Beantwoord

Aansluiten FRITZ!Repeater 2400 op Box 12

  • 6 April 2024
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik kan de repeater niet gekoppeld krijgen met het kpn modem. Had een Fritz box en daarmee werkte de repeater prima 

icon

Beste antwoord door Fred Janssen 9 April 2024, 12:50

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

En... waar is de FritzBox gebleven? Waarom die KPN Box?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Fred Janssen, welkom hier! Kun je wat meer vertellen over wat er precies niet lukt?

Een FRITZ!Repeater is prima aan te sluiten op een Box 12. Het is alleen wel zo dat deze dan niet samen met de Box 12 een meshnetwerk vormt. Je hebt, na aansluiten, dan ook twee wifinetwerken, waarbij het kan zijn dat apparaten minder soepel zullen schakelen tussen de beide wifinetwerken als ze voorheen deden toen je nog wel een FRITZ!Box had. 

Hoi @Fred Janssen, welkom hier! Kun je wat meer vertellen over wat er precies niet lukt?

Een FRITZ!Repeater is prima aan te sluiten op een Box 12. Het is alleen wel zo dat deze dan niet samen met de Box 12 een meshnetwerk vormt. Je hebt, na aansluiten, dan ook twee wifinetwerken, waarbij het kan zijn dat apparaten minder soepel zullen schakelen tussen de beide wifinetwerken als ze voorheen deden toen je nog wel een FRITZ!Box had. 

 

Bedankt voor de reactie en heb maar een andere repeater besteld 

Het is overduidelijk storing

Ik ben zo begonnen

1 frits repeater reset

2 exit automatische wizzard

3 begin handmatige configuratie

4 het instellen van de ip settings standaard gateway, IPV4, en subnet mask. (zonder het modem aangesloten..... Apply settings. 

5 Kabel aangesloten settings worden opgepakt door modem. (in LAN bridge Mode) 

6 repeater verplaatst en apparaat aangesloten aan in dit geval een pc. Resultaat was verbonden na afkoppelen van pc begon de repeater wlan te knipperen

7 verdere configuratie. Fritz standaard naam, en. Proberen wifi te extenden van de box met custom ssid 

8 helaas daarna kon ik geen connectie maken met het wifi netwerk van de repeater maar het netwerk was wel verbonden met het internet. 

Is dit een dns/IPV4 of DHCP storing? 

Ik heb ook super wifi

En de autowizzard van de Wireless lan bridge wilt niet werken na het instellen van de bridge kan ik de repeater niet benaderen en internet is niet verbonden WLAN blijft knipperen. 

Mvg Robby de reus. 

 

Reageer