Beantwoord

PTT T65 TDK nov-84 op FRITZ!Box rinkelt niet als ik gebeld wordt, uitbellen werkt wel

  • 25 October 2023
  • 6 reacties
  • 114 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds kort heb ik een PTT T65 TDK telefoon. Ik heb geprobeerd hem aan de praat te krijgen. Ik heb gelezen over EB naar b overzetten. Dit heeft niet het gewenste resultaat. Ik heb ook een oude bakeliet telefoon met draaischijf die ik heb laten ombouwen om te laten functioneren. Die doet het ook gewoon op mijn Fritzbox. Hiervoor heb ik een kastje tussen de Fritzbox en de snuit van mijn bakelieten telefoon. Ik had verwacht dat de PTT T65 TDK plug and play zo zijn. Maar niet dus.

Wat kan ik wel met mijn PTT T65 TDK:

  • Naar buiten bellen
  • Indien ik hoor dat een van mijn Frtizfon toestellen overgaat, kan ik een gesprek wel ontvangen.

Het enige wat de telefoon dus niet doet is rinkelen om aan te geven dat ik gebeld wordt. Dat is wel handig. :)

Overigens heb ik ook aan de volume knop gedraaid. Maar dat helpt ook niet.

Weet iemand een oplossing.

Toelichting op de foto’s. De witte en gele draad heb ik los gelaten voor nu om te testen. Helaas dus zonder resultaat.

 

icon

Beste antwoord door PeterG 25 October 2023, 12:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

De belspanning uit de fritz is (zws) te laag.
Een extra bel er bij zetten (?)
Of een oude huiscentrale zien te vinden en die er tussen zetten.

Als je het toestel openmaakt en de klepel een beetje helpt merkt je dan wel een poging tot bellen ? Zo ja dan spanning te laag, zo nee dan misschien is er wat anders aan de hand.
Toestel testen op een andere aansluiting.

NB. kun je wel een nummer kiezen met de draaischijf ?

EB (elektrische bel) is niet aangesloten.

Er zijn 2 draden nodig. Maar wel zo.

Telefoneren: rood en groen.

Bel: rood en gele op EB in de telefoon en op B in de stekker.

Als ik het wel heb…. want die techniek van 40-50 jaar !! geleden ben ik nu wel helemaal uit eerlijk gezegt. Terwijl ik het toch veel bij kennissen en bekenden heb aangesloten.

Al eens gegoogled op bijvoorbeeld “T65 aansluiten” ??

inderdaad, een brugje tussen 3 (b) en 4 (EB).

Reputatie 1

Top. Het werkt. :)

Reputatie 1

De belspanning uit de fritz is (zws) te laag.
Een extra bel er bij zetten (?)
Of een oude huiscentrale zien te vinden en die er tussen zetten.

Als je het toestel openmaakt en de klepel een beetje helpt merkt je dan wel een poging tot bellen ? Zo ja dan spanning te laag, zo nee dan misschien is er wat anders aan de hand.
Toestel testen op een andere aansluiting.

NB. kun je wel een nummer kiezen met de draaischijf ?

Jazeker. Ik heb een foto bijgevoegd van de andere telefoon. :) Ik krijg alleen wel commentaar dat ik van een verre afstand te horen ben.

 

Mooi dat het werkt nu.

Ik probeerde tussen de bedrijven door een goedbedoelde bijdrage te leveren, maar ik had niet goed genoeg gelezen, moet ik niet meer doen . . :-/

Het gaat om (je noemde) 2 telefoons, en ik zag een plaatje van de gele draad dus ik veronderstelde dat je daar al van op de hoogte was.

Maarrr, met een fritzbox kun je een puls (draaischijf) telefoon zo aansluiten, geen ombouw nodig.
Althans, bij de fritzboxen die ik ken wel, misschien dat het in de nieuwer weggemoderniseerd gaat zijn.
Maar probeer het eens, ik ben benieuwd, bij mij werkt het.
Er zijn ook huiscentrales (geweest) die een puls telefoon omzetten naar toon kiezen, dat is mij laatst verteld door een enthousiaste telefoonverzamelaar op een “radio” beurs/markt.

Jazeker. Ik heb een foto bijgevoegd van de telefoon. :)

( dat is dus de/een andere telefoon )

Ik krijg alleen wel commentaar dat ik van een verre afstand te horen ben.

Het kan zijn dat het om een Duitse telefoon gaat ?
Daar heeft men een andere verhouding gekozen in audio volume’s, maar daar weet ik het fijne niet van. (wie vult aan ?)

Het kan ook zijn dat de kool-microfoon wat sleets is. Een beetje schudden of tikken helpt wel eens, of de contacten schoon maken.

Ik krijg alleen wel commentaar dat ik van een verre afstand te horen ben.

Maar dat is toch algemeen geaccepteerd heden ten dage, met de walkie-talkie mobiele telefoons van tegenwoordig :-(