Beantwoord

Probleem nummerweergave op Arizona 815 CP met Box 12 modem

  • 23 June 2023
  • 14 reacties
  • 174 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Enkele weken geleden ben ik aangesloten op glasvezel en kreeg daartoe een NTU en een Box V12b toegestuurd ter vervanging van mijn Experiabox V9 (geen idee waarom).
Het probleem doet zich nu voor dat direct na een restart of factory reset van de Box 12b de inkomende nummerweergave werkt maar na ongeveer een half uur werkt de nummerweergave niet meer.
Diverse malen contact gehad met de klantenservice en die hebben e.e.a gecontroleerd maar zonder resultaat, ze zouden er een notitie van maken en als er meer klachten kwamen zouden ze het wel gaan onderzoeken.

Ik heb nu de (nog niet teruggestuurde) V9 weer geïnstalleerd maar nu op glasvezel en de nummer weergave werkt perfect, het is dus duidelijk een Box V12b probleem.

Het telefoontoestel is een KPN Arizona 815 CP.

Iemand een idee wat nu te doen om toch weer nummerweergave te krijgen met de Box V12b of zou ik gewoon de nieuwe box terug kunnen sturen in plaats van de V9?

 

icon

Beste antwoord door PeterG 30 October 2023, 15:16

Bekijk origineel

14 reacties

Hoi @koster929 ,

Je zou inderdaad de V9 kunnen houden, prima modem.

Met de Box 12 en nummerweergave zijn wel meer problemen.Wellicht kan een moderator een V10 of V10A toezenden, zou je dat willen?Daarmee zijn geen structurele problemen met nummerweergave.

 

Reputatie 1
Badge

Nee dat niet want de V10A heeft maar 3 lan poorten en de V10 past niet door de afmetingen en de beperkte kabel lengte op het speciaal door mij gemaakte plankje . (max hoogte 18 cm en diepte max 15 cm).

Wellicht kan een moderator mij laten weten of ik de Box V12 inderdaad mag terugsturen of dat er nog andere oplossingen mogelijk zijn. Misschien ligt het wel aan mijn Box 12 want je zou toch verwachten dat deze goed werkt met een kpn telefoon.

Ah ok, goed uitgezocht!

Dit is echt een bekend probleem bij de Box 12, helaas.

Ik adviseer in jouw geval om dan de V9 te houden en de Box 12 terug te sturen.Desnoods een los acces point erbij kopen om van 5GHZ gebruik te kunnen maken.

Behalve de wifi is er echt geen voordeel om je modem om te ruilen.En als je een los acces point koopt is dat niet meer aan de orde.

Reputatie 1
Badge

Wifi is bij mij geen probleem ik heb nl een Deco mesh systeem.

Ik zou dan gewoon de V9 houden, ik denk niet dat je enig positief effect zou merken als je de Box 12 zou gebruiken.

Reputatie 1
Badge

Ik zou dan gewoon de V9 houden, ik denk niet dat je enig positief effect zou merken als je de Box 12 zou gebruiken.

Martijn, bedankt voor je reactie.

De moderators houden zich stil dus de Box 12 box gaat retour.

De moderators houden zich stil dus de Box 12 box gaat retour.

Dat is geen enkel probleem hoor, ik adviseer wel om (een foto van) het verzendbewijs een tijdje te bewaren.

Reputatie 7
Badge +30

Hey @koster929, om het nog even vanuit ons te bevestigen, het is geen probleem om de V9 te houden en de Box 12 terug te sturen 👍🏻

Voor de volledigheid, hieronder het retouradres. Daar kun je het gratis naar terugsturen.

 

KPN

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen aan den Rijn

Reputatie 1
Badge

Ik heb een mailtje ontvangen met de mededeling dat dat ik mijn Experiabox V9 in december moet omruilen omdat deze geen security updates meer krijgt en dus de ondersteuning stopt.

Als ik inlog zie ik dat ze mij weer een Box 12 willen sturen, weet iemand of het nummerweergave probleem met deze box al verholpen is?

Geen idee. Maar ik lees er eigenlijk op het forum niks meer over. En er komen wekelijks heel veel nieuwe klanten bij met een Box12. Het zal dus wel goed werken.

Ook worden wekelijks oude klanten gewisseld van v9 of ouder naar de Box12.

Hier heb ik de vaste telefoon al jaren (ca 11) niet meer in gebruik. Veel te duur ten opzichte van mobiel (die er toch is).

NB de Arizona 815 is wel al 15 jaar oud. 

Ik verwacht van niet @koster929 , maar het valt te proberen. Anders is een fritzbox 7590 misschien een optie. Deze kun je zelf aanschaffen of huren voor 7,50 per maand. 

Of je koopt een nieuw telefoontoestel natuurlijk...

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor de reacties, ik ga het nogmaals proberen met de box 12, mocht het niet werken kan ik ook gaan voor een Gigaset met totaal 3 handsets echter lees dat daar ook weleens problemen zijn met nummerweergave.

Ik zie ook dat er heel veel types Gigasets zijn is het bij iemand bekend met welke in ieder geval  nummerweergave werkt op box 12?

Ik heb een mailtje ontvangen met de mededeling dat dat ik mijn Experiabox V9 in december moet omruilen omdat deze geen security updates meer krijgt en dus de ondersteuning stopt.

Als ik inlog zie ik dat ze mij weer een Box 12 willen sturen, weet iemand of het nummerweergave probleem met deze box al verholpen is?

 

Bedankt voor de reacties, ik ga het nogmaals proberen met de box 12, mocht het niet werken kan ik ook gaan voor een Gigaset met totaal 3 handsets echter lees dat daar ook weleens problemen zijn met nummerweergave.

Ik zie ook dat er heel veel types Gigasets zijn is het bij iemand bekend met welke in ieder geval  nummerweergave werkt op box 12?

 

Het was ooit zo dat een Gigaset met o.a. M101 in de serie aanduiding werkt op een kpn aansluiting.

Er moet i.i.g. 'geschikt voor NL aansluiting’ of iets dergelijks op staan. Anders werkt het niet bij kpn met dtmf nummerweergave, álle andere providers hebben wereld wijd fsk nummerweergave.

Ik zou hem sowieso in een fysieke winkel kopen. Via internet is de kans groter om een niet geschikte te kopen. Bij Bol.com zijn ze ook te krijgen die NIET werken met nummerweergave bij KPN.

En deze zijn volgens mij allemaal geschikt op het netwerk van kpn:

https://www.mediamarkt.nl/nl/search.html?query=gigaset

Reputatie 1
Badge

@PeterG  bedankt voor de uitleg omtrnt de Gigaset.

Reageer