Beantwoord

Urenlange gesprekken op telefoonrekening moeder. Zij heeft deze niet gevoerd

  • 29 June 2022
  • 14 reacties
  • 269 keer bekeken

Reputatie 1

Op de rekening van de vaste telefoon van mijn 87-jarige moeder staan vele gesprekken van 2 tot 3 uur naar een nederlands 06-nummer. Dit nummer is haar onbekend, staat ook niet bij haar contacten. Zij heeft deze gesprekken niet gevoerd. Bellen doet zij altijd met haar mobiel. KPN gebeld, maar die kunnen ons niet helpen hiermee. Ik heb nu haar vaste lijn geblokkeerd voor 06-nummers, maar zie nu dat dat niet werkt voor een telefoon met een stekker met 4 pinnen. Wat nu te doen? Dit kost haar nu 30€-40€ per maand.

icon

Beste antwoord door Berteman 3 July 2022, 03:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Irrie 

 

Vaste lijn opzeggen aangezien ze er toch niet mee belt?

Gaat haar vaste telefoon wel gewoon over als je die belt?

 

Wat voor toestel heeft ze, echt ouderwets vast toestel of een dect telefoon?
Bij een vast toestel moet er of iemand in huis zijn die dat doet of iemand heeft een KPN kast buiten opgebroken en hun eigen telefoonlijn verbonden met die van je moeder.
Bij een dect zou iemand (die moet dan wel binnen zijn geweest) een handset aangemeld kunnen hebben en op die manier via haar lijn kunnen bellen, dan moeten ze wel redelijk dichtbij haar woning staan om dat te kunnen doen.

Heeft ze nog een ouderwets vast abonnement dus zonder internet/modem van kpn?

Bv Belbasis? (pstn dus). Dan kun je uitgaande nummers volgens mij wel via de klantenservice laten blokkeren. ( 0800-0402 )

Heeft ze wel internet + telefoon ( toestel op phone 1 van het modem dus), dan kan je het bellen naar 06 nummers via MijnKPN blokkeren.

Reputatie 1

Ze heeft een alles-in-een abonnement met een experiabox. Ze woont alleen. Ik ga over een paar dagen kijken of het blokkeren van de 06-nummers via mijnkpn gelukt is (dat zou even duren) Anders gaan we de vaste lijn maar opzeggen. Ik hoop dat dat alleen maar een administratieve handeling is en geen overstap op een ander abonnement met allerlei gedoe.

Via het MijnKPN account van je moeder is uitgaand bellen naar 06 nummers te blokkeren. Dit is binnen een minuut actief. Haar KPN ID dus.

Ik weet niet of de vaste telefonie er bij alles-in-één zomaar uit kan. De naam zegt het al het is een totaalpakket.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Irrie! Vervelende situatie zo. Als je wilt dat ik een blik werp vul dan je profiel in en laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Geef daarbij ook graag in de “Persoonlijke opmerkingen” aan wat het huisnummer is waar het om gaat. En het klantnummer van het abonnement van je moeder.

Verder heb ik nog de vraag of er op de momenten waarop gebeld is iemand anders in huis geweest kan zijn. Bijvoorbeeld bezoek of hulp in de huishouding. Of dat er bijvoorbeeld een alarmsysteem op aangesloten is.

Reputatie 1

@Bram. Wanneer ik weer bij mijn moeder ben zal ik dat doen. Alvast bedankt!

Reputatie 6
Badge +8

Bel zelf eens dat 06 nummer. Misschien dat er dan toch eea duidelijk wordt?

Reputatie 1

Natuurlijk heb ik dat 06-nummer al gebeld, maar dat wordt niet opgenomen.

Natuurlijk heb ik dat 06-nummer al gebeld, maar dat wordt niet opgenomen.

Dan kunnen er toch ook geen urenlange gesprekken zijn? Wat 'mis’ ik hier?

Reputatie 7
Badge +8

Bel eens op een tijd dat er er zo'n gesprek gevoerd is?

Reputatie 7
Badge +8

Natuurlijk heb ik dat 06-nummer al gebeld, maar dat wordt niet opgenomen.

Dan kunnen er toch ook geen urenlange gesprekken zijn? Wat 'mis’ ik hier?

Als er een keer niet opgenomen is, betekent dat toch niet dat er nooit opgenomen wordt? 

@Irrie : Wellicht is het mogelijk de eigenaar van het nummer te achterhalen? Handige tips daarvoor:

https://www.tele2.nl/blog/van-wie-is-dit-06-nummer/

Reputatie 7
Badge +24

Anders gaan we de vaste lijn maar opzeggen. Ik hoop dat dat alleen maar een administratieve handeling is en geen overstap op een ander abonnement met allerlei gedoe.

Een ander abonnement zal wel nodig zijn. Bij een Alles-in-1 abonnement is telefonie een vast onderdeel. 

@Irrie . Geen vaste telefoon in het modem. Als er van af die datum nog gesprekken zijn wordt het wel vreemd en zal dat zeker uitgezocht moeten worden.

@Berteman . Irrie zal toch zeker meerdere malen op verschillende tijdstippen gebeld hebben. 1 x is niks natuurlijk. Daar ga ik dan ook niet van uit. Maar goed, volgende keer zal ik uitvoerig uitleggen waarom ik zo'n opmerking plaats. 😁

Reputatie 7
Badge +17

@Irrie is het na je reactie van 1 juni nog gelukt bij je moeder langs te gaan? En heb je iets gehad aan de andere reacties in dit topic?