Vraag

Sinds laatste modemupdate werkt nummerweergave vaste telefoon voor geheime nummers niet meer

  • 15 November 2023
  • 3 reacties
  • 337 keer bekeken

Goedemiddag, 

sinds de laatste software update van Box 12, kan ik niet meer zien dat er een geheim nr mij belt/gebeld heeft op mijn vaste telefoon( Panasonic KX-tga110ex). De telefoon gaat over, maar er komt niks meer in het scherm te staan. Echter wanneer er met een niet afgeschermd nummer gebeld wordt, wordt dit wel weergegeven en zie ik ook bij een gemiste oproep wie mij heeft gebeld. 

Gisteren heb ik tot 3 keer toe contact gehad met de klantenservice, waarbij mijn modem op afstand gereset is, wat het probleem niet verholpen heeft. Bij de 3e keer contact werd er geadviseerd om de instellingen van mijn telefoon te resetten, maar dat heeft ook niet gewerkt. Deze medewerker belde me later ook terug om te controleren of het werkte en adviseerde mij om mijn vraag in het forum te plaatsen. Mijn telefoon heeft het altijd goed gedaan icm kpn, tot de laatste update, helaas. Ik hoop dat er een oplossing is. 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Marisa167, welkom! Wat gek dit! Wat zag je hiervoor dan in het scherm? En welke softwareversie heb je er nu op staan? Dit kan je bekijken door in te loggen op de Box 12

Op zich maakt het natuurlijk niet uit of er niks in de display staat of dat er “anoniem” in de display staat bij een afgeschermd nummer. Ook in je ontvangstlijst is zo'n weergave zinloos. Terugbellen kan niet.

Het lijkt mij niet zo'n punt. Zelf wordt ik er kriegel van om “anoniem” oproepen steeds weer uit de binnenkomende lijst te wissen.

Voicemail gebruik ik niet; als ze op het antwoordapparaat hebben ingesprokken knippert het lampje. Ook als er geen nummer is.

De box hoort 0000000000 uit te zenden bij een afgeschermd nummer; dat lijkt ie nu niet meer te doen. Op een telefoon wordt 10 x 0 dan weergegeven als anoniem.

Verder zit er in de Box12 een bel-log. Daar moet je ook de laatste oproepen in kunnen zien. Wat wordt daar weergegeven bij anonieme oproepen?

Beste Peter. Dat van die bel log moet ik even uitzoeken, maar voor mij maakt het namelijk wel uit dat ik kan zien dat ik een gemiste oproep heb van een een geheim nummer, aangezien het 9 vd 10 keer iemand is die ik ken. 

Reageer