Beantwoord

Vaste lijn 2e Toestel

  • 26 January 2020
  • 6 reacties
  • 442 keer bekeken

Hallo Forumleden,

Ik wil op een vbaste telefoonlijn een tweede toestel gebruiken maar dit wil niet lukken,

Het gaat om de DORO 347 secure daar  hebben we er nu twee van maar als het tweede toestel aansluit heb ik daar geen kiestoon op, haal ik de stekker er van het eerste toestel eruit dan werkt het tweede toestel wel.

Heeft dat te maken met aansliuitwaarde en hoe is dit op te lossen?

mvg Bas Veerkamp

icon

Beste antwoord door Bas Veerkamp 29 January 2020, 17:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Bas Veerkamp , welk merk en type modem heb je?

Als het een V10 is zonder A kun je de 2e telefoonpoort ook gebruiken als je in de VOIP instellingen binnen het modem dezelfde waarden aanhoudt als die van de1e poort.

Is dat te ingewikkeld, dan een telefoonsplitter kopen die je in poort 1 steekt en dan kun je beide toestellen tegelijk aansluiten.

 

Aleen vaste telefoon lijn geen modem

 

Aleen vaste telefoon lijn geen modem

 

Misschien een nieuwe verdeler kopen, de aansluitfactor zal geen rol spelen bij 2 telefoons.

 

Da's best een dure telefoon… Maar daar moeten er gewoon 2 op 1 lijn kunnen. De maximale aansluitfactor is 5. De factor van een vast niet-draadloze telefoon is 2,5 tot 3,5. Helaas staat de factor niet in de gebruiksaanwijzing (NLD v.a. pag. 86). Misschien onderop?

Die is van belang voor het overgaan van de bel.

Dat je de kiestoon niet hoort, tenzij het eerste toestel afgekoppeld wordt, ligt aan de ouderwetse wijze van bedrading. Die is voor 2 T65 toestellen bedoelt. Daar zit, als een stekker erin zit, een doorschakeling in. Die ontbreekt in andere, 2-dradige toestellen. De T65 is 4-dradig.

Verbindt in de stekker v.h. eerste toestel eens de 2 linkercontacten (A en aarde) met elkaar (als ik het nog goed zeg want mijn kennis hieromtrent is totaal verroest).

Hallo @PeterG  en @Bas Veerkamp , binnen de telefoonstekker dient de draad die nu rechtsonder op EB zit verbonden te worden met B rechtsbovenin, dan behoort de bel het te doen.

Succes.

 

Allen bedankt voor het mee denken.

Inmiddels werkt het  een verlengsnoer voor de eerste telefoon bleek een draadbreuk/sluiting te hebben.

Bas