Beantwoord

VOIP/SIP Instellingen Yealink W70B icm Box 12

  • 2 February 2024
  • 20 reacties
  • 326 keer bekeken

Ik maak gebruik van de ExperiaBoxV12 en in het begin heeft dit 1 dag gewerkt. Daarna kon ik niet meer gebeld worden en/of bellen. Na een modem reset door KPN heeft dit wederom 1 dag gewerkt, maar nu kan ik helemaal niet meer gebeld worden en/of bellen met dit toestel.

 

Het basis station geeft continu de melding “Register Failed”

 

Ik heb de instellingen die hier ook staan 

 al vergeleken, maar tot noch toe geen effect.

 

Wat doe ik verkeerd?

 

Zie https://puu.sh/K05yU.png en https://puu.sh/K05yW.png voor de instellingen op de W70B.

icon

Beste antwoord door mgimatty 24 March 2024, 12:02

Bekijk origineel

20 reacties

Heb je disable sip in de Box12 al op on gezet. Want ik neem aan dat het nummer bij kpn is.

Beste Peter,

Ik zie Disable sip niet staan. Wel heb ik dit staan: https://puu.sh/K05D3.png

Dat lijkt goed te staan. 

Waarom trouwens op die manier een nummer bij kpn? Dan kan je het beter onderbrengen bij een VoIP provider. Kost ook maar een tiende per minuut ten opzichte van kpn.

In combinatie met een kpn modem is het niet zo handig en nodig. 

Verder vraag ik @wjb hier even bij.

Reputatie 7

Ik zie Disable sip niet staan.

Die optie lijkt inderdaad verdwenen in de nieuwe firmware van de V12.

Ik ga er overigens vanuit dat dat schuifje bij het telefoonnummer op "Uit" zetten hetzelfde resultaat geeft maar daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.

Ik hoop dat een moderator dit topic op korte termijn op zal pakken en hier eens wat vragen over gaat stellen bij het development team voor de firmware van de V12

Dat lijkt goed te staan. 

Waarom trouwens op die manier een nummer bij kpn?

Verder vraag ik @wjb hier even bij.

Ik gebruik het alleen om gebeld te worden, dus voor mijn gebruiksgemak even op die manier opgelost. Wel een goede tip voor in de toekomst.

Op mijn V10 kan ik de telefoon ook gewoon uitzetten d.m.v. een schuifje, dan moet je het zelf regelen @wjb en @PeterG  en @mgimatty 

Reputatie 7

Op mijn V10 kan ik de telefoon ook gewoon uitzetten d.m.v. een schuifje, dan moet je het zelf regelen @wjb en @PeterG  en @mgimatty 

Dat kon in de oude firmware van de V12 ook maar in de nieuwe firmware zie ik alleen een schuifje per telefoonnummer, niet een schuifje om de hele VoIP/SIP functionaliteit uit te zetten.

Vandaar ook mijn vraag of een moderator hier eens wat dieper in zou willen duiken.

Voorlopig schreeuw de W70B nog steeds Register Failed met de telefonie schuifjes op uit, maar we wachten het gewoon nog even af tot morgen. Ik kom wel weer in de lucht met een status update.

Gebeld worden kan toch veel eenvoudiger met de telefoon op de phone aansluiting van de Box12???

Dat hele gedoe met zo'n voipding is helemaal niet nodig bij gebruik van het kpn modem. 

Ook mogelijk:

Bij mij is het vaste nummer ook alleen inkomend. En staat mede daarom permanent doorgeschakeld naar m'n mobiel. Geen vast toestel in gebruik. Omdat ik die óók bij kpn heb zijn er geen gesprekskosten op doorgeschakelde gesprekken. En dat in alle 55 regio's van de mobiele bundel. 

Ware het niet dat de W70B alleen een RJ45 poort heeft en geen RJ11, en ik tevens geen ander toestel heb. Ook ben ik niet van plan om een ander te kopen. 

 

Helaas is er nog steeds geen verschil met gisteren en zie ik nog steeds Register Failed. Nu kan dit mogelijk doordat KPN inmiddels zoveel aanpassingen heeft gedaan, dat het wachtwoord niet meer klopt. Helaas gaat opnieuw instellen nu ook niet, omdat de service tool er uit ligt. (Tool is wel benaderbaar, maar bij instellen wachtwoord krijg je een foutmelding) Het is dus even wachten tot ook die tool weer werkt om te kijken of dat nog enig verschil maakt.

Reputatie 7

Bij mij is het vaste nummer ook alleen inkomend. En staat mede daarom permanent doorgeschakeld naar m'n mobiel. Geen vast toestel in gebruik. Omdat ik die óók bij kpn heb zijn er geen gesprekskosten op doorgeschakelde gesprekken. En dat in alle 55 regio's van de mobiele bundel. 

Maar jij woont alleen en bij @mgimatty zijn er wellicht meerdere mensen die op dat vaste nummer bereikbaar willen zijn. Zo is het bij ons in ieder geval ook.

 

Helaas is er nog steeds geen verschil met gisteren en zie ik nog steeds Register Failed. Nu kan dit mogelijk doordat KPN inmiddels zoveel aanpassingen heeft gedaan, dat het wachtwoord niet meer klopt. Helaas gaat opnieuw instellen nu ook niet, omdat de service tool er uit ligt. (Tool is wel benaderbaar, maar bij instellen wachtwoord krijg je een foutmelding) Het is dus even wachten tot ook die tool weer werkt om te kijken of dat nog enig verschil maakt.

Ik hoop oprecht dat er binnenkort een moderator zal reageren die hier dieper in gaat duiken.

Reputatie 7
Badge +13

@mgimatty Dat moeten we dan inderdaad even intern aankaarten en bekijken. Zou je dan ook even jouw profiel verder kunnen aanvullen. Dan kan ik ook even de Box 12 doormeten.

@mgimatty Dat moeten we dan inderdaad even intern aankaarten en bekijken. Zou je dan ook even jouw profiel verder kunnen aanvullen. Dan kan ik ook even de Box 12 doormeten.

Beste Remco,

 

Als het goed is, is alle relevante informatie voor je aangevuld in mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +13

Dank, ik kom erop terug! 

Reputatie 7
Badge +13

Ik zie dat er ook een storingsmelding voor je is aangemaakt @mgimatty. In die melding lees ik dat er geen koppeling tot stand gebracht kan worden met je modem op afstand. Ben je in de gelegenheid om die een reset naar zijn fabrieksinstellingen te geven.

Beste Remco,

 

De box is gisteren voor het laatst gereset, het enige wat ik heb aangepast heb, is mijn login op de box en de telefonie die ik nu uit heb staan. Moet dit echt voor de 5e keer deze week?

Reputatie 7
Badge +13

Nee, maar ik kan op een afstand ook niet bij de telefoongegevens. Daar lijkt dus iets mis te gaan met de koppeling onderwater. Ik zie dat de technische dienst ook bezig met een openstaand ticket en als ik hun notities zo lees zullen ze morgen contact met je opnemen. 

Het goede nieuws is dat de service tool voor het wijzigen van het VOIP wachtwoord weer werkt, helaas is dat ook tevens ook het enige nieuws. Er is met mij namelijk geen contact opgenomen. Kunnen  jullie inmiddels wel de Box 12 in @Remco van KPN ?

Na de update naar FW V:12.C.23.15.06 verteld het W70B basisstation mij nu dat de registratie voor telefonie gelukt is. Kennelijk zat er toch iets niet goed in de firmware van Sagem die KPN gebruikt.

 

Ik moet zeggen dat ik van menig ben dat de productkennis bij de helpdesk op dit vlak vrijwel niet bestaand is, en dat iedereen daar roept dat het gebruik van telefonie op deze manier niet kan.

 

@wjb@PeterG @Remco van KPN  Dank voor jullie hulp bij dit probleem, maar nu kan ik eindelijk zeggen dat het, voorlopig, is opgelost.

 

Reputatie 7
Badge +13

@mgimatty Wat fijn dat er dan toch door de update een werkende situatie is ontstaan en ik wil iedereen bedanken voor de bijdragen in dit topic. Post gerust nog eens bericht als we iets voor je kunnen betekenen!

Reageer