Beantwoord

Experia Wifi, ik meet verschillende snelheden

  • 18 October 2022
  • 8 reacties
  • 64 keer bekeken

Badge

Waarom meet ik bij de “master” van de Experia WIFI -opgesteld naast de router- slechts 15 a 20 Mbs, terwijl ik bij de tweede Experia WIFI waarden meet van 45 - 50 Mbs download? Sterker nog, op een afstand van een 5 tal meter van de Experia WIFI stort het WIFI signaal geheel in tot 1 a 2 Mbs en is ook regelmatig het internet onbereikbaar.

Vandaag heeft de monteur van KPN mijn V10 modem omgewisseld voor een nieuwe. Nu lijkt het er op dat de Experia WIFI bij de Router (master) niet werkt? Hoe kan ik dat controleren?

 

Groet,

Johan Helmer

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 October 2022, 22:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Wil Helmer als je met ‘router’ de nieuwe V10 bedoelt, behoort bij dit modem/router de wifi niet aan te staan en dienen de Experia wifi’s (de zwarte vierkante denk ik), het alleen te doen, er is dus geen ‘master’, want de V10 kent geen mesh-functie.

 

Badge
Schermafdruk Windows computer

Dag Jan,

Neen de term “master” haal ik uit mijn scan met de Advanced IP-scanner op mijn desktop. Hierboven het schema van de Experia WIFI. Ik meet met de mobiele telefoon dus 15-20 Mbs bij de unit 8C4, die direct op mijn V10 Experia Box is aangesloten. Bij het punt 46C, opgesteld in mijn kantoor en verbonden met een kabel, meet ik 45-50 Mbs. Ik meet dit op zo’n 10 cm afstand van de unit. De beide Experia WIFI’s staan zo’n 10 meter van elkaar op de begane grond van mijn huis. 

Ik vrees dat ik bij de Router ook het signaal van de Experia WIFI in mijn kantoor opvang. Immers als ik in tegenovergestelde richting van de unit in mijn kantoor beweeg, daalt de snelheid snel naar 1 a 2 Mbs en valt zelfs weg! Ik heb het overigens over de Experia WIFI, de zwarte boxjes, die je ook altijd gezamenlijk moet aansluiten…

 

m.v.gr.

Johan

 

PS, mijn profiel vermeld de juiste naam “Johan” echter in de berichten verschijnt de naam van mijn echtgenote, Wil??

Hallo @Wil Helmer , staat de wifi op de V10 nu aan of uit, want dat weet ik nog niet?

Badge

Deze staat UIT.!

Hallo @Wil Helmer als je de standaard instellingen gebruikt zou je alles eens kunnen resetten.

Begin met de experiawifi's los te koppelen van de V10, de wifi op de V10 aan te zetten, de experia wifi's resetten en weer Aansluiten op de V10, de experiawifi's nemen dan de gegevens van de V10 weer over en de wifi op de V10 wordt weer uitgeschakeld.

K8jk meteen even of de firmware van de experia wifi's bijgewerkt kan worden.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Wil Helmer, welkom! Heb je het advies van JanD ter harte kunnen nemen en alles gereset? Werkt het nu wel beter? 

Badge

Dag Marcia (en Jan D),

Ja ik heb van alles geprobeerd, o.a. ook de Experia WIFIS bekabeld met elkaar de verbinden en verder van elkaar af te zetten. Alles zonder gewenst resultaat. Ik ben er dan ook wel klaar mee en heb de Experia WIFI afgekoppeld en vervangen door de TP-link Deco versterkers. Dat werkt als een trein! Ik zou aan 1 versterker genoeg hebben gehad. ik heb nu een dekking op een niveau van tenminste -50Dbm  in het gehele huis en snelheden > 25 Mbs.

Reputatie 7
Badge +30

Jammer om te lezen dat het niet gelukt is! Fijn dat je toch een andere oplossing hebt gevonden.