Vraag

Fritzbox 7590 + 2400 repeater, snelheden zijn aanzienlijk lager

  • 27 November 2023
  • 10 reacties
  • 79 keer bekeken

Goedemiddag KPN-helden,

 

Ik maak sinds een paar weken gebruik van de Fritzbox 7590 en Fritz repeater 2400.

Mijn XBOX zat voorheen met een kabel aangesloten op de Fritzbox in het tv-meubel in de woonkomer. Daarmee haalde ik snelheden van 900/950 mb/s. Echter heb ik nu mijn XBOX verplaatst naar het kantoor, een kamer en een muurtje verder, waar ik de repeater 2400 in de muur heb gestoken met een kabel in de XBOX. Het ding is dat ik nu snelheden haal van rond de 150 mb/s. Een aanzienlijk verschil dus. Doe ik iets mis of hebben hier meer mensen last van? Heb het idee dat ik met mijn KPN Box 12 en 2 Superwifi-punten betere resultaten haalde.

 

Thanks!

Pepijn


10 reacties

Badge +19

Waarschijnlijk is de afstand tussen het modem en het wifipunt te groot. 

Waarschijnlijk is de afstand tussen het modem en het wifipunt te groot. 

Hi Joep, dank voor je antwoord. Dat is zo’n 3 meter met een muur ertussen. Dat lijkt mij niet heel ongebruikelijk toch? 

Reken erop dat een muur je snelheid altijd minimaal halveert.

het zou beter zijn om een kabel te trekken, voor een xbox is ook de latency (Ping) veelal belangrijk, een draadloze wifi voegt zomaar 15-20 ms aan de latency toe.

Reken erop dat een muur je snelheid altijd minimaal halveert.

Dank EAZ. Dan vind ik het verschil nogal aanzienlijk. Hoe kan ik dit oplossen? Mijn KPN Box 12 met Superwifi 2 punten leek het dan beter te doen.

Badge +19

De 5ghz heeft een kort bereik en juist die muur zou weleens de spelbreker kunnen zijn. Je verliest dan best veel snelheid. Als je toevallig een lange kabel heb liggen zou je even kunnen testen wat de snelheid is van de repeater on uit te sluiten dat er met de repeater wat mis is.

De 5ghz heeft een kort bereik en juist die muur zou weleens de spelbreker kunnen zijn. Je verliest dan best veel snelheid. Als je toevallig een lange kabel heb liggen zou je even kunnen testen wat de snelheid is van de repeater on uit te sluiten dat er met de repeater wat mis is.

Als ik inlog op mijn Fritz-modem kan ik dat monitoren en lijkt alles er goed uit te zien qua verbinding en snelheid. Bedoel je dan een kabel tussen mijn modem en de repeater? 

Badge +19

Ja om even te testen wat er dan gebeurd!

Ja om even te testen wat er dan gebeurd!

Thanks! Ga ik even knutselen. Fijne avond Joep :) 

Reputatie 5
Badge +5

Indien het mogelijk is verdiend het de voorkeur de wifi repeater bedraad aan te sluiten aan de fritzbox zo voorkom je veel zoniet alle wifi issues.

En om het toekomst bestendig te maken zou ik een Cat6a of Cat7 utp kabel gebuiken. 

Reputatie 2

Ik heb zelf helaas geen glas, ik moet het (voorlopig) doen met een koperverbinding. Ik haal dus ook geen 150 mb/s, echter gamen op de playstation gaat prima. Waar zit het issue bij jou?

Reageer