Beantwoord

Haperende wifi met name op internetradio en gebruik 4 witte SuperWifi

  • 7 April 2024
  • 1 reactie
  • 9 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties

Ik heb ook wegvallende wifi. Met name de (WiFi) internet radio (en ik dus) heeft er last van. De internet radio hapert soms, valt enkele tienden van seconden stil en pakt de draad dan weer op. Zeer hinderlijk. In het analyse scherm van de radio zie ik dan ook dat de internetbuffer van de radio steeds minder 'chunks' heeft en bij 0 chunks stopt het geluid. Daarna loopt het weer snel op naar 400 chunks en hoor je weer vloeiende uitzending. Heb wel een druk LAN, door meerdere IP camera's. Ik heb 4 witte SuperWiFi doosjes. Het liefst zou ik QOS willen gebruiken, maar dat kan de Experiabox V10 kennelijk niet. Kunnen jullie mij helpen?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 9 April 2024, 12:31

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Wat vervelend dat je last hebt van een wegvallende wifi verbinding, @GtP. Ervaar je dit probleem alleen met jouw Internet Radio, of ook op andere apparaten?

Er zijn 2 dingen die je kunt proberen.

Allereerst kan je de Servicetool voor Problemen met Internet doorlopen. Deze kan jouw internetverbinding op afstand uitlezen. Mocht er iets mis zijn met jouw verbinding, dan wordt hier uiteraard een oplossing voor gezocht.

Mocht de verbinding in orde zijn, dan kan je de Wifi Manager gebruiken voor het verbeteren van jouw wifi netwerk. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer

Reageer