Beantwoord

VOIP SIP credentials

  • 29 June 2021
  • 12 reacties
  • 309 keer bekeken

Zoals een aantal anderen hier kan ik ook de servicetool niet gebruiken om de SIP-gegevens op te vragen/wijzigen.

 

Mijn aansluiting is vandaag opgeleverd maar Telefonie (Internet/TV wel) werkt in het geheel niet (via de Box 12).

Kan de wijziging in de naamgevingen ook zorgen voor de problemen die de KPN Box 12 heeft bij het ophalen van de SIP gegevens? Een KPN’er is al op afstand bezig geweest maar kon het niet oplossen en heeft het nu doorgestuurd naar een andere afdeling.

 

Is het mogelijk om het niet werken van de servicetool op een storingspagina te plaatsen zodat gebruikers (en kpn-medewerkers) daarover geïnformeerd zijn en hier ook gezien kan worden of het probleem opgelost is.

 

Groet,

Ton

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 1 July 2021, 08:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

Om telefonie op een V12 te krijgen hoef je die SIP servicetool niet te gebruiken. Er moet bij jou dus iets anders aan de hand zijn.

Om telefonie op een V12 te krijgen hoef je die SIP servicetool niet te gebruiken. Er moet bij jou dus iets anders aan de hand zijn.


Dank je wel wjb.

 

Klopt maar ik wil die V12 helemaal niet gebruiken. Ik heb mijn Fritzbox al klaar staan maar kan daar nu niet mee verder omdat ik geen SIP gegevens kan krijgen/instellen.

 

 

Zoals een aantal anderen hier kan ik ook de servicetool niet gebruiken om de SIP-gegevens op te vragen/wijzigen.

 

Mijn aansluiting is vandaag opgeleverd maar Telefonie (Internet/TV wel) werkt in het geheel niet (via de Box 12).

Kan de wijziging in de naamgevingen ook zorgen voor de problemen die de KPN Box 12 heeft bij het ophalen van de SIP gegevens? Een KPN’er is al op afstand bezig geweest maar kon het niet oplossen en heeft het nu doorgestuurd naar een andere afdeling.

 

Is het mogelijk om het niet werken van de servicetool op een storingspagina te plaatsen zodat gebruikers (en kpn-medewerkers) daarover geïnformeerd zijn en hier ook gezien kan worden of het probleem opgelost is.

 

Update: Na een factory reset van de V12 (ook al was alleen het admin-wachtwoord aangepast) wordt voip wel actief.

Ton

 

@tvr1968 Ik vraag me af of de Sipp tool wel gelijk werkt als je net bent aangesloten eerst zal de order compleet afgerond moeten zijn na installatie voordat er zaken gewijzigd of opgevraagd kunnen worden.

Dat kan bijna gelijk na installatie maar ook wel even duren voordat het vrij word gegeven.

Reputatie 7

De SIP servicetool zou direct bij oplevering van het Internet abonnement beschikbaar moeten zijn.

Momenteel zijn er echter problemen met de SIP servicetool. Resulteerde het inloggen in de servicetool gisterochtend nog tot en technische storing …

 

.... sinds gistermiddag zit het inloggen in een eindeloze loop vast op het onderstaande scherm.

 

Van de regen in de drup zullen we maar zeggen.

@wjb ik heb inderdaad dezelfde lus. Heb intussen met alle browsers, die ik op mijn pc heb staan, getest.

Enige opvallende voor mij was dat er op de servicetool-pagina in Edge en Chrome diverse keuzes getoond worden en dat Firefox dit menu niet laat zien.

 

Ik kan alleen maar hopen dat het probleem met de SIP tool op korte termijn opgelost wordt.

Heb nog wat apparatuur die opnieuw geconfigureerd moet worden met wifi en wil dat direct koppelen aan de fritzbox en niet eerst aan de KPN BOXV12

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @tvr1968, ik zie hier nu meerdere topics over en ben dit bij mijn collega's aan het navragen.
Zij geven aan dat het onderhoud aan de site inmiddels afgerond is en weer zou moeten werken.

Kun je het ook nog proberen je cache te legen?

@Thomas dank je wel voor informatie.

Ik heb bij Edge alle cache en bijhorende gegevensverwijderd en opnieuw geprobeerd.

Ook dan blijft de lus bestaan, na het inloggen kom ik terug op melding dat ik in moet loggen met mijn kpn id.

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor het proberen! 
Mijn collega's gaan er mee bezig!

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @tvr1968, de site zou weer moeten werken!

Reputatie 7

@Thomas, Het zou handig zijn als de link naar de SIP servicetool dan ook goed gezet wordt. :confounded:

Dus deze link …

...moet niet verwijzen naar…

...maar naar …

 

Reputatie 7
Badge +20

@wjb ik geef m door!
Voor de meelezers. www.kpn.com/sip verwijst je door naar de juiste pagina.