Vraag

Een van mijn SuperWifi punten springt terug naar 2.4 GHz i.p.v. 5 GHz

  • 27 March 2024
  • 10 reacties
  • 55 keer bekeken

Goedemorgen, 
wij hebben 4 wifi punten hangen en tot een paar maanden geleden werkten die perfect en altijd groen.

Punt 3 viel een paar maanden geleden naar oranje en toen heb ik niet verder gekeken nog… hij schakelde een paar dagen later weer naar groen.
Toen gebeurde het weer … maar schakelde niet terug … ik probeerde toen te resetten .. maar ipv succes … werd hij rood en hij wilde niet meer terug inschakelen in ons netwerk met als gevolg dat ook punt 4 in de rij geen wifi meer uitzond ….

Ik was erachter gekomen dat dat 3e punt naar 2.4 ghz was teruggeklapt …. met veel gedoe .. uiteindelijk bekabeld gekoppeld aan de router en gereset .. had ik punt 3 weer groen en op 5 ghz en ook punt 4 schakelde weer automatisch mee in ….
Gisteren en zonder aanleiding van stroom uitval bv is dit 3e punt weer naar 2.4 ghz teruggeklapt en brand dus oranje … ik blijf er nu af want alle devices die op dit punt hangen gebruiken 2.4 ghz dus dat is geen ramp het is minder fijn voor onze eigen internet wifi en ik vraag me dus toch af hoe dit nu toch kan “ineens”. … en punt 4 verder op de lijn vanaf de router is wel groen en op 5 ghz …. want ja eerst dacht ik ook … ah nee we zitten te ver van het punt en heel eerlijk ze hangen echt allemaal VRIJ dicht bij elkaar …

groet

  1.  

10 reacties

ah in ondervind al hinder, want mijn laptop pakt ook dat wifi punt ipv het punt wat net iets dichterbij hangt. Met dus als gevolg dat mijn verbinding niet stabiel is en bellen via Teams dus niet goed werkt.
Ik krijg dus niet gevonden hoe ik die laptop dan aan een ander punt kan koppelen. 

Hoi @KPN4631 . We hebben een hele uitgebreide kennisbank vol met artikelen over de superwifi en hoe je kunt troubleshooten: 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 

Heb je alle stappen al doorlopen die hierin vermeld staan: 

 

Ga ik weer wel alles lezen hoor! whahahahaha want wie weet heb ik net toch 1 artikel gemist … het sloot nl. net niet aan bij dit issue…… want ik vind het maar raar dat je in je huis alles werkend hebt en ineens werkt 1 extender niet meer op 5 Ghz. Daar heb ik me laatst ook al in verdiept als leek ! 

Dan reset je die via je router en een poos later zonder aanleiding klapt weer die extender naar 2.4 ghz en nee dat kon ik in die brij aan documenten niet vinden. Dan zoek je dus hulp. 
Ik ben vrij handig met die dingen vind ikzelf … maar ik ben hier ook verbaasd dat dit weer gebeurt… en resetten betekent dat ik een paar devices met pijn en moeite dan weer in mijn netwerk terug gehangen krijg ….. (want raken dan hun verbinding ook kwijt) ….. maar ik ga nogmaals door de hele kennisbank heen hoor ….. “hang je wifi punt bedraad op … “ … mijn reactie net als van iemand anders … daar heb ik toch die wifi punten niet voor … als mijn huis bedraad was ja dan was het gemakkelijker allemaal 
We hebben de tv's allebei al bedraad ivm stabieler! Dik 2 jaar lang geen issues met de wifi punten en nu al een paar maanden op en af die ene. 

 

Reputatie 7
Badge +24

“hang je wifi punt bedraad op … “ … mijn reactie net als van iemand anders … daar heb ik toch die wifi punten niet voor … 

U heeft WiFi punten om uw laptop en smartfoon van internet te voorzien. Dat werkt het beste met bekabeld aangesloten WiFi punten. 

Die WiFi punten draadloos ergens neerzetten kan soms aardig werken. Maar het is een lapmiddel. Een lapmiddel wat eigenlijk een tijdelijke situatie zou moeten zijn. Totdat er wel een bekabeld netwerk in huis is.

als mijn huis bedraad was ja dan was het gemakkelijker allemaal 

Dat had u geen WiFi punten nodig gehad? Dan had u uw smartfoon ook bekabeld aangesloten? 

goedemorgen …. context !! ….. dit was een van de reacties van iemand anders ook die hulp zocht .. daar zei KPN tegen dat hij de wifi punten bedraad moest ophangen… maar je neemt een wifi punt niet om ze bedraad op te hangen .. maar om in je huis waar vroeger geen idee bestond dat er internet zou komen de best mogelijke oplossing te hebben voor alles .. maar als mijn huis bedraad was ja dan was het idd gemakkelijker aldus KPN want dan waren de wifi punten bedraad en had ik geen last van INSTABIELITEIT of terugklappende wifi punten 

Jammer dat ook hier dus weer over een lapmiddel word gesproken … want het heeft dik 2 jaar prima gewerkt en feitelijk is er in huis niets verandert …. en dat bedraad beter is …. dat is in de meeste HUIZEN niet echt te doen ….. en daarom bied KPN en niet alleen KPN …. die wifi punten aan .. maar zodra er iets is zoek je je als klant dus een beetje suf naar een oplossing … goed als die het antwoord is en blijft …. bedankt maar weer …. ik ga mijn man vertellen dat er meer draden moeten komen en dat in de meterkast een splitter moet komen omdat er op de router geen plek meer is voor nog meer ethernet kabels ;-) 

Gezien de tv boven bedraad aangesloten is … net een switch  besteld zodat ik die aansluiting kan splitsen … hopelijk dus dan opgelost door dat wifi punt bedraad te maken ….. 

 

Gezien de tv boven bedraad aangesloten is … net een switch  besteld zodat ik die aansluiting kan splitsen … hopelijk dus dan opgelost door dat wifi punt bedraad te maken ….. 

 

Ondersteunt de switch wèl IGMP-snooping @KPN4631 , anders kun je er geen tv-decoder van KPN op aansluiten zonder storingen.

 

ben geen it ‘er ….. dus dit is voor mij abracadabra  (IGMP snooping) daarom meld ik me bij KPN met vragen … voor een oplossing ;-) ….  beneden ook switch er tussen 

ben geen it ‘er ….. dus dit is voor mij abracadabra  (IGMP snooping) daarom meld ik me bij KPN met vragen … voor een oplossing ;-) ….  beneden ook switch er tussen 

Daar hoef je geen it’er voor te zijn, gewoon bij de specificaties van de switch kijken of deze IGMP-snoping ondersteunt. @KPN4631 

opgelost met switch - inclusief IGMP-Snoping ;-) - nu nog keer tijd vinden om of een kabel extra te trekken … of de kabel naar boven te splitsen…. of de kabel over de vloer weg te werken
en hopen dat die andere punten wel gewoon op wifi blijven werken want omg ….

Reageer