Beantwoord

vaste telefoonnummer meenemen naar andere plaats

  • 4 February 2020
  • 10 reacties
  • 2776 keer bekeken

ik zit in sint annaparochie en verhuis met de zaak naar leeuwarden, kan ik met nummer behoud van de vaste lijn het telefoonnummer in leeuwarden behouden? Zo niet, hoelang duurt het om een nieuw nummer aan te vragen 

icon

Beste antwoord door Noordzee 4 February 2020, 21:18

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @tonny1979 ,

Zo, dat is een flinke verhuizing. Je kunt niet jouw vaste nummer uit Zeeland meenemen naar Leeuwarden. Daar hebben ze een ander kengetal (058).

Hoelang het duurt is niet precies aan te geven, dat kan afhankelijk zijn van de beschikbaarheid van een monteur. Er wordt een minimale termijn van drie weken geadviseerd. Maar ik zou de verhuizing  alvast in gang zetten als ik jou was. Hoe dan? 

 

Chat of bel met ons en geef zo snel mogelijk je verhuizing door

  • Geef je verhuizing minstens 3 weken van te voren door
  • Dan zorgen wij dat je straks in je nieuwe huis geen dag zonder TV, Internet of Bellen zit
  • En je profiteert van onze gratis KPN verhuisvoordelen

Geef je verhuizing door via de telefoon

We zijn van 08:00 tot 22:00 uur gratis bereikbaar.

Bekijk nummer (0800-0402) of als je een zakelijk abonnement hebt : 0800-0403 

Geef je verhuizing door via chat

We zijn van 08:00 tot 22:00 uur gratis bereikbaar.

Chat met ons

 

Indien zakelijk : 

https://www.kpn.com/zakelijk/service/contact.htm

Ik was deze vraag gaan volgen om het eerste antwoord af te wachten, binnen kpn kan het niet, die houden zich heel netjes aan de juiste netnummers bij de woonplaats.

Maar, er is een andere manier, je nummer porteren naar een voip aanbieder en dan kun je ‘m overal via internet gebruiken. Maar dan is er een voip apparaat cq een “speciale” telefoon of software op een pc (oid) nodig.

Of je schakelt het oude nummer door naar de nieuwe, een nadeel is dan dat je niet kunt zien waar de beller naar toe belt.

Reputatie 7

Hoi @tonny1979, welkom op het KPN forum. Noordzee heeft het antwoord al klaar. Wij houden ons aan het netnummer, dat klopt. Mocht je zeer gehecht zijn aan je vaste telefoonnummer dan heeft KeesYagi een goede tip!

Heb je nog vragen? Stel ze hier gerust. De community helpt graag :) 

Reputatie 7

@Noordzee

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sint_Annaparochie

 

:joy:

 

Kees Yagi schreef:
Of je schakelt het oude nummer door naar de nieuwe, een nadeel is dan dat je niet kunt zien waar de beller naar toe belt.

Maar dan moet er in het oude netnummergebied ook een abonnement op dat oude nummer blijven. En daar is ook een adres voor nodig. Moet fysieke aansluiting zijn bij vast nummer.

Dan is porteren naar VoIP aanbieder het handigst.

Reputatie 7
Badge +28

@Noordzee

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sint_Annaparochie

 

:joy:

 

Haha, dat is inderdaad geen Zeeland. 

Kan gebeuren is maar een klein verschil met Sint-Annaland 

@ Peter, dank.

Dat bedoelde ik ook, ik zag dit misverstandje al aankomen.

Dus porteren naar een voip aanbieder en dan (via webinterface) doorschakelen.

Reputatie 7
Badge +28

Juist @Galdor68 , daar ging het mis. 

De wet van de remmende vooruitgang in werking? Of ging dat anders en mogelijk niet van toepassing @KeesYagi 

Reageer