Beantwoord

Vaste telefoon verdwenen uit modem-configuratie

  • 20 April 2024
  • 3 reacties
  • 70 keer bekeken

Vanavond merkte ik dat mijn vaste telefoonlijn niet meer werkt.

  • Het lampje voor de telefoon op de de modem (KPN Box 12b) was uit. Herstart van de modem hielp niet.
  • Met de probleemoplosser op de website kwam ik niet verder.
    • stap 1: ‘Er zijn geen storingen of werkzaamheden in jouw buurt.’
    • stap 2: ‘De verbinding is in orde’
    • stap 3: ‘Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.’
      (Deze foutmelding kreeg ik dus bij het controleren van de instellingen.)
  • Na inloggen in het modem zag ik in het overzicht ‘Vaste telefonie is niet actief'. Op het tabblad telefonie zag ik dat er geen nummer ingesteld was. Omdat hier ook stond dat een KPN-nummer automatisch hersteld wordt bij het terugzetten van de fabrieksinstellingen, heb ik dat gedaan. Ook dit heeft het probleem niet opgelost.

Willen jullie even controleren wat er mis is?

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 20 April 2024, 22:38

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je hebt inderdaad al het goede al geprobeerd, als een reset of uit-aan zetten van het modem niet werkt is KPN aan zet. Het beste kunt u bellen met KPN 0800-0402 (24/7) voor een product wat niet werkt 

Via dit forum kan een moderator ook mee kijken maar over het algemeen duurt dit enkele dagen. Als u dit wenst zorg er dan voor dat u uw forumprofiel zo veel mogelijk heeft ingevuld. 

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb vanmorgen gebeld, maar na veel testen en proberen is helaas het resultaat dat mijn modem defect verklaard is. Het vermoeden is dat dit door een recente software update is gekomen, daar blijken meer klanten last van te hebben.

Vandaag ga ik de modem omruilen in de winkel, hopelijk werkt het daarna weer.

Na vervanging van het modem werkt de telefoon weer.
Het nieuwe modem zit nog wel op de oude software, dus het is even afwachten wat er gebeurt als deze ook een software update krijgt...

Reageer