Vraag

4 SuperWiFi's die sinds kort niet meer werken

  • 2 December 2022
  • 91 reacties
  • 1693 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

Ik sluit mij aan bij alle bovenstaande berichten. Gisteren bij thuiskomst alles op rood en niet meer aan te krijgen. Dit soortgelijke probleem 2 maanden geleden ook al gehad echter kon ik toen na herhaaldelijke pogingen wel eea resetten(bleek ook na update). Nu lukt resetten niet meer, zeer frustrerend! Weet ook nu niet wat te doen en hoop op snelle oplossing. Inmiddels de wifi van de router maar weer aangezet….

Reputatie 3
Badge +1

Er komt geen monteur. Ik ben gebeld door KPN. Het is een landelijk probleem. Ze werken aan een oplossing. Tot die tijd… moeten we het maar uitzoeken! Fijne december allemaal :) 

Reputatie 3
Badge +1

nn

@Kerkdriel, ik meet bij jou ook een slechte verbinding op de lijn. Daar ga ik in ieder geval een monteur voor aansturen die dit ook op gaat pakken. Ik neem contact met je op. 

 

Ken je het verhaal van die monteur die zou langs komen?
Die kwam niet… want ook een monteur kan het niet oplossen.

 

En die slechte verbinding op de lijn die jij gemeten hebt?
Daar doen we dan ook maar niets mee :) 

 

Het is een landelijk probleem… dus ook ik moet maar afwachten.

Tja….

Reputatie 7
Badge +24

Hoi allen. Dit is inmiddels opgepakt en is inderdaad landelijk. 

Mag ik aan iedereen vragen die een paars lampje op de SuperWiFi's ziet hun KPN profiel in te vullen en hier een seintje te geven als dit is gedaan? Verder zou ik graag willen weten of jullie gebruik maken van draadloze adapters (Devolo of een ander merk) en of het na het verwijderen van de adapters alles wel werkt.  Ik hoor graag van jullie. 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi allen. Dit is inmiddels opgepakt en is inderdaad landelijk. 

Mag ik aan iedereen vragen die een paars lampje op de SuperWiFi's ziet hun KPN profiel in te vullen en hier een seintje te geven als dit is gedaan? Verder zou ik graag willen weten of jullie gebruik maken van draadloze adapters (Devolo of een ander merk) en of het na het verwijderen van de adapters alles wel werkt.  Ik hoor graag van jullie. 

 

Yes, KPN profiel is ingevuld. 

En ja, wij gebruiken ook de draadloze KPN adapters.

En nee, dit heb ik nog niet getest. Ga ik aankomend weekend dan maar eens uit testen. 

 

Update,

Ik was klaar met het wachten, want heb een zakelijk abonnement en werkplek op de etage, dus kon alleen beneden met mn laptop werken. Ben naar de kpn xl winkel in Barendrecht gereden met de 2 witte superwifi punten die niet meer werkten. (ondanks dat ik wist dat ze niet kapot zijn, maar uitgeschakeld door update van KPN)

 

Medewerker klantenservice pende het dossier en zag wat er allemaal al geprobeerd was en vertelde mij dat het heel raar was dat de medewerkster die ik aan de telefoon had gesproken, mij vertelde dat ik moest afwachten. Dit had ze ook zo letterlijk in mijn dossier daar opgeschreven.

 

Er kwam toevallig een monteur binnen die de medewerker goed kende en die hoorde het verhaal aan en zei, het kan kloppen dat die witte niet werkt, ik zou de zwarte nieuwere superwifi meegeven.

Wel moest ik daar dan 200 euro voor betalen. Dat is toch wel vree,d merkte ik op, het is een fout van jullie en ik moet nieuwe kastjes kopen, terwijl de oude niet kapot zijn, maar door een update niet werken?

Ja sorry meneer het enige wat ik nog kan doen is ze opsturen dan krijgt u er 2 voor honderd (terwijl de doosjes voor mijn neus lagen). Ik zei weet je dan zeker dat het werkt, ja dat werkt zei de monteur. Om van het gezeur af te zijn en maar 100 ipv 200 te hoeven betalen heb ik ingestemd.

Vandaag de kastjes via de post gekregen en inderdaad het werkte direct. 

Blij dat het werkt, maar 100 euro armer buiten mijn schuld. 

Echt het meest aparte verhaal wat ik me kon bedenken, zwaar teleurgesteld in KPN. Op een makkelijke manier geld verdienen heet dat.

Buiten de klant om worden de punten uitgeschakeld en de client betaald de rekening voor nieuwe, die dan via de post komen, terwijl ze op de toonbank lagen, maar dan koste het nog eens 100 extra.

Belachelijk, maar dus de tip , superwifi 2 lost het op, maar wel betalen.

Reputatie 3
Badge +1

Update,

Ik was klaar met het wachten, want heb een zakelijk abonnement en werkplek op de etage, dus kon alleen beneden met mn laptop werken. Ben naar de kpn xl winkel in Barendrecht gereden met de 2 witte superwifi punten die niet meer werkten. (ondanks dat ik wist dat ze niet kapot zijn, maar uitgeschakeld door update van KPN)

 

Medewerker klantenservice pende het dossier en zag wat er allemaal al geprobeerd was en vertelde mij dat het heel raar was dat de medewerkster die ik aan de telefoon had gesproken, mij vertelde dat ik moest afwachten. Dit had ze ook zo letterlijk in mijn dossier daar opgeschreven.

 

Er kwam toevallig een monteur binnen die de medewerker goed kende en die hoorde het verhaal aan en zei, het kan kloppen dat die witte niet werkt, ik zou de zwarte nieuwere superwifi meegeven.

Wel moest ik daar dan 200 euro voor betalen. Dat is toch wel vree,d merkte ik op, het is een fout van jullie en ik moet nieuwe kastjes kopen, terwijl de oude niet kapot zijn, maar door een update niet werken?

Ja sorry meneer het enige wat ik nog kan doen is ze opsturen dan krijgt u er 2 voor honderd (terwijl de doosjes voor mijn neus lagen). Ik zei weet je dan zeker dat het werkt, ja dat werkt zei de monteur. Om van het gezeur af te zijn en maar 100 ipv 200 te hoeven betalen heb ik ingestemd.

Vandaag de kastjes via de post gekregen en inderdaad het werkte direct. 

Blij dat het werkt, maar 100 euro armer buiten mijn schuld. 

Echt het meest aparte verhaal wat ik me kon bedenken, zwaar teleurgesteld in KPN. Op een makkelijke manier geld verdienen heet dat.

Buiten de klant om worden de punten uitgeschakeld en de client betaald de rekening voor nieuwe, die dan via de post komen, terwijl ze op de toonbank lagen, maar dan koste het nog eens 100 extra.

Belachelijk, maar dus de tip , superwifi 2 lost het op, maar wel betalen.

 

Echt triest dat het zo opgelost moet worden.... Ik heb vier witte superwifi punten... Als ik die moet gaan vervangen voor de nieuwe zwarte variant dan gaat me dit veel geld kosten. En ja ik ben afgelopen zaterdag ook naar de KPN XL winkel geweest.. Maar toen was het landelijke probleem nog niet bekend. We wachten geduldig af. 

KPN profiel is ingevuld. Ook wij gebruiken de draadloze KPN adapters.

Ben niet bereid extra te betalen voor een nieuwe SW. Zou belachelijk zijn. Oude werkten nog prima tot de update. Bovendien wat is de levensduur van die nieuwe versies?

Badge +19

Natuurlijk hoef je geen nieuwe te kopen.  Dit komt echt wel goed maar heeft wat tijd nodig. 

Natuurlijk hoef je geen nieuwe te kopen.  Dit komt echt wel goed maar heeft wat tijd nodig. 

Nou wel degelijk kopen hoor. Alles werkt weer maar koste me 100 euro

Reputatie 7

Dit komt echt wel goed maar heeft wat tijd nodig. 

Maar tijd is er niet. Je zult maar zo'n "super"WiFi hebben en nu verplicht worden je werkplek aan de eetkamertafel in te richten omdat de boven in de werkkamer de wifi niet meer werkt.

Ik hoop oprecht dat KPN dit keer serieus overweegt om abonnees die daar om vragen de mogelijkheid te bieden om de laatste wel werkende firmware terug te plaatsen.

Badge +19

Dat is toch echt je eigen keuze geweest. 

Badge +19

Op een werkplek hoor je een bekabelde verbinding te hebben.  

Dat is toch echt je eigen keuze geweest. 

Had ik een andere keuze dan,? Betalen of nog steeds geen internet, belachelijk,  aandelen kpn zeker?

 

Reputatie 7

Op een werkplek hoor je een bekabelde verbinding te hebben.  

Wat een onzin.

Op een werkplek hoor je een bekabelde verbinding te hebben.  

Nou mij was anders verteld destijds door kpn. Alles werkte al jaren prima en nu met nieuwe apparatuur  weer. Heeft niets met kabel te maken, maar fout van kpn em die geeft dat ook gewoon toe. Maar klant betaalt de oplossing  

Op een werkplek hoor je een bekabelde verbinding te hebben.  

Wat een onzin.

Ja inderdaad

Reputatie 3
Badge +1

Wel leuk dat mijn topic zo gaat leven 🤣

Minder leuk is dat we geen snelheid hebben 🚀

Denk dat KPN onze inmiddels landelijke klachten echt wel serieus neemt, toch KPN? 

Wij hebben sinds zondag ook paarse lampjes op de WiFi versterkers, onze zoon op een ander adres ook. Beiden gebeld met een klantenservice na alle tips over opnieuw installeren langebaan te hebben. Mijn zoon kreeg net advies nieuwe wifi versterkers te Kopen. Ik kreeg te horen dat het een landelijk probleem is en dat er aan gewerkt wordt. Beetje vreemd dat dit nergens te vinden is.

Hier zelfde verhaal. Ook alle opties meerdere keren doorlopen.
Echter zonder positief resultaat.

Hier het zelfde probleem sinds een paar dagen.
Gister geprobeerd alles te resetten met de zelfde resultaten als hier beschreven.

 

 

Badge +19

@Chris_76 en @hvld58 hebben jullie dit soort dingen in huis?

 

Reputatie 7
Badge +24

Wel leuk dat mijn topic zo gaat leven 🤣

Minder leuk is dat we geen snelheid hebben 🚀

Denk dat KPN onze inmiddels landelijke klachten echt wel serieus neemt, toch KPN? 

Leuk, maar toch minder leuk.

We zijn ermee bezig. 

@Joep1965 Ja maar dan van het type DVS650, deze gebruiken we voor de verschillende tv's en werken zoals voorheen, het zijn alleen de superwifi punten die na die update niet meer werken

Reputatie 6
Badge +9

@Alex_P

Ik wil niet voorbarig zijn maar mijn 4 superwifi's werken weer normaal nadat ze gisteren alle 4

nog op paars stonden.

Heb ze net 1 voor 1 opgestart en alles is weer in de lucht.

Het lijkt er dus op dat KPN het probleem verholpen heeft 😊

Firmware 1.00.16V2