Beantwoord

Prijsverhoging vast bellen

  • 8 May 2020
  • 6 reacties
  • 148 keer bekeken

Tot nu toe zie ik nergens een plausibele uitleg waarom bij vast bellen een 100% inflatie correctie

wordt toegepast . is welliswaar maar 1 euro per maand.

maar uitgaande van het aantal nog bestaande mensen met vast nummmer is een brief met inflatiecorrectie van 100 % i.pv. 2.6% weer goed voor de bonus van het hoger management denk ik dan maar weer.

En de oplossing van sommige forum leden stop dan met je abonnement etc…. doet niets ter zake een verhoging van meer dan 2,6% is GEEN 100 % zuivere koffie 

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 13 May 2020, 16:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @OpaS , dat vast bellen is geen inflatiecorrectie, maar een ordinaire prijsverhoging, daarom ben je tot 1 juli a.s. contractvrij en mag je vóór 1 juli a.s. opzeggen en overstappen als je dat wilt.

Bij alléén een inflatiecorrectie mag je binnen je contracttermijn niet opzeggen.

 

Dus de intentie van KPN is dat iedereen opzegd:joy:

Er staat in de mail duidelijk 
U hebt Internet en TV van KPN. Elk jaar veranderen prijzen als gevolg van inflatie. Daardoor verandert per 1 juli 2020 ook de prijs van uw abonnement met een inflatiecorrectie. Zo kunnen wij voor u het netwerk en onze service blijven optimaliseren. Daarnaast verandert ons zenderaanbod. Hieronder leest u wat er precies voor u verandert.

Vast telefoonnummer (per maand)

Huidige prijs

Nieuwe prijs

€ 1,00

€ 2,00

 Dus…..

Mij stoort het dat er geen duidelijke verklaring komt van KPN!

 

Hallo @OpaS , heb je geen internet/tv van KPN, want daar wordt inflatiecorrectie op toegepast.

Als in de mail niets staat over opzeggen is dat voor jou niet van toepassing.

 

Reputatie 7
Badge +24

Waar wil je een verklaring van dan? Ze verhogen gewoon de prijs. Ja dat doen bedrijven soms. Wat is daar moeilijk aan? Alles word duurder, altijd al zo geweest. En de producten / diensten van KPN worden ook duurder.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @OpaS, de abonnementsprijzen gaan inderdaad veranderen per 1 juli. De prijs van de abonnementen verandert aan de hand van de inflatiecorrectie. Het kan voor extra opties anders zijn, zoals voor vast bellen, daarom wordt dit apart vermeld. In de brief of e-mail die je ontvangt, staat precies uitgelegd wat dit voor jouw abonnement betekent. Je bent tot 1 juli contractsvrij, mocht je het niet eens zijn met deze wijziging.

@Nick83 mij gaat het om het principe een abonnement verhogen met 100% vind ik absurd en ja ik kan switchen en ja het is mijn keuze en ja…….

Als laatste @Alexa_  zoals vermeld het gaat om principe!  ik heb rond 1970 mijn eerste “abonnement” met kpn afgesloten voor bellen …… en nu is het ineens een optie? Het gaat mij om de machtspositie en het niet houden aan markt regels een prijsverhoging van meer dan de inflatie,  blijft ongehoord voor mij nu einde discussie want sommige mensen vinden “oude “mensen maar moeilijke personen om uit te leggen waarom iets gebeurd. ( niets persoonlijk, gewoon een algemene opmerking) groetjes