Vraag

Telefoon gaat niet over als we gebeld worden. Iemand bellen kan wel.

  • 30 November 2021
  • 11 reacties
  • 1356 keer bekeken

Al enige tijd kunnen wij niet gebeld worden, de beller wordt na 5 tonen naar de voicemail gestuurd zonder dat onze telefoon overgaat. Zelf kunnen we wel naar anderen bellen. Na wat rond zoeken blijkt dit een bekend probleem bij KPN.

 

We hebben een KPN Box 12 en deze registreert alle binnenkomende telefoontjes wel (zonder dat de telefoon zelf overgaat). Alle standaard oplossingen zijn geprobeerd; o.a. reset en andere poort.

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Na wat rond zoeken blijkt dit een bekend probleem bij KPN.

Maar niet met de KPN BOX 12.

We hebben een KPN Box 12

Maar met de Experiabox v8.

Dit is de eerste keer (via het forum) dat ik dit specifieke probleem verneem sinds de ingebruikname van de BOX 12.

Heb je de telefoon (dect ? ) al uitgesloten van het probleem?

Heb je al naar de tel. helpdesk gebeld? Dat kan gratis via 0800-0402. 

Een beller is momenteel sneller. Een kpn moderator hier duurt ca. 2 dagen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @KPN123321,

Als ik de systemen in duik, zie ik dat het is gelukt om contact met ons op te nemen en dat er een storingsbon aan is gemaakt. Is het probleem vanuit daar opgelost? In de storingsbon wordt aangegeven dat ze wachten op jouw reactie of het gebeld worden nog steeds niet lukt, omdat ze zelf niet meer de voicemail krijgen als ze het proberen.

Mocht het naar jouw idee nog niet opgelost zijn, dan kan je weer telefonisch contact zoeken met de technische dienst om dit kenbaar te maken!

Tja, als een telefoon niet over gaat EN voicemail wordt niet gebruikt dan krijgen ze natúúrlijk geen contact. Ze zullen @KPN123321  via het mobiele nummer moeten bellen. Hopelijk heeft KPN123321 dan opgegeven.

@Maja_ 

Reputatie 7
Badge +20

@PeterG waar haal jij vandaan dat de telefoon niet over gaat? De telefoon gaat gewoon over maar er wordt niet opgenomen :wink: De vraag is nu dus of de telefoon bij de klant óók weer over gaat.

Er is contact geweest met @KPN123321 via diens mobiele nummer maar op het moment van bellen was die niet thuis. Het wachten is nu op een reactie van de klant (die zal een rechtstreeks telefoonnummer hebben ontvangen), aangezien de technische dienst heeft geconstateerd dat het probleem verholpen lijkt te zijn. 

Even een update hier.

We hebben (op advies van @PeterG) contact opgenomen met de helpdesk. De helpdesk heeft het ‘standaard’ riedeltje doorlopen (voicemail aanpassen, resetten etc). Dit heeft niet geholpen en het probleem is doorgezet naar de technische dienst.

De vaste lijn doet het nog steeds niet, het belletje van de technische dienst naar het vaste nummer is dus niet vernomen. Er is inderdaad wel contact opgenomen door de technische dienstop het mobiele nummer, toen is er een nummer doorgeven (aan de technische dienst) van iemand die wel thuis was. Die is echter niet gebeld en er is geen rechtstreekse nummer aan ons doorgegeven. @Maja_ kan jij dit nummer doorgeven? Dan kunnen we z.s.m. contact opnemen aangezien het probleem nog niet verholpen is.

Ik mis nog iets.

PeterG schreef: Heb je de telefoon (dect ? ) al uitgesloten van het probleem?

Ander toestel geprobeerd? (bij dect dus niet alleen handset maar ook basis)
Handset niet toevallig op mute?

Bij een Gigaset zie je dan een doorgestreept belletje in de display van de betr. handset.

Ook al getest of de telefoon gewoon wel opgenomen kan worden als er gebeld wordt? Bel dan je zelf met de mobiel en neem je vaste op…. verbinding?

Ik mis nog iets.

PeterG schreef: Heb je de telefoon (dect ? ) al uitgesloten van het probleem?

Ander toestel geprobeerd? (bij dect dus niet alleen handset)
Handset niet toevallig op mute?

Bij een Gigaset zie je dan een doorgestreept belletje in de display van de betr. handset.

Excuses, dect staat niet op mute en we kunnen zelf wel bellen dus dat maakt de kans dat de dect kapot is nagenoeg nul lijkt mij. 

dat de dect kapot is nagenoeg nul lijkt mij. 

Dat is niet zo. Hij kan bv verder prima werken maar het inkomende belsignaal (een wisselspanning) niet herkennen. Zelf al eens gehad en meermaals op het forum langsgekomen.

dat de dect kapot is nagenoeg nul lijkt mij. 

Dat is niet zo. Hij kan bv verder prima werken maar het inkomende belsignaal (een wisselspanning) niet herkennen. Zelf al eens gehad en meermaals op het forum langsgekomen.

Dan gaan we proberen om dat te testen, dankje!

Reputatie 7
Badge +20

Even een update hier.

We hebben (op advies van @PeterG) contact opgenomen met de helpdesk. De helpdesk heeft het ‘standaard’ riedeltje doorlopen (voicemail aanpassen, resetten etc). Dit heeft niet geholpen en het probleem is doorgezet naar de technische dienst.

De vaste lijn doet het nog steeds niet, het belletje van de technische dienst naar het vaste nummer is dus niet vernomen. Er is inderdaad wel contact opgenomen door de technische dienstop het mobiele nummer, toen is er een nummer doorgeven (aan de technische dienst) van iemand die wel thuis was. Die is echter niet gebeld en er is geen rechtstreekse nummer aan ons doorgegeven. @Maja_ kan jij dit nummer doorgeven? Dan kunnen we z.s.m. contact opnemen aangezien het probleem nog niet verholpen is.

Hmm, dat is dus niet helemaal goed gegaan vanuit de technische dienst, excuus hiervoor!

Dan gaan we proberen om dat te testen, dankje!

Is het testen wellicht al gelukt?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord, is het al gelukt om een ander toestel te testen? Ben erg benieuwd wat daar de uitkomst van was :slight_smile: