Beantwoord

Vaste telefoon werkt niet ondanks nieuw modem

  • 1 December 2020
  • 4 reacties
  • 775 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds vorige week donderdag 27-11 werkt mijn vaste telefoon niet meer. Ik kan niet bellen en niet gebeld worden. 

Ik heb hier zaterdag contact over gehad met een medewerker van de KPN, die het vanaf zijn werkplek heeft geprobeerd te herstellen. Ook hem lukte het niet, waarop hij mij een nieuw modem heeft toegestuurd, de Experia Box V10, ter vervanging Experia Box V9. 

Deze V10 heb ik inmiddels aangesloten en geïnstalleerd. Dat is op zich gelukt, ik zie alleen dat mijn oude netwerkgegevens voor dit nieuwe modem hiervoor gebruikt. Ik heb hier in een ander topic al gezien dat dit idd kan kloppen en dat dit ook voor het het gemak is, zodat je niet alle aangesloten apparatuur opnieuw hoeft aan te melden etc. 

Echter, het probleem waar in eerste instantie om was begonnen, is helaas met het nieuwe modem nog niet opgelost. De vaste telefoonlijn werkt helaas nog steeds niet. Ik heb het al geprobeerd met het resetten van het modem, maar helaas zonder resultaat.

icon

Beste antwoord door Anonymous 1 December 2020, 19:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @jespstev , als je inlogt in je modem, zie je dan onder VOIP wèl je geregistreerde telefoon staan of ook niet?

 

Reputatie 2

Hallo JanD,

 

Heb ff ingelogd. Telefoon wordt wel genoemd, maar er staat ‘niet geregistreerd’ bij.

Heb ook ff geleken of ik dat zelf zou kunnen aanpassen, maar ik zie zo snel ff niet hoe, als dat überháupt kan.

Ov., misschien heb ik t verkeerd begrepen en/of niet goed gelezen, maar ik las elders in een ander topic dat voip niet meer zou kunnen op  bepaalde (nieuwere) experia box-en? Zou vreemd zijn daar het tót afgelopen donderdag, op mijn vorige experia box v9 altijd heeft gewerkt en er dus op dezelfde experia box v9 is uitgevallen. 

Als gezegd, kan zijn dat ik dat verkeerd heb begrepen ;)

 

 

Hallo @jespstev , toch maar even met KPN contact opnemen.

Zelf heb ik ook een poosje een V10a gehad en constant problemen met de vaste telefoon, dat hebben sommige exemplaren, toen een V10 gekregen en nooit meer problemen.

 

Reputatie 2

Ja dat lijkt me idd ook het handigste. 
Bedankt voor de tijd en uitleg.