Beantwoord

Verkeerd huisnummer in telefoongids en bij nummerinformatiediensten

  • 25 March 2024
  • 27 reacties
  • 286 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb gezien dat KPN een verkeerd huisnummer heeft doorgegeven aan de nummerinformatiediensten over de aansluiting van mijn vaste telefoon. De toevoeging aan mijn huisnummer ontbreekt namelijk. Daardoor klopt mijn vermelding in de Telefoonids en bij andere nummerinformatiediensten niet.

Wellicht dat een moderator dit kan herstellen? Het juiste huisnummer (met de toevoeging) staat in mijn profiel op dit forum.

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 April 2024, 16:20

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik vraag me af of KPN dat doorgegeven heeft. Vroeger deden ze dat misschien. Maar ik vermoed dat ze dat al jaren niet meer doen.

Reputatie 2

Vroeger, toen de PTT dit regelde, klopten de telefoongidsen tenminste.

Nu staan er bij de informatiediensten zes telefoonnummers van mij,

op drie verschillende adressen, waar ik vroeger ooit gewoond heb,

en ik zie geen kans om vijf van die nummers te ( laten ) verwijderen, helaas.

Wel kan ik bij  http://mijnnummervermelding.nl  mijn naam veranderen ( ! )  maar niet

mijn adres …….

Ook het verwijderen van een telefoonnummer, wat al lang niet meer bestaat, kan niet.

Misschien heeft deze organisatie een bezoekadres, waar ik met m'n paspoort en

inschrijving GBA langs  kan gaan, om dan alles een keer te laten opschonen ?

Greetz,  Ruben.

6 klopt niet?

Hiervoor zul je bij http://mijnnummervermelding.nl moeten zijn Piet.

De officiële gids

http://detelefoongids.nl

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb gezien dat KPN een verkeerd huisnummer heeft doorgegeven aan de nummerinformatiediensten over de aansluiting van mijn vaste telefoon. De toevoeging aan mijn huisnummer ontbreekt namelijk. Daardoor klopt mijn vermelding in de Telefoonids en bij andere nummerinformatiediensten niet.

Wellicht dat een moderator dit kan herstellen? Het juiste huisnummer (met de toevoeging) staat in mijn profiel op dit forum.

Naar ik heb vernomen is KPN verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste abonnee-informatie aan gidsen en nummerinformatiediensten.

Mijn verzoek is dus nogmaals of een moderator dit eventueel kan oppakken? Het zelf aanpassen van een adres is bij www.mijnnummervermelding.nl niet mogelijk, dat kan alleen een provider doen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Piet van der Vooren. Helaas kan ik je niet verder helpen hierin, wat @PeterG hierboven schrijft klopt. Anders had ik je graag verder geholpen hierin.

Hiervoor zul je bij http://mijnnummervermelding.nl moeten zijn

 

 

Dat klopt niet @Vikash van KPN en @PeterG , zojuist gecontroleerd.

Het enige dat je kunt doen is je naam en voorlettters aanpassen, voor de rest wordt verwezen naar je provider.

Mijnnummervermelding krijgt de naw-gegevens aangeleverd door de providers

 

Reputatie 2

Dat klopt niet @Vikash van KPN en @PeterG , zojuist gecontroleerd.

Het enige dat je kunt doen is je naam en voorlettters aanpassen, voor de rest wordt verwezen naar je provider.

Mijnnummervermelding krijgt de naw-gegevens aangeleverd door de providers

 

Die ervaring heb ik ook.  Kennelijk moet je eerst naar de rechter om alles,

dus ook oude adressen, en oude telefoonnummers, die je al lang niet meer hebt,

te laten verwijderen.

Reputatie 7
Badge +9

Dat klopt niet @Vikash van KPN en @PeterG , zojuist gecontroleerd.

Het enige dat je kunt doen is je naam en voorlettters aanpassen, voor de rest wordt verwezen naar je provider.

Mijnnummervermelding krijgt de naw-gegevens aangeleverd door de providers

 

Dat is mijn ervaring dus ook, @Vikash van KPN.

Piet.

Reputatie 7
Badge +21

Dat klopt niet @Vikash van KPN en @PeterG , zojuist gecontroleerd.

Het enige dat je kunt doen is je naam en voorlettters aanpassen, voor de rest wordt verwezen naar je provider.

Mijnnummervermelding krijgt de naw-gegevens aangeleverd door de providers

 

Dat is mijn ervaring dus ook, @Vikash van KPN.

Piet.

 

Ik heb dit zojuist intern doorgezet naar de juiste afdeling. Ik hoop dat zij jou verder kunnen helpen hierin. 😊

Vroeger, toen de PTT dit regelde, klopten de telefoongidsen tenminste.

Nouhhh . . .

 

Wel kan ik bij  http://mijnnummervermelding.nl  mijn naam veranderen ( ! )  maar niet

mijn adres …….

Dat is zo idd, voor zo ver ik weet cq ervaren heb.

Ik heb dit zojuist intern doorgezet naar de juiste afdeling.

Mooi !
We zijn benieuwd.

( maar waarom, hoe kan het zijn dat deze vraag al een markering “beantwoord” heeft ? )

 

 

Reputatie 7
Badge +21

@KeesYagi Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom er al een antwoord was gemarkeerd, maar ik heb het voor nu verwijderd. 

Reputatie 7
Badge +9

@Vikash van KPN Er is door KPN waarschijnlijk wel ‘iets’ gedaan, want mijn vermelding is nu bij De Telefoongids helemaal verdwenen.

Piet.

Hmm, wat raar, Piet. 

Als ik je nu opzoek dan krijg ik je gewoon. P.J.M. met huisnummer 6 (wat dus niet helemaal klopt). En telefoonnummer …...32.

Nieuwe pc dus cache is het niet.

http://detelefoongids.nl 

Reputatie 7
Badge +9

Hmm, wat raar, Piet. 

Als ik je nu opzoek dan krijg ik je gewoon. P.J.M. met huisnummer 6 (wat dus niet helemaal klopt). En telefoonnummer …...32.

Nieuwe pc dus cache is het niet.

http://detelefoongids.nl 

Ik heb mijn vermelding via de website www.mijnnummervermelding.nl weer geactiveerd, Peter. Klaarblijkelijk is het een kwestie van minuten voordat een aanpassing wordt verwerkt…

Piet.

Dat is mijn ervaring ook, maar dan alleen bij detelefoongids.nl , de rest maakt statische (min of meer) kopieën daar van.

En je huisnummer toevoeging is er nog niet ?

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb mijn vermelding via de website www.mijnnummervermelding.nl weer geactiveerd, Peter. Klaarblijkelijk is het een kwestie van minuten voordat een aanpassing wordt verwerkt…

Piet.

 

@Piet van der Vooren Wat goed om te lezen dat het is gelukt. Staat jouw huisnummer toevoeging nu wel goed? Anders ga ik het weer intern doorgeven. Ik wist dus niet dat KPN dit kon regelen voor klanten, dus ik heb hier zelf ook iets van geleerd. 😊

Ik heb mijn vermelding via de website www.mijnnummervermelding.nl weer geactiveerd, Peter. Klaarblijkelijk is het een kwestie van minuten voordat een aanpassing wordt verwerkt…

Piet.

 

@Piet van der Vooren Wat goed om te lezen dat het is gelukt. Staat jouw huisnummer toevoeging nu wel goed? Anders ga ik het weer intern doorgeven. Ik wist dus niet dat KPN dit kon regelen voor klanten, dus ik heb hier zelf ook iets van geleerd. 😊

Alleen een provider kan dit regelen @Vikash van KPN , de database van nummervermelding wordt gevoed met de klantgegevens die de providers verstrekken.

Het enigste dan de klant bij mijnnummervermelding kan doen is het nummer afschermen voor de diverse media. Daarom is het belangrijk dat de gegevens die verstrekt worden wel juist zijn.

In de basis is de klant verantwoordelijk voor de controle van de NAW-gegevens, zoals die bij de provider bekend zijn.

Ik heb mijn vermelding via de website www.mijnnummervermelding.nl weer geactiveerd, Peter. Klaarblijkelijk is het een kwestie van minuten voordat een aanpassing wordt verwerkt…

Piet.

 

@Piet van der Vooren Wat goed om te lezen dat het is gelukt. Staat jouw huisnummer toevoeging nu wel goed? Anders ga ik het weer intern doorgeven. Ik wist dus niet dat KPN dit kon regelen voor klanten, dus ik heb hier zelf ook iets van geleerd. 😊

Mijn huisnummertoevoeging ontbreekt nog steeds bij de vermelding, @Vikash van KPN. Dus als je dat intern kunt doorgeven graag.

Piet.

Reputatie 7
Badge +21

@Piet van der Vooren Ik heb het opnieuw doorgegeven. Ik hoop dat we deze keer meer succes hebben. 🤞🏽

@Piet van der Vooren Ik heb het opnieuw doorgegeven. Ik hoop dat we deze keer meer succes hebben. 🤞🏽

 

Het is gelukt, @Vikash van KPN! Op de website van de Telefoongids staat mijn vermelding nu inclusief de huisnummertoevoeging, dus het probleem is opgelost.

Dank voor je inspanningen! 👍

Piet (die je ook nog een privébericht heeft gestuurd). 😉

Goed om te lezen dat het (eindelijk) is opgelost @Piet van der Vooren 

 

Ah mooi. Ik zie er nu inderdaad een letter bij staan. 🤗

Ah mooi. Ik zie er nu inderdaad een letter bij staan. 🤗

Weet jij het adres van @Piet van der Vooren dan? @PeterG 

 

Niet het adres. Maar wel z'n achternaam (die weten we allemaal) en z'n woonplaats.

Reputatie 7
Badge +21

@Piet van der Vooren Wat goed om te lezen dat het uiteindelijk toch is gelukt. (ik reageer zo op jouw privébericht)

Reageer