Beantwoord

Vaste telefoon gebruiken lukt niet, status Unregisteren bij Phone 1

  • 20 November 2023
  • 9 reacties
  • 103 keer bekeken

Ik wil een vaste telefoon aansluiten op mijn Experiabox 10 maar krijg geen kiestoon, en kan dus ook niet bellen. In de settings (mijnmodem.kpn) staat bij VoIP Phone 1 status als unregistered. Hoe los ik dit op?

icon

Beste antwoord door PeterG 20 November 2023, 21:48

Bekijk origineel

9 reacties

Heb je wel een telefoonnummer bij kpn genomen?

 

staat bij VoIP Phone 1 status als unregistered.

En bij Phone 2?

Ja. Heb gewoon een vast nummer (betaal ik ook voor) en Phone 2 geeft hetzelfde.

Hmm. Het nummer is/wordt dus niet ingeladen. Al eens de Experiabox even 30 seconden stroomloos gehad? Dan wordt als het goed is alles weer van het netwerk opgehaald.

Maar euh. Het heeft WEL gewerkt?

Nou. Ik heb een tijd geen vaste telefoon gehad en heb ongeveer een half jaar geleden een nieuwe experiabox gekregen. Op die heeft het dus nog nooit gewerkt.

 

En je weet zeker dat dat nummer nog actief in je abonnement zou moeten zitten? Ik twijfel er erg aan.

Op je maandelijkse factuur zou op blad 2 “vast telefoonnummer” vermeld moeten staan. Tenzij je nog een Alles-in-1 hebt … de naam zegt het al.

Verder is het telefoonnummer te vinden onder verbruik op je factuur (pdf) ook als er niet mee gebeld wordt. En in MijnKPN. Indien het deel uit maakt van je abonnement.

Het is helemáál geen '’wet van meden en perzen'’ dat er een vast nummer actief is. Zelfs bij Alles-in-1 zou je het eruit hebben kunnen laten halen. Al scheelt het bij Ai1 niets op het vaste maandbedrag.

Zeker. Op blad 2 van de factuur staat “Vast telefoonnummer 2€”. En ik kan het nummer online ook opzoeken in mijnkpn.

Dan morgen met je mobiel kpn even bellen als een herstart van je Experiabox het niet oplost. Bellen is dan het snelst. Hier is de wachtrij inmiddels opgelopen tot 10 dagen. En staat je vraag dus medio 30 november bij de KPN Moderators.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur.

Na bellen was het binnen een uurtje opgelost.

Ah top! Heel erg bedankt voor deze terug koppeling. 👍🙂

Reageer