Beantwoord

technische vraag over nummerherkenning vaste telefonie

  • 18 November 2020
  • 1 reactie
  • 42 keer bekeken

Wij worden sinds gisteren lastig gevallen door de beruchte Indiërs, die proberen paniek te zaaien om zo in de computer te komen. Lastig, omdat ze al om half acht beginnen. De nummers in het display komen uit Frankrijk, Engeland , Roemenië  en Hengelo.

Nu mijn vraag: op welke wijze wordt dit nummer in de display vastgesteld? Iemand pakt de telefoon op, draait een nummer. Die bellende telefoon is zelf aan een nummer gekoppeld. Je verwacht toch, dat dat nummer getoond wordt? Maar dat is niet zo, anders kan ook niet iemand met het nummer van mijn bank bellen.

Volgens mij er een technisch probleem, dat heel lastig of onmogelijk is op te lossen. Daar zou ik meer van willen weten. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen? 

icon

Beste antwoord door Lexxius Juristen 23 November 2020, 11:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Badge

https://www.kpn.com/beleef/veiligheid/drie-tips-om-ongewenste-telefoontjes-te-stoppen.htm

Providers routeren hun verkeer via de voor hun goedkoopste carrier het kan zelfs mogelijk zijn dat sommige buitenlandse carriers goedkoper zijn dan direct via een Nederlandse carrier en dat ze het verkeer dus via een buitenlandse carrier naar Nederland vast of mobiel toe sturen.

Daarnaast is bellen met je eigen telefoon terwijl het nummer van een ander op het display van de ontvanger verschijnt, met speciale apps een fluitje van een cent. De truc is mogelijk dankzij het bellen via internet.

Met nummers van vaste lijnen valt bijna niet te sjoemelen, maar apps die via internet bellen 'plakken' zelf een nummer op een uitgaand gesprek. Met speciale programma's is het een koud kunstje om het nummer dat wordt meegestuurd zelf te wijzigen. 

Oplichters maken er inmiddels gretig gebruik van. (bron: Fraudehelpdesk)