Beantwoord

Geen goed wifi in huis ondanks SuperWifi 2.0 punten

  • 5 March 2023
  • 3 reacties
  • 117 keer bekeken

Ik heb 2 WiFi versterkers van KPN in huis, van die zwarte ronde model

Beide werkten gisteren ochtend nog goed (groen lampje), maar sinds ik heb gebeld naar kpn klanten service voor help omdat mijn TV experia box gaat zelf aan en out en afstandbediening was ook werk niet met TV box alleen volume knopje was werkzaam. Na 4 keer bellen waarvan mijn call 2 keer gaat verbroken mijn TV heeft beginnen om te werken maar dan vanmorgen beide wifi versterkers werk niet meer (rood lampje).

Van beide de stroom er af gehaald en na een kwartier weer aangezet, geen resultaat. Ook reset knop op modem en wifi sterkers reset gedrukt met een pin na koppeling met modem, maar nog steeds werk niet. Ook geprobeerde om te weer installatie doen van de versterkers door mijn kpn maar problem is nog steeds verblijven.

De WiFi van het modem in de meterkast is prima, maar te zwak voor mijn thuiswerkplek op eerste verdieping en zolder. Alleen werken op de grond verdieping.

Wat te doen? (want morgen moet ik weer kunnen werken en heb ik draadloze wifi nodig).

 

Admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 7 March 2023, 13:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jia2023, 

Dat klinkt als een extra dagje vrij 😅

Zonder gekheid, het klinkt alsof je ineens heel veel problemen tegelijk hebt. Maar omdat je tv ontvangers afhankelijk zijn van je internet en mogelijk ook je superwifi zou ik daar beginnen met oplossen.

Je exact aanwezige apparatuur ontbreekt in je vraag een beetje en dat maakt het moeilijk om te helpen. Als ik je goed begrijp werkt wel je modem gelukkig.

Probeer daarna je superwifi, die ronde zware dingen, eens opnieuw te koppelen. Ik zou echt effe van vooraf aan beginnen want de boel is echt van slag. Kijk eens hier en voer de stappen onder puntje 2 eens volledig uit. 

https://forum.kpn.com/wifi%2Dversterkers%2D124/wifipunten%2Dupdate%2Dexperia%2Dwifi%2Dv1%2D00%2D36v2%2Dsuperwifi%2D1%2Dv1%2D00%2D16v2%2Dsuperwifi%2D2%2Dv2%2D00%2D27v2%2D575241

Koppel die ronde zwarte dingen beiden bedraad aan het modem. Dus voer alle stapjes voor beide ronde dingen samen uit.

Eerst dat doen en dan pas is het mogelijk om je tv problemen aan te pakken.

Hopelijk ben je snel weer online.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jia2023, welkom hier. 

Ook ik heb wat moeite te begrijpen wat er allemaal precies aan de hand is. Maar wat ik wel begrijp is dat beide SuperWifi 2.0 punten rood branden. Dat is niet goed. Dan is er geen verbinding met het modem. Mocht deze niet terugkomen. Dan wil ik je adviseren de SuperWifi punten als nieuw te installeren. 

Verder dus problemen met de tv-ontvanger. Deze herstart uit zichtzelf, begrijp ik dat goed? Heb je die ook al gereset? Vaak is dat de oplossing. Zo niet, hoe is de ontvanger aangesloten op het modem? Is dat rechtstreeks met een kabel of met draadloze adapters in het stopcontact? 

@Bart_ZThank you, after a whole week now wifi has again started working properly.