Beantwoord

Vaste telefoon werkt niet meer.

  • 12 February 2021
  • 26 reacties
  • 562 keer bekeken

Mijn vaste telefoon werkt niet meer, ik vermoed dat dit het geval is sinds vorige week.

Ik heb de kabels los gehaald en opnieuw aangesloten maar het lampje van de Experia box voor de telefoon verbinding blijft uit, resetten werkte ook niet.

 

icon

Beste antwoord door PeterG 15 February 2021, 16:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Arag, hoewel de aanleiding minder leuk is :slight_frown:

Als ik je telefooninstellingen door wil meten, loop ik daarbij direct tegen een foutmelding aan, er lijkt dus iets niet helemaal goed te gaan in het modem. Zou je jouw modem willen resetten? Ik hoor graag van je of de telefoon daarna weer gaat werken!

Beste @Maja_ ,

Bedankt voor je reactie, ik heb de modem zoals aangegeven op de instructie opnieuw gereset. Eerst de kabel eruit gehaald, dat werkte niet dus daarna het knopje aan de zijkant gebruikt. Zowel het lampje voor TV en Voice blijven donker en heb geen verbinding.

Reputatie 7
Badge +9

Beste @Maja_ ,

Bedankt voor je reactie, ik heb de modem zoals aangegeven op de instructie opnieuw gereset. Eerst de kabel eruit gehaald, dat werkte niet dus daarna het knopje aan de zijkant gebruikt. Zowel het lampje voor TV en Voice blijven donker en heb geen verbinding.

Dan doe je de reset niet helemaal goed. Naast de aan/uitschakelaar zit een klein rond gaatje, steek hier een paperclip of een dun voorwerp in en hou dit ingedrukt tot het modem herstart. Hierna zou de reset goed moeten zijn gegaan

Ik weet niet of dit helpt maar het gaat om een Experia Box TG789vn, naast de aan/uit knop zit aan de achterkant een usb poort aan de linker kant. De reset knop, aan de rechter zijkant.

Er zit verder geen  klein rond gaatje naast de I/O knop.

Reputatie 7
Badge +9

Aha, dat veranderd de zaak. Zit de binnenkomende lijn in de grijze poort en is de telefoonkabel aangesloten op de groene poort 1?

 

Het modem is overigens wel aan vervanging toe...😈

De telefoon kabel is op groen nr.1, de lijn in de grijze poort, DSL is verbonden aan de splitter (net zoals de PSTN kabel) en de splitter aan de lijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik weet niet of dit helpt maar het gaat om een Experia Box TG789vn,

Poeh, das een oudje :smiley: Dit is het enige modem dat we ooit hebben gehad, waarbij het resetknopje aan de zijkant zit en niet aan de achterkant, moet je ook maar net even weten @Speedmaster :wink:

De telefoon kabel is op groen nr.1, de lijn in de grijze poort, DSL is verbonden aan de splitter (net zoals de PSTN kabel) en de splitter aan de lijn.

Ook dit is een beetje een gedateerde manier van aansluiten. Rond de tijd dat jij je TG789 van ons zult hebben ontvangen, was het nog noodzakelijk om het modem op deze manier aangesloten te hebben als er zowel internet als telefonie geleverd werd. Tegenwoordig is een splitter overbodig en ik wil dan ook voorstellen dat we die er tussen weg halen aangezien die -mogelijk defecte en ook overbodige- splitter wel eens de boosdoener kan zijn nu. Je mag beide kabeltjes die van de splitter naar het modem lopen helemaal loshalen zodat ze nergens meer ingeklikt zitten, en daarna het resterende kabeltje dat nog in de splitter zit daar uit loshalen en dat stekkertje in de DSL ingang van de TG789 steken. Op die manier heb je een rechtstreekse kabel van het KPN punt in de muur, naar de DSL ingang van je modem. Daarna het modem even opnieuw op laten starten. Telefonie is het laatste dat opkomt bij dit modem, dat kan wel tot 2 uur duren. Mocht het lampje van telefonie na 2 uur nog steeds niet gaan branden, trek je dan weer even aan de bel hier? 

 

Hoi hoi, geen verandering helaas, de lampjes voor telefoon en TV blijven donker.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi hoi, geen verandering helaas, de lampjes voor telefoon en TV blijven donker.

 

Kan je een paar foto’s plaatsen hoe alles is aangesloten op het modem? Heb je wel gewoon internet?

Er zijn maar twee kabels, DSL van modem naar de muur, en de telefoon kabel, op groen nr.1, naast de duidelijke kleurkode voor de kabels en de gleufjes wordt ook letterljk aan de achter kant van de modem aangegeven de functie van de stekker. Lijkt me echt sterk dat niet goed gekkopeld is hehehe, maar bedankt voor je input 🙂 En eigenlijk lijkt me verstandig om aan de metadata van afbeeldingen te knoeien voordat ik ze op een forum zou willen zetten. Dus ik mediteer even d’erover.

Ja internet doet het wel (dat was ook daarvoor het geval), maar met de tegenwoordige bekabeling methode, het blauwe lampje van “Update” ging zelf branden dus ik had even zoiets van “Yess!!” Te vroeg gejuigd. 😕 de lampjes voor de telefoon en de TV hebben niet eens geknipperd.

 

Vooraal jammer omdat mijn mobiel stuk ging, dus mijn vaste telefoon is voor mij nogal noodzakelijk op het ogenblik. :(

Dat de TV lampje niet brand vind ik niet zo belangrijk.

Arag schreef:

het gaat om een Experia Box TG789vn

Halleluja, amen! Die is al lang voorbij de pensioengerechtigde leeftijd. Als je het mij vraagt. @Maja_ 

Arag schreef:

het gaat om een Experia Box TG789vn

Halleluja, amen! Die is al lang voorbij de pensioengerechtigde leeftijd. Als je heb mij vraagt.

Tijd is vluchtig…

Maar het lijkt me inderdaad “Eind Oeff!” voor de modem.

Reputatie 7
Badge +20

Jammer, maar was het proberen waard!

Zou je willen kijken of het je zelf lukt om je modem om te ruilen? Zo nee, dan ga ik vanaf hier een poging voor je wagen, hoor dus graag of dat al dan niet gelukt is!

“Apparatuur controleren en omruilen

Gebruik Servicetool niet mogelijk

 

Uit onze administratie blijkt dat je over Interactieve TV van KPN beschikt. Onze meting treft echter geen aangesloten tv-ontvanger(s) bij je aan.

Nadat je je tv-ontvanger(s) hebt aangesloten, kun je deze Servicetool opnieuw starten.”

Angezien de foutmelding heb ik opnieuw de tv-ontvanger gekoppeld (Motorola vip1910-9), het lampje TV brandt nu wel, telefoon nog niet.

Daarna heb ik opnieuw de service tool gebruikt, maar ik krijg hetzelfde foutmeilding, “Gebruik Servicetool niet mogelijk”.

@Arag

MIJN HEMEL!!!:scream:

Je hebt niet alleen een gruwelijk antiek modem maar ook dito tv ontvanger, zeg!!! (beiden rijp voor de electronica-begrafenisondernemer.)

Gebruik eens deze link om ze, beiden, om te ruilen: kpn.com/omruilen . (Daarvoor dient je thuis-abonnnement wel gekoppeld te zijn onder je KPN Account / KPN ID !!)

Anders moet @Maja_  voor beiden nog even aan slag. Want die Motorola ontvanger wordt van af medio zomer helemaal niet meer ondersteund!

Geen wonder, ik kijk eigenlijk geen tv, die staat er puur om stof te verzamelen.

Bedankt voor de link @PeterG, ik zal het checken.

Reputatie 7
Badge +20

Lukte het wel met de link van @PeterG? Zo nee dan ga ik zelf voor je aan de slag hoor @Arag !

Lukte het wel met de link van @PeterG? Zo nee dan ga ik zelf voor je aan de slag hoor @Arag !


Met de link van PeterG kan ik makkelijk de TV ontvanger vervangen, maar de modem? Voor mij heeft de telefoon verbinding veel meer haast.

Is de bedoeling dat ik de TV ontvanger venvang, om vervolgens weer gebruikt maken van de service tool ivm de modem ruilen?

Ik kan helaas niet zo lang wachten, of onbereikbaar zijn, jammer genoeg moet ik een andere oplossing vinden.

Bedankt allemaal voor jullie input.

Schakel je telefoon door naar je mobiel via MijnKPN (link bovenaan deze pagina). (zo staat het hier al sinds 2012; vaste toestel niet meer in gebruik. Gebeld worden op vast gaat naar mobiel.)

Of gebruik een mobiel nummer.

Schakel je telefoon door naar je mobiel via MijnKPN (link bovenaan deze pagina). (zo staat het hier al sinds 2012; vaste toestel niet meer in gebruik. Gebeld worden op vast gaat naar mobiel.)

Of gebruik een mobiel nummer.

Hi @PeterG , bedankt voor je bericht. ik heb tot sinds koort gewoon gebruikt gemaakt van mijn vaste telefoon aansluiting. Ik gegrijp dat een mogelijkheid is om gebruik te maken van de schakkel dienst, maar ik betaal toch voor de vaste telefoon aansluiting, gebruik ervan kunnen maken lijkt mij niet overbodig.

Mijn mobiel was vernield, en was eigenlijk niet van plan een nieuwe te kopen. Er zijn\waren omstandigheden dat ik niet op een forum zal bespreken.

@Maja_ Ik heb vorige week een nieuwe simkaart besteld, die inmidels binnen dus ben weer bereikbaar op een oude mobieltje. Ik zal kijken of ik mijn producten kan aanpassen, de videoland pakket had ik ook jaren lang niet meer gebruikt, heb ik afgelopen week eruit geknikkert. *owh nee.. ik zie nu dat ik mijn keuze niet had bevestigd*

Ik overweeg met digitene te stoppen, dan kan de Motorola vip1910-9 ook terug gestuurd worden.

Ik neem aan dat, mijn vaste telefoon verbinding zal werken zonder dat ik gebruik hoef te maken van de schakkel dienst? Mocht dat niet het geval zijn hoor ik het graag, dan kan ik beter mijn opties bekijken of overstappen.

Reputatie 7
Badge +20

Jammer dat het je zelf niet lukt om hem om te ruilen, ik heb dit nu alsnog voor je in gang gezet!

Je kunt hem omruilen vanaf morgen de 19e na 14:30 uur, bij de CoopCompact aan de Westwagenstraat 40  in Gorinchem.

Je mag het oude modem (inclusief stroomadapter) in een doos verpakken, en inleveren bij het servicepunt, om de nieuwe weer mee te krijgen is het van belang dat je een geldig legitimatiebewijs van de contractant kunt tonen.
Je mag het modem in een doos naar keuze verpakken, en het ordernummer
4435190 op de doos schrijven, met watervaste stift of pen. Daarnaast mag je het volgende adres op de doos zetten:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Fijn dat je weer bereikbaar bent via een oud mobieltje, je zult een sms ontvangen zodra het nieuwe modem voor je klaar ligt.

Laat je weten of alles het weer doet als je die aan hebt gesloten? Zo nee, dan kijk ik direct verder naar een andere oplossing zodat we je zo snel mogelijk weer in de lucht hebben qua vaste telefonie! 

Daarna kunnen we ook even naar je abonnement kijken aangezien je een wat ouder abonnement hebt met een aantal extra's en het nogal zonde is dat je betaalt voor dingen die je helemaal niet gebruikt.

Hoi, ik heb het modem opgehaald en aangesloten, alles doet het weer.

Reputatie 7
Badge +20

Super!

Wat betreft je abonnement zie ik terug dat er vandaag al een wijziging door is gegeven zodat je straks alleen nog maar internet hebt en vaste telefonie :slight_smile: