Beantwoord

Vaste telefoon aansluiten lukt niet

  • 13 October 2023
  • 10 reacties
  • 180 keer bekeken

Na het aansluiten van mijn nieuwe apparatuur wilde ik weer mijn vaste telefoon in de wandcontactdoos in de woonkamer gaan gebruiken, maar de lijn bleef dood. Volgens de klantenservice moest ik daarvoor een ander (ISDN?) abo afsluiten à €36,- p. mnd. Ik ben juist weer terug gegaan naar KPN om niet meer de telefoon in de meterkast te hebben. Op de website dat je gewoon de aloude stekker in de wandcontactdoos kunt doen, nergens staat iets over een extra abo.  Heeft iemand dat ook mee gemaakt en/of daar een oplossing daarvoor.  Alvast bedankt, Evelyne

icon

Beste antwoord door PeterG 13 October 2023, 18:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

U hoeft ook geen extra abonnement gelukkig maar er moet wel een kabel naar het modem.  Staat het modem in de meterkast?

Als je nú weer bij kpn bent werkt de vaste telefoon alleen nog met een modem ertussen. 

Direct in de muur lijkt dan dood omdat er geen spanning en kiestoon meer op staat maar een internet (dsl) signaal. Sluit het modem dus aan op die aansluiting (dsl van het modem) en de telefoon op phone 1 op het modem. 

Andere varkenssnuiten niets op aansluiten. Want dan wordt het VDSL signaal verstoort. En werkt telefoon via het modem ook niet.

Het modem staat inderdaad in de meterkast, waar ook een alarm aangesloten is, dus de boel verplaatsen naar de woonkamer kan ook niet. Een kabel vanuit de meterkast de kamer in kan ook niet. Dan moet de telefoon toch weer in de meterkast, helaas, want dat werkt wel.. Ben ik toch verkeerd ingelicht bij het afsluiten van het contract. En het staat dan ook verkeerd op de website. Nou ja.   Bedankt voor jullie antwoord. Groet, Evelyne

Heb je een draadloze telefoon? 

Met hoeveel handsets? De extra handsets kun je overal in huis plaatsen waar je maar wilt. 

Ooit heb ik bij iemand met wat verloopstukjes de draadjes naar de telefoon aansluiting in de woonkamer met de phone poort van het modem in de meterkast aangesloten. 

Inderdaad draadloos met een extra handset. Die kan ik ook verplaatsen. Is inderdaad een optie.

Basisstation hoeft ook niet direct in de meterkast maar kan er ook net naast. 

Voedingsdraadje en telefoon draadje onder de deur door. Basis op tafeltje in gang ernaast??

Zou ook nog kunnen, maar dan komt het draadje dwars door de meterkast en allerlei anders :-)) 

Die draden zullen niet protesteren 😎

En als de kast gewoonlijk dicht is zie je het ook niet.

Feitelijk mag zo'n kast ook niet als opslag gebruikt worden. Dus geen strijkplank e.d.

https://www.google.com/search?q=spullen+in+meterkast

Die staat er niet, er hangen wel boodschappentassen 😉

Reputatie 4
Badge +4

Feitelijk mag zo'n kast ook niet als opslag gebruikt worden. Dus geen strijkplank e.d.

 

Dat is mooie theorie maar meestal geen praktijk!