Vraag

4 SuperWiFi's die sinds kort niet meer werken

  • 2 December 2022
  • 91 reacties
  • 1693 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

@Joep1965 Voor mij ook de DVS650 die ik voor TV gebruik

Badge +19

Het lijkt er sterk op dat sinds de laatste update de wifiversterkers en de draadloze verbindingssets elkaar niet meer verdragen.  Inmiddels is het onderzoek gestart.  Hou het forum in de gaten. 

Hier hetzelfde probleem sinds donderdag. Alles gereset, incl. Vier wifi-punten, alles opnieuw bekabeld en aan het modem en niets werkt, blijft groen knipperen.

 

Meerdere keren gebeld met klantenservice en wat krijg je; 2 medewerkers die zeggen dat het met een update te maken heeft bij de v12 modem en een andere medewerker die zegt dat het aan de wifi punten ligt. 

 

Nog nooit problemen gehad tot donderdag. En sinds augustus hebben we de v12 en regelmatig valt de wifi weg.

 

Al jaren klant en wat gaan ze eraan doen. Helemaal niets!!! Kan een monteur aanvragen, maar wel op eigen kosten van €70.

Diep triest. Ik heb niet gevraagd om een nieuw modem. En nu lees ik hierboven niets anders als problemen.

 

Ik weet wel dat als het echt niet meer lukt om deze aan te sluiten dat ik ga overstappen. Ga toch geen €70 betalen voor een monteur als het door een update komt. 

Hier ook met box 12 sinds gisteren knipperende en daarna paarse lampjes. Heel irritant op eerste etage nu geen wifi meer, werkte perfect. Uurtje geleden gebeld met kpn en toen werd mij verteld dat het landelijk probleem is.

 

Badge +19

@Swalmen en @Jozjo gebruiken jullie ook draadloze verbindingsets?

@joep1965 idd die gebruik ik ook

 

Ja inderdaad, 1 versterker aan de box 12 gekoppeld, en 1 draadloos op eerste etage.

Badge +19

@Swalmen het lijkt er op dat de SuperWiFi's en draadloze verbindingssets elkaar niet meer verdragen na de laatste update. Je kunt kijken of het zonder de draadloze verbindingssets wel werkt. Gewoon om even te testen. 

Badge +19

Ja inderdaad, 1 versterker aan de box 12 gekoppeld, en 1 draadloos op eerste etage.

En dat heeft altijd goed gewerkt?? Overigens dezelfde vraag voor jou.

Ja heeft altijd goed gewerkt, heel af en toe storing maar was altijd weer snel opgelost. Ongeveer een week geleden ook knipperend lampje bij de draadloze op de eerste etage. Maar toen werd hij niet paars.

hier ook sinds maandag alles eruit. alles geprobeerd krijg het niet aan de gang. benieuwe wat KPN hiermee gaat doen.

 

Vanochtend DVS ertussen uitgehaald en wifi versterkers lijken nu goed te blijven doen.

Heeft altijd met DVS goed gedaan.

@Kerkdriel  Dat klinkt inderdaad alsof er een aantal zaken niet soepel verlopen. Wanneer de lampjes paars branden is dat een indicatie dat de configuratie niet is geladen in de adapters zelf. Ik wil je dan wijzen op de stappen in het artikel op onze kennisbank, KPN SuperWifi: Installatie en gebruik onder het kopje: een schone installatie van SuperWifi. 

 

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

 

Zou je dat nogmaals kunnen proberen?

Ik had hetzelfde probleem en bij mij heeft dit stappenplan wel gewerkt! Ik heb de tv box ook uitgezet. Ik weet niet of dat nog een effect heeft gehad. Maar ik had gelezen bij een andere forumvraag dat dat bij iemand ook een verschil gemaakt leek te hebben. Hoewel mij dit sterk lijkt, omdat het niets met elkaar te maken zou moeten hebben, is het bij mij toch ook nu pas gelukt, terwijl ik al twee dagen aan het klooien was met fabrieksinstellingen etc. 

@Kerkdriel  Dat klinkt inderdaad alsof er een aantal zaken niet soepel verlopen. Wanneer de lampjes paars branden is dat een indicatie dat de configuratie niet is geladen in de adapters zelf. Ik wil je dan wijzen op de stappen in het artikel op onze kennisbank, KPN SuperWifi: Installatie en gebruik onder het kopje: een schone installatie van SuperWifi. 

 

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

 

Zou je dat nogmaals kunnen proberen?

Ik had hetzelfde probleem en bij mij heeft dit stappenplan wel gewerkt! Ik heb de tv box ook uitgezet. Ik weet niet of dat nog een effect heeft gehad. Maar ik had gelezen bij een andere forumvraag dat dat bij iemand ook een verschil gemaakt leek te hebben. Hoewel mij dit sterk lijkt, omdat het niets met elkaar te maken zou moeten hebben, is het bij mij toch ook nu pas gelukt, terwijl ik al twee dagen aan het klooien was met fabrieksinstellingen etc. 

O! dit was kennelijk wel de doorslaggevende factor en niet alleen dat ik extreem netjes het stappenplan volgde….:P want ik zie net dat de tv box van mijn ouders is aangesloten op zo een draadloze verbindingsset die nu dus uit staat! Succes iedereen met het uitzoeken:)

Reputatie 3
Badge +1

Krijg net het volgende SMS-JE van KPN:

 

Beste klant, je hebt misschien last van een internetstoring. Los dit op door alle draadloze adapters 10 seconden uit het stopcontact te 
halen. Stop ze daarna weer terug. Groet, KPN

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Wij hebben idd last van een probleem KPN.. En met ons vele andere in Nederland 🚀🚀🚀

Nu al een week aan het kloten, 1 chagrijnige puber in huis die niet kan gamen, 100x harde reset uitgevoerd van zowel wifi-punten als modem, verbindingssets eruit gegooid op advies van andere lieve kpn-klanten en je raadt het al.

 

Nog steeds niets!!!

 

KPN reageert iedere keer hetzelfde. Kan een monteur sturen, kost u €70.

Andere medewerker zegt, zijn we mee bezig is een fout na update, andere medewerker zegt. Kunnen we niets aan doen.

 

Wat nu???

Alles opzeggen en €200 weggooien aan wifi punten, nieuwe wifi punten aanschaffen ??

Geen idee, ik weet wel dat dit knap frustreerd en ronduit schandalig is, dat ze het niet willen of kunnen oplossen (met mij nog tientallen andere klanten)

 

 

Badge +19

Leg een kabel naar de kamer van je zoon en sluit daar de superwifi op aan. Bekabeld werkt het wel zover ik weet.

Reputatie 6
Badge +9

@Joep1965

@Swalmen

Bekabelde Superwifi werkte bij mij ook niet.

De enige juiste handeling is de volgende:

 

Trek die DVS650 of andere DVS maar eens uit het stopcontact als je die hebt.

Hierna trek je bij alle bekabelde Superwifi's de Ethernet kabel er uit.

Je gaat de bekabelde en onbekabelde Superwifi's nu 1 voor 1 resetten.

Je reset de Superwifi aan de achterkant door een paperclip in het gaatje te duwen en net zo lang vast te houden tot dat hij 3x rood gaat knipperen.

Je laat hem rustig zijn gang gaan tot dat het paars lampje PAARS brand.

Je laat de kabel er uit.

Dit doe je ook zo met de andere Superwifi's zodat ze allemaal PAARS zijn.

Hierna ga je ze 1 voor 1 aanmelden.

Je begint bij de eerste door de spanning er af te halen en de Ethernet kabel aan te sluiten en er daarna de spanning op te zetten.

Laat deze rustig opstarten tot hij continu GROEN is.

Als het goed is zie je hem dan ook weer terug in je KPN Thuis app of in je modem.

Als dat gelukt is begin je met de tweede en zo verder.

Een onbekabelde Superwifi moet je ook bekabeld aanmelden,door deze aan te sluiten op je modem of ergens anders waar je nog een switch hebt staan.

Hierna kan je hem weer onbekabeld weg zetten op een plaats waar je dat wilt, maar echt niet verder dan een meter of 8 a10 vanaf een andere Superwifi.

BELANGRIJK: Resetten van KPN modem was bij mij niet nodig.

Dit doe je alleen in het uiterste geval daar dit ook weer andere problemen kan veroorzaken.

 

Hierna moeten ze allemaal weer zichtbaar zijn in je KPN Thuis app en modem.

Nou zoals advies andere klanten dsv versterkers er tussen uit gehaald en....…

 

Het werkt🥳🥳🥳.

 

Dankjewel lieve mensen!!! Vooral onze puberzoon een heerlijk weekend bezorgd.

 

Dus klantenservice kpn!!! Bedankt voor niets!😡 en andere klanten en mensen op dit forum nogmaals hartstikke bedankt ❤️

 

ik heb sinds 3 dagen dezelfde probleem, alles meermalig gereset, bellen naar kpn is ook een ramp, uiteindelijk hoor ik ook dat een probleem is en moet wachten. was het niet handiger om een sms te sturen of een bericht via de app , dat er problemen zijn , heb uren zitten alles te resetten. een van de wifi punten bleef zelfs een uur op paars wachten.
met vr gr Kyros, kpn leert weinig , bij de firmware upgrade van de tv ontvangers ook dezelfde ellende gehad, tot dat een vriendelijke medewerker bij de kpn winkel 2 new ontvangers gaaf en alle problemen waren opgelost. 

ik zie hier boven dat de DVS het probleem kan zijn. ik heb de DVS 650 ook, maar als ik ze er uit haal kan geen tv kijken. als de tweede superwifi in de buurt van de tv zet en deze met de ontvanger verbind kan deze werken? en deze superwifi punt stuur ook wifi de lucht in of werkt alleen voor de tv ontvanger draadloos dan i.p.v. de DVS?
alvast bedankt voor welke antwoordt ook .

Reputatie 6
Badge +9

@kyros Je kan je superwifi punt bij de tv zetten en daar de kabel van je tv ontvanger insteken.

Je Superwifi blijft gewoon als wifipunt functioneren.

Prettig weekend !!!

@Joep1965

@Swalmen

Bekabelde Superwifi werkte bij mij ook niet.

De enige juiste handeling is de volgende:

 

Trek die DVS650 of andere DVS maar eens uit het stopcontact als je die hebt.

Hierna trek je bij alle bekabelde Superwifi's de Ethernet kabel er uit.

Je gaat de bekabelde en onbekabelde Superwifi's nu 1 voor 1 resetten.

Je reset de Superwifi aan de achterkant door een paperclip in het gaatje te duwen en net zo lang vast te houden tot dat hij 3x rood gaat knipperen.

Je laat hem rustig zijn gang gaan tot dat het paars lampje PAARS brand.

Je laat de kabel er uit.

Dit doe je ook zo met de andere Superwifi's zodat ze allemaal PAARS zijn.

Hierna ga je ze 1 voor 1 aanmelden.

Je begint bij de eerste door de spanning er af te halen en de Ethernet kabel aan te sluiten en er daarna de spanning op te zetten.

Laat deze rustig opstarten tot hij continu GROEN is.

Als het goed is zie je hem dan ook weer terug in je KPN Thuis app of in je modem.

Als dat gelukt is begin je met de tweede en zo verder.

Een onbekabelde Superwifi moet je ook bekabeld aanmelden,door deze aan te sluiten op je modem of ergens anders waar je nog een switch hebt staan.

Hierna kan je hem weer onbekabeld weg zetten op een plaats waar je dat wilt, maar echt niet verder dan een meter of 8 a10 vanaf een andere Superwifi.

BELANGRIJK: Resetten van KPN modem was bij mij niet nodig.

Dit doe je alleen in het uiterste geval daar dit ook weer andere problemen kan veroorzaken.

 

Hierna moeten ze allemaal weer zichtbaar zijn in je KPN Thuis app en modem.

Topadvies, het werkt weer. Heel jammer dat KPN geen enkel goed advies heeft gegeven.

Voor zover tot nu alles zou gaat werken als de dvs uit is. En ik kan de eene tv met de 2de superwifi verbinden, maar dan heb ik boven geen tv.

Hopelijk gaat kpn dat probleem oplossen want dat betekent dat ik 3 DVS moet weg gooien en superwifi ook voor boven kopen. 

Reputatie 1

@Kerkdriel 

heb het zelfde probleem hier maar dan met 3 witte superwifi punten

en en V12 modem. zelfde stappen doorlopen en ben inmiddels al 5 dagen verder

zonder resultaat . heb zelf ook nog de V10 staan maar vraag me af of dit bij vervanging gaat werken.

heb btw ff de software versie van de modem opgezocht en dit blijkt SGEJ1000060E te zijn

wat volgens mij de nieuwste is. helaas zonder resultaat.

ik wil nu echte dat dit snel opgelast gaat worden op wat voor een manier dan ook.

dit aangezien we er ook een hoop geld voor betalen of mogen we dit ook in mindering brengen.

 

@Alex_P (KPN) doe je ding en help mij (en de rest) aub uit de brand.

PS ben al eerder actief geweest op het forum over dit probleem!