Beantwoord

Vast bellen,wordt gebeld door vreemden die zeggen door ons gebeld te zijn..

  • 14 December 2020
  • 4 reacties
  • 160 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen,

Sinds wij van Telfort naar KPN zijn overgezet krijgen we regelmatig telefoontjes van mensen die zeggen dat ze gebeld zijn door ons vaste telefoonnummer.

En aangezien ik dat niet heb gedaan zou ik graag willen weten wie dit soort telefoontjes plegen?Mijn thuisfront doet dit ook niet omdat ik kan checken op de telefoon wie er gebeld is.

Voorheen hadden wij altijd een afgescherm nummer,dit is dus blijkbaar niet meer het geval aangezien ik steeds terug gebeld word.

Is dit stop te zetten?

 

mvg Boompje

icon

Beste antwoord door wjb 14 December 2020, 10:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Zou jij met jouw vaste nummer eens jouw eigen mobiele nummer willen bellen en kunnen kijken of jouw telefoonnummer daar getoond wordt?

Het kan zijn dat jouw telefoonnummer gespoofd wordt door iemand. Spoofen is het meegeven van jouw telefoonnummer als "caller-ID" t.b.v. nummerherkenning.

Daarmee kunnen telefooncriminelen dus eigenlijk anoniem blijven.

Reputatie 1
Badge

Hoi wjb

Dat heb ik geprobeerd,krijg ik dit te zien,dus het nummer is wel afgeschermd.

 

Reputatie 7

Dan moet er wel sprake zijn van spoofing. Dat betekent dat jouw telefoonnummer dus gebruikt wordt door derden om mensen te bellen zonder dat ze hun eigen identiteit vrijgeven. Vaak stopt dergelijk misbruik ook snel weer omdat dergelijke criminelen regelmatig weer een ander nummer gebruiken.

Reputatie 1
Badge

Laten we het hopen want dit is heel vervelend.