Beantwoord

Configuratie Superwifi 2 lukt niet via webinterface

  • 27 December 2023
  • 4 reacties
  • 113 keer bekeken

Ik probeer de SSID/Wachtwoord voor de Wifi in mijn Superwifi 2 punten aan te passen. Dit probeer ik te doen via de webinterface, maar ik heb daar niet de mogelijkheid. Wie helpt mij verder?

Iets meer context. Ik gebruik eigen netwerkapapratuur (Ubiquity Dreammachine Pro die met een SFP-module rechtstreeks op de glasvezel zit). Alle diensten heb ik zeer stabiel en snel werkend: internet, telefonie en televisie. De ONT en het Experiabox (V12) van KPN liggen in een doos in de garage :-)

Voor Wifi maak ik normaliter gebruik van Ubiquity Long-range accespoints, alleen de variant die ik heb hebbeng een Wifi6. Er is wat interference op de Wifi en ik wil met de Superwifi 2 punten die ik nog heb liggen proberen of de Wifi 6 wel probleemloos werkt. 

De Superwifi 2 punten heb ik geupdate, gereset en aangesloten. De LEDs worden groen en ze komen online met de default-settings. Ik kan ook via de webinterface inloggen met het defaultpassword. Ik kan dan echter maar één setting aanpassen, of de LED aan of uit moet. Ik kan voor de rest alleen raadplegen. Op screenshots die ik online tegenkom zie ik meer uitgebreide configuratieopties, maar die lijk ik dus te missen. Hoe kom ik daar bij?

Vanmiddag heb ik de V12 nog maar weer even aangesloten en daarachter de SW2's gehangen, maar dat gaf geen ander resultaat. Ik zag ze ook niet terug in de MijnKPN app, terwijl ze daar wel ooit in geregistreerd hebben gestaan.

 

Bedankt alvast voor het meedenken!

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 16 January 2024, 10:23

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Wat is de firmware versie van jouw SuperWifi 2, @Bas 1983?

@Erik_  De Superwifi 2 punten draaien op SW2.C.23.04.26. Ik kan niet handmatig updaten naar een nieuwere versie. Ik heb ze ook al een paar nachten online laten staan.

 

Blijkbaar een lastige vraag 🙄

Reputatie 7

Sorry voor de vertraging, Bas!

 

@Erik_  De Superwifi 2 punten draaien op SW2.C.23.04.26. Ik kan niet handmatig updaten naar een nieuwere versie. Ik heb ze ook al een paar nachten online laten staan.

Ah, dat verklaart. Dit is de nieuwste Software, zie hier voor meer info daarover.

Deze software krijgen SuperWifi 2 alleen als ze verbonden zijn met een Box 12 waarop de nieuwe KPN Software draait. Zie daarvoor dit topic voor meer informatie.  Ze krijgen deze nieuwe software dan zodat ze weer goed kunnen samenwerken in mesh met de Box 12. Je beheert de instellingen dan ook in de Box 12, en de SuperWifi 2 nemen deze over. 

Die nieuwe software heeft op dit moment nog niet de stand-alone modus beschikbaar. Dit komt in een latere update terug. Betekent dat SuperWifi 2 met deze software eigenlijk niet goed bruikbaar is in combinatie met een eigen router. 

Wat je kunt doen is de Box 12 weer aansluiten en die gebruiken. Maar dat lijkt me voor jou niet de meest gewenste oplossing. Wat ook zou kunnen is dat je de Box 12 tijdelijk terugplaatst, de SuperWifi 2 aansluit, en dan in de Box 12 direct of via de MijnKPN app de wifi instelt zoals je wilt qua netwerknaam en wachtwoord. Dit wordt dan overgenomen door de SuperWifi 2. Vervolgens kun je dan de Box 12 weer afkoppelen. Als je dan de SuperWifi weer aansluit op de Ubiquity, zouden ze moeten werken met de door jou ingestelde gegevens. 

Reageer