Vraag

Vaste telefoon op Experia Box V10a van schoonmoeder werkt niet

  • 25 July 2022
  • 7 reacties
  • 75 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

Mijn schoonmoeder zit in een verzorgingstehuis en heeft de experia V10 A box.

tot voor kort werkte alles normaal!

Nu heeft ze geen telefoon verbinding meer!

als ik haar bel krijg ik in gesprektoon, als ik bij bel en de telefoon oppak wel kiestoon, maar als ik 1 nummer indruk werkt het al niet meer!

Tefoon van mijn schoonmoeder thuis geprobeerd en werkt normaal!

nieuwe telefoonkabel gelegd bij mijn schoonmoeder, geen resultaat, modem opnieuw gereset etc.

alles werkt alleen de telfoonverbinding niet, kabel is niet defect, telfoon is niet defect.

Graag een spoedige oplossing!

 

Rob.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Hoi @KapiteinRob, goed dat je jouw schoonmoeder hierbij helpt! Je hebt al een aantal dingen geprobeerd begrijp ik, maar nog zonder oplossing. Je zegt dat je het modem had gereset, hoe had je dat precies gedaan? Was dat door 'm opnieuw op te starten, of heb je hiervoor een paperclip gebruikt?

Als je dat nog niet gedaan hebt met een paperclip is dat de eerstvolgende stap die je kunt doen: Hoe herstart of reset ik mijn Experia Box (modem)? (stap 2).

Op jouw forumprofiel zie ik adresgegevens staan, maar ik denk dat dat jouw adres is, niet haar adres. Daardoor kan ik niets zien over haar aansluiting, je kunt haar gegevens daar aan toevoegen (bijvoorbeeld bij 'Persoonlijke opmerkingen’.

Ook kan je hiervoor bellen met 0800-0402 (gratis). De collega die je aan de lijn krijgt kan dan direct met jullie meekijken, bij een storing zoals dit is dat de snelste weg om met ons in contact te komen.

Reputatie 1

Hallo Jasper,

 

Bedankt voor je reactie, inderdaad de modenm van stroom gehaald en 5 min gewacht.

Modem start op en werkt normaal alleen telefoon lijn niet.

Het zijn inderdaad mijn gegevens, ik mijn gegevens van mijn schoonmoeder zal ik zo toevoegen bij mijn profiel en bij opmerkingen.

Ik zal morgen de reset met de paperclip nog proberen!

 

Gr. Rob

Reputatie 7

Met die gegevens heb ik haar aansluiting erbij gepakt en gekeken wat ik in het modem kan zien, maar ik kan nu geen contact krijgen met het modem. Als dat wel wat gelukt zou ik de reset vanaf hier geprobeerd hebben, dat zou jou mogelijk een ritje schelen. Helaas lukte dat dus niet, dus ik ben ook benieuwd hoe de modem reset morgen gaat.

Reputatie 1

Hallo Jasper,

 

zoals ik al gemeld heb zit mijn schoonmoeder in een verzorgingstehuis.

ik ben daar nu (14.30 uur) en hoor nu van de verpleging dat er in het hele verzorgingshuis storing is ( modem lampje brand rood) 

Er is vanmorgen een kpn monteur geweest en die zegt dat het komt door als er nieuwe aansluiting gemaakt wordt in het verzorgingstehuis er storingen volgen bij ander kpn aansluitingen in het verzorgingstehuis! 
er zijn nu dus meerdere bewoners die geen verbinding meer hebben met hun kpn modem, dus geen tv, telefoon, internet etc hebben.

 

vr. Rob

Reputatie 7

Dat verklaart dat ik geen contact kon krijgen met het modem en de reset vanaf hier ook niet kon doen. Dat alle verbindingen eruit liggen in het huis maakt het helemaal lastig, ik zie dat er voor jouw schoonmoeder een monteur is ingepland voor deze ochtend. Zoals je het beschrijft en wat ik bij de melding zie staan vermoed ik dat hij het daar kan oplossen. 

Reputatie 1

Hallo Jasper,

 

de monteur is vandaag langs geweest en heeft het probleem opgelost!

Bedankt voor de hulp en service!

 

Gr. Rob

Reputatie 7

Dat is goed om te lezen @KapiteinRob! In de melding van de monteur lees ik dat hij buitenshuis een handeling heeft gedaan en daarmee de verbinding heeft kunnen herstellen. Ik ben blij dat het zo opgelost is.

Graag gedaan, en als we nog iets voor jou of je schoonmoeder kunnen doen weet je ons te vinden.