Beantwoord

Wil een faxnummer hebben

  • 17 December 2020
  • 4 reacties
  • 531 keer bekeken

Hoi kpn 

ik heb een printer met fax

ik kan daar alleen een fax mee versturen

ik wil ook graag een fax kunnen ontvangen 

kunnen jullie mij een faxnummer geven

 

groetjes Louis rietbergen

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 18 December 2020, 00:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi kpn 

ik heb een printer met fax

ik kan daar alleen een fax mee versturen

ik wil ook graag een fax kunnen ontvangen 

kunnen jullie mij een faxnummer geven

 

groetjes Louis rietbergen

Hallo @Louisrietbergen , als je modem een 2e telefoonpoort heeft k7n je een extra nummer aanvragen via MijnKPN.

 

Ik zou het eerst testen op je huidige nummer, er is geen garantie dat de signalen goed worden verwerkt door de hedendaagse apparatuur.

@ Louisrietbergen

Een "fax”nummer bestaat niet. Het is een gewoon telefoonnummer waar de gebruiker van dat nummer dan een fax op aansluit.
Ikzelf gebruikte gewoon mijn énige telefoonnummer ook voor faxen. En gewoon bellen. Een faxapparaat beschikt over “faxselector” tenslotte. Maar …. zo'n 15 jaar na het einde van de fax (email, fax-to-email (uitsluitend via kpn zakelijk) e.a.) : is er nog wel iemand die je een fax stuurt?

KPN ondersteunt het gebruik van faxen al enkele jaren niet meer. Het is dus niet te garanderen dat het goed werkt en als het slecht werkt kun je ook niet reclameren.

Reputatie 7
Badge +10

Ik zou het eerst testen op je huidige nummer, er is geen garantie dat de signalen goed worden verwerkt door de hedendaagse apparatuur.

Daar zou je juist mogelijk nog wel eens minder problemen mee kunnen hebben dan bij oudere printers met fax is mijn ervaring. Tenminste de A3 Brother All-in-one printer die ik gebruik, heeft daar geen enkele moeite mee. Niet met faxen versturen, niet met ontvangen. Dat gaat juist goed met het meer moderne T.38 protocol. Testen uitgevoerd naar speciale online fax test websites gesitueerd in USA.

Testen uitgevoerd “toen” nog Telfort met ZyXEL modem/router. Experia Boxen V8, V10, V10A.

Testen is echter wel aan te bevelen. Je zult maar net een printer hebben die dat niet goed doet.