Beantwoord

VoIp instellingen fritzbox 5490

  • 18 April 2020
  • 3 reacties
  • 873 keer bekeken

Hoi,

 

Ik ben overgestapt naar een Fritz.box 5490 en heb mijn internet (na wat te lezen op internet) helemaal over kunnen zetten. Daarna was mijn telefoon aan de beurt. Binnen no time had ik de dect aangemeld, echter ik krijg op geen enkele manier het telefoon nummer geregistreerd/aangesloten. 

Hieronder het overzicht. Ik heb een SIP user naam en wachtwoord ingesteld via de kpn site, en heb gevonden dat ik bij zowel registar en proxy server voip1-ext.kpn.net in moet vullen.

 

Wat doe ik nu toch fout?

Alvast bedankt voor enige hulp!

 

Ronald

 

icon

Beste antwoord door wjb 18 April 2020, 11:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Welke versie van FRITZ!OS staat er op jouw 5490?

De Registrar moet overigens ims.imscore.net zijn i.p.v. voip1-ext.kpn.net.

Bedankt voor een snelle reactie. Hieronder mijn versie en bevestiging dat dit deze up to date is.

Ga even aan de slag met je input.

Ronald

Ha! Met je input ben ik er gekomen. Aangezien ik niet KPN als keuze heb in de provider lijst van telefoon nummers moest ik even puzzelen. Met als provider FRITZ!Box in the Home Network ben ik er gekomen. Daarna werkte alleen binnenkomende oproepen maar uitgaande nog niet. Hieronder nu de settings die ik heb gebruikt en bij mij werken.

 

Bleek dat de prefix niet goed stonden. Met onderstaande instellingen werkte het.

 

Dus heb alles werkend op de fritz.box 5490

 

Bedankt!