Vraag

Vast bellen op V10A valt uit

  • 1 September 2021
  • 36 reacties
  • 234 keer bekeken

Badge

Mijn vast bellen valt telkens uit.

Na herstart van het modem (nadere info zie hieronder) werkt het even en valt dan weer uit.

Modem: V10a

Model Name: VRV9517-Telfort
Firmware Version: v6.00.32 build135
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ojee @midegi, niet zo handig dit :slight_frown:

Ik kijk graag even met je mee, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het vast nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan.

Zou je ook iets meer uitleg willen geven over wat er precies gebeurt? Kan je zelf niet meer bellen en ook niet meer gebeld worden of werkt 1 van beiden nog wel? En wat gebeurt er verder, hoor je wel een kiestoon of iets anders? En wat hoort een beller als jij niet te bereiken bent?

Badge

Gedaan.

Moet ik daarvoor thuis zijn? Dan kun je beter morgenochtend 3 sept. meekijken.

Ik kan niet bellen (geen kiestoon) en niet gebeld worden (gisteren probeerde iemand mij te bellen, maar ging mijn telefoon niet over en hij hoorde niets; nu net zelf ff geprobeerd: telefoon ging wel over, maar er kwam geen verbinding tot stand).

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @midegi!

Je hoeft hiervoor niet thuis te zijn hoor :slight_smile: Ik heb nu vanaf afstand geprobeerd om je telefoongegevens te synchroniseren wat vaak de oplossing is bij dit soort problemen, maar het lukt me niet goed om contact met je modem te krijgen. Dat kan een verklaring zijn voor het probleem met je telefonie, als je modem niet helemaal doet wat het moet doen kan dat uiteraard problemen opleveren. Zou je het modem eens willen resetten (stap 2)? Op die manier wordt alles helemaal opnieuw ingeladen, hopelijk is dat hier de oplossing. Hoor graag je bevindingen na het resetten, als het nog niet goed is kijken we uiteraard verder!

Badge

oei, resetten, dan ben ik al m'n instellingen kwijt (10 DHCP-reseveringen)!

Harde herstart heb ik al gedaan, dat hielp niet.

Badge

Ik zag net dat ‘Remote Helpdesk Support’ uit staat.

Reputatie 7
Badge +20

oei, resetten, dan ben ik al m'n instellingen kwijt (10 DHCP-reseveringen)!

Harde herstart heb ik al gedaan, dat hielp niet.

Hmm, dan snap ik dat je hier niet echt om staat te springen :thinking: Toch ken ik geen andere trucjes meer, ik moet eerst weten of het probleem is opgelost met een reset, voordat ik vervolgstappen kan en mag ondernemen. Als ik een monteur aan zou sturen, zou die alsnog gaan resetten en als dat de oplossing blijkt te zijn krijg je daarvoor dan ook nog eens de rekening voorgeschoteld omdat de monteur dan ten onrechte bij je langs is gestuurd. Dat moeten we niet willen lijkt me :grimacing: Kan ook zijn dat je Experia Box defect is geraakt en vervangen moet worden, ook dan zal je de reserveringen opnieuw in moeten stellen. Snap dat dit heel vervelend voor je is, maar we kunnen niet onder deze stap uit!

Ik zag net dat ‘Remote Helpdesk Support’ uit staat.

Remote helpdesk support is niet van invloed op de mogelijkheid om je Voip instellingen in te zien en te beheren vanaf afstand. 

Badge

Je schreef eerder: Ik heb nu vanaf afstand geprobeerd om je telefoongegevens te synchroniseren wat vaak de oplossing is bij dit soort problemen, maar het lukt me niet goed om contact met je modem te krijgen.

Kan dat er niet aan gelegen hebben dat RHS uit stond? Waar is die instelling anders voor?

Zou je dat ajb nog een keer proberen vóórdat ik een reset doe?

Al m'n snelkoppelingen (naar NAS en netwerkPC's) op meerdere PC’s + remote desktops werken anders niet meer als ik niet weer meteen al die reserveringen instel. Heb wel wat beters te doen :-(

Reputatie 7
Badge +20

Waar de instelling precies voor is weet ik niet @midegi, wat ik wel weet is dat ik eerder klanten heb gehad waarbij de instelling aan stond, en het maakte geen verschil als deze uit werd gezet :wink:

Ondanks de foutmeldingen die ik gisteren kreeg, is één ding blijkbaar toch gelukt, zie ik nu. Ik wilde je nummer van de telefoonpoort van de Experia Box afhalen en daarna opnieuw instellen. Hij gaf een foutmelding bij het er af halen, maar is nu tóch verwijderd van de poort. Ik zet hem er nu weer op en hoop dat dit nog een verschil maakt, zou je het over 10 minuten nog eens willen proberen?

En als dat niets uitmaakt, is het verstandig om eerst een ander vast toestel te testen, voordat je gaat resetten met alle ellende met het opnieuw instellen tot gevolg. Het toestel zelf zou hier namelijk ook nog de boosdoener kunnen zijn. Je kunt dit op 2 manieren testen, het is mogelijk om een ander toestel aan te sluiten op jouw Experia Box óf je kunt jouw toestel bij iemand anders aansluiten op een KPN modem om te zien of hij het daar wel doet.

Badge

of eerst m'n telefoontoestel (gigaset basisstation) ook eens opnieuw opstarten?

Reputatie 7
Badge +20

Ook absoluut het proberen waard! Als je een variant hebt waarbij batterijen in de handset zitten, mag je die er voor de zekerheid ook even uithalen zodat niet alleen het basisstation, maar ook de handset(s) zelf herstart worden.  Hoop heel erg voor je dat het aan het toestel blijkt te liggen, dan kan je de reset achterwege laten!

Badge

Nee, ligt niet aan de HS, want heb er 3 en bij alle 3 werkt ‘t niet…

Laat straks weer weten hoe ‘t er voorstaat.

Badge

Je schreef: Waar de instelling precies voor is weet ik niet@midegi, wat ik wel weet is dat ik eerder klanten heb gehad waarbij de instelling aan stond, en het maakte geen verschil als deze uit werd gezet……

Zou ik toch wel willen weten, kun je dat eens nagaan?

Badge

Verder vraag ik me af waarom er onder Administration - Restore helemaal niets staat.

Is dat niet om je instellingen te bewaren zodat je ze na een reset weer kunt laden?

Die pagina is bij mij helemaal blanco.

Badge

voip valt nog steeds uit. En ik heb geen ander telefoontoestel. En mijn toestel aansluiten bij iemand anders met een kpn-modem? ik zou niemand weten.

Kan ‘t niet ook aan de firmware liggen? Ik heb nog de telfort-FW.

Badge

Hallo Maja, zou je eerste willen proberen de firmware op te waarderen?

Badge

😠😠😠😠

Reputatie 7
Badge +20

Hi @midegi, ik heb je vraag over Remote helpdesk support voorgeschoteld aan de modem mensen en heb hier een bericht getypt dat ik dit heb gedaan, maar zie nu dat ik dat bericht blijkbaar helemaal niet daadwerkelijk verstuurd heb, excuus hiervoor! Ik heb nog geen reactie van ze ontvangen, zodra daar verandering in komt hoor je dat direct :slight_smile:

Dat de restore pagina blanco is zal kloppen, die optie is helaas niet beschikbaar binnen onze firmware.

Dat je voip het niet goed doet zal niet liggen aan de Telfort firmware. We zijn momenteel bezig om alle Telfort klanten ook technisch te migreren naar KPN, dit gaat in batches en we verwachten dat alle klanten in week 43 om zijn gezet. Het is mogelijk om de migratie te forceren, maar alleen door een bestelling te plaatsen waardoor de infrastructuur van het abonnement wijzigt, dan pakt hij de migratie automatisch mee (dus een snelheidsverhoging, extra tv-ontvanger, 2e telefoonnummer er bij etc). We hebben hier geen andere manier voor. 

Zelf heb ik echt geen andere opties meer, zonder het testen van een ander toestel en/of het resetten van het modem, kan ik niet verder in mijn technische systeem. Uiteraard kan ik wel aangeven dat je een ander toestel hebt getest ook al is dat niet zo, maar onder de reset kom ik niet uit. Ik krijg geen vervolgstappen te zien zoals de technische dienst aansturen of een monteur langssturen, zo lang ik niet op de ‘reset modem’ knop druk hier :slight_frown:

 

Badge

Hallo Maja,

Reset gedaan. Helpt niet!

Badge

Zoals gezegd;

Reset gedaan, maar dat hielp niet, voip viel weer uit. Vervolgens alle DHCP reserveringen weer ingetypt, zodat netwerk naar behoren werkt.

Nu is alles weer weg!!! Modem heeft nu net op de een of andere manier nog een reset gedaan!!!

😡😡😡

Reputatie 7
Badge +20

Hallo Maja,

Reset gedaan. Helpt niet!

Balen :frowning2:  Ik heb het net vanaf afstand geprobeerd, maar krijg weer op een rare manier contact met je modem.

Ik ga nu dan ook contact zoeken met onze logistieke afdeling, met de vraag of ze een modemruil in gang willen zetten. Over de omruil zal je geïnformeerd worden per sms, zou je je mobiele nummer nog in je profiel wille noteren zodat ik het juiste nummer aan ze door kan geven?

Badge

Ik heb wel een simpel mobiel (alleen voor noodgevallen), maar staat altijd uit.

Ze kunnen me wel mailen. Ik zal m’n mail vermelden.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb gevraagd of het ook per mail kan @midegi, komt vast wel goed!

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @midegi, ik neem dit even over omdat Maj per vandaag vakantie heeft :)

Ik zie hier dat je in de planning staat om dit weekend omgezet te worden naar nieuwe firmware. Deze lost ook de problemen op die jij ervaart. Ik zou je dan ook willen vragen om dat af te wachten. Mocht dat onverhoopt niet lukken, en zit je maandag nog steeds op de Telfort firmware, dan kunnen we op dat moment alsnog de Experia Box gaan omwisselen.

 

 

Badge

Hallo Erik,

Het is maandag, en modem is nog steeds telfort en telefoon valt nog steeds weer uit...

Reputatie 7
Badge +30

Ai, dat is niet wat ik verwacht, had @midegi. We hebben geprobeerd een modemruil in te voeren, alleen wil het systeem je dan een Box 12 sturen. En dat gaat niet werken op je Telfortaansluiting. Dus moeten we even kijken hoe we of een V10A specifiek kunnen sturen, of kunnen zorgen dat je z.s.m. naar een KPN-aansluiting gemigreerd wordt zodat het niet uitmaakt welke Box je er voor terugkrijgt. Hopelijk weten we daar morgen meer over!