Vraag

Telefoon gaat niet over

  • 21 October 2020
  • 10 reacties
  • 2627 keer bekeken

Beste mensen, als wij op ons vaste telefoonnummer worden gebeld, dan gaat de telefoon niet over. De beller aan de andere kant van de lijn hoort hem wel ‘gewoon’ overgaan. Wat is hiervan de oorzaak en hoe lossen wij dit op? Vriendelijke groet, David Klaver


10 reacties

Badge +19

Het kan zijn dat het toestel wat mankeert of het kabeltje misschien. Je kunt eventueel de experiabox resetten. Wellicht dat dat helpt.

Hoi Joep, bedankt voor je reactie. Ik had de experiabox gereset, maar dat helpt helaas niet. In ieder geval bedankt voor het meedenken en als je nog een andere suggestie heb, houd ik mij aanbevolen.

Reputatie 5
Badge +8

Hoi David, allereerst nog van harte welkom op ons forum.

Het is natuurlijk wel zo handig dat de telefoon over gaat als je wordt gebeld. Erg jammer dat de tip van Joep1965 niet heeft geholpen. Mocht je een draadloos toestel gebruiken, leg die dan eens op de oplader en haal het basisstation ook kort van het stroom. Laat bij geen verbetering nog onze online: servicetool je verbinding nakijken.

Ik ben benieuwd en hoor graag of het zo is gelukt.

Hoi Robin, Bedankt voor je suggestie. Ik heb de servicetool geprobeerd, maar dat helpt me helaas niet verder. Heb je nog andere suggesties? Of dien ik de helpdesk te bellen? (Zo ja, kun je me het nummer geven dat ik dan moet bellen?) Bedankt, David Klaver

 

 

Reputatie 5
Badge +8

Ik had zo'n goede hoop dat de servicetool zou gaan helpen. Je hebt de oplader / basisstation ook nog even het stroom gehaald neem ik aan? Check voor de zekerheid ook of je telefoon wel rechtstreeks in telefoonpoortje 1 van het modem zit. Als je anders nog je gegevens onder je profiel invult en hier een seintje geeft als dat is gebeurd, dan kan ik de lijn ook voor je nakijken. Mocht je liever willen bellen, we zijn bereikbaar op het gratis nummer 0800-0402.

Hoi Robin, alles geprobeerd, maar het helpt nog niet. De stekker zit in poort 1. Ik heb mijn profiel bijgewerkt. Zouden jullie de lijn willen nakijken? Ik lees je wel weer. Alvast bedankt! David Klaver

Heb je een andere telefoon geprobeerd ?

Het komt wel voor dat de experiabox geen belspanning geeft.

Je kunt proberen te bellen naar de aansluiting en dan opnemen ondanks dat je geen bel hoort.

Als je dan wel verbinding hebt dan is de EB kaduuk.

Reputatie 5
Badge +8

Wat zuur dat het nog steeds niet werkt David. Uit een lijnmeting zijn zo op het oog verder geen rare dingen naar voren gekomen. Voor de zekerheid hebt ik de telefoongegevens nog opnieuw ingeladen. Mocht het alsnog niet werken, probeer dan inderdaad ook eens een andere telefoon. Wellicht dat je een van buren of kennissen kunt lenen om even te testen.

Beste Kees en Robin, bedankt voor jullie reactie. Ik heb gebeld en opgenomen, maar dan heb ik geen verbinding. Ik zal eens kijken of ik een andere telefoon kan regelen om het daarmee te proberen.

Heeft het overigens nog zin om de helpdesk te bellen? Zo ja, wat is het nummer?

Reputatie 5
Badge +8

Het lijkt me dan inderdaad handig een andere telefoon te testen David. Ons nummer is: 0800-0402, vermoedelijk zal dan ook aangeraden worden om een ander toestel te testen. Eerder noemde je overigens dat je het modem al een reset hebt gegeven, voor de zekerheid bij deze: fabrieksreset nog wel een linkje met de juiste instructies.

Reageer