Beantwoord

Hoe kan ik de spook wifiversterkers uit de Wifi Manager verwijderen?

  • 24 February 2024
  • 18 reacties
  • 149 keer bekeken

Via wifimanager probeer ik mijn Accesspoint te checken. Volgens de wifimanager heb ik 4 AP's, terwijl ik er maar 2 heb. Waar baseert KPN dat op? En hoe kan ik de twee 'ghost”AP's verwijderen?

Daarnaast worden de accesspoints niet nader aangeduid (met een ID-nummer, datum + tijdstip aansluiting, of iets anders waardoor ik een idee kan hebben om welk accesspoint het gaat). Nu test ik er 1 zonder te weten welke het is. Dat schiet niet op. Hoe kan ik ze identificeren?

 

icon

Beste antwoord door Wififrustratie 26 February 2024, 19:35

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Wififrustratie ,

 Nu test ik er 1 zonder te weten welke het is. Dat schiet niet op. Hoe kan ik ze identificeren?

 

Zet er eens eentje helemaal uit. Van de stroom af. Dan zie je gauw genoeg welke het is. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Wififrustratie, bedankt voor jouw bericht :)

 

Hallo @Wififrustratie ,

 Nu test ik er 1 zonder te weten welke het is. Dat schiet niet op. Hoe kan ik ze identificeren?

 

Zet er eens eentje helemaal uit. Van de stroom af. Dan zie je gauw genoeg welke het is. 

Dit is een goede tip van @Noordzee , is het op jou op deze manier nog gelukt?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ooit in het verleden wel eens WiFi punten gekocht of gekregen die u nu niet meer gebruikt?

Vandaag gebeld met KPN. Dit keer iemand aan de lijn gehad die wel meedacht. En de vraag die ze niet kon beantwoorden bij een collega navroeg. Uiteindelijk kon zij ook de AP's niet verwijderen, maar adviseerde me om het modem een kwartier uit te zetten, waarna alles zich zou resetten.

Ook adviseerde ze me KPN superwifi. Ik wil niet kabelloos door slechte wifi-ervaringen in het verleden, maar superwifi blijkt met en zonder kabel te kunnen. Ik kan kabelloos beginnen en dan kijken of een kabel alsnog nodig is. Vergeleken met mijn Arcadyan AP's zou het bereik in de buurt van een superwifi 2x zo ver zijn. (4-5 ipv 2 meter)

Ik heb het modem gereset. Niet alleen waren daarna de AP's weg, maar ik kreeg hele andere vragen bij wifimanager, die mij nu zelf vroeg hoeveel AP's ik in huis heb.

En ik heb Superwifi-versterkers besteld.  Via wifimanager is dat goedkoper, dan als je ze rechtstreeks bij KPN besteld.

Reputatie 7
Badge +12

Vandaag gebeld met KPN. Dit keer iemand aan de lijn gehad die wel meedacht. En de vraag die ze niet kon beantwoorden bij een collega navroeg. Uiteindelijk kon zij ook de AP's niet verwijderen, maar adviseerde me om het modem een kwartier uit te zetten, waarna alles zich zou resetten.

Ook adviseerde ze me KPN superwifi. Ik wil niet kabelloos door slechte wifi-ervaringen in het verleden, maar superwifi blijkt met en zonder kabel te kunnen. Ik kan kabelloos beginnen en dan kijken of een kabel alsnog nodig is. Vergeleken met mijn Arcadyan AP's zou het bereik in de buurt van een superwifi 2x zo ver zijn. (4-5 ipv 2 meter)

Ik heb het modem gereset. Niet alleen waren daarna de AP's weg, maar ik kreeg hele andere vragen bij wifimanager, die mij nu zelf vroeg hoeveel AP's ik in huis heb.

En ik heb Superwifi-versterkers besteld.  Via wifimanager is dat goedkoper, dan als je ze rechtstreeks bij KPN besteld.

Heel erg bedankt dat je dit hier nog even met ons hebt willen delen @Wififrustratie. En goed om te weten dat het uitzetten van het modem ervoor heeft gezorgd dat alles m.b.t. de wifi punten is gereset, dit wist ik eerlijk gezegd ook niet. Ik verwacht dat je met de Superwifi punten de gewenste verbetering zult gaan merken! En mocht je onverhoopt toch ergens tegenaan lopen of ergens niet uitkomen, deel het vooral hier op ons forum zodat de community hierin mee kan denken :) 

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo @Wififrustratie ,

Ik wist deze oplossing ook niet, fijn dat het nu voor elkaar is! 👍🏼
En wat betreft SuperWifi: Bij mij thuis bleek dat de oplossing voor het sterk verbeteren van de Wifi. 

Hier ook een hoeveelheid spook wifipunten die ik niet uit de wifimanager of wifi verbeteraar krijg. Het modem is inmiddels al 5 keer naar fabrieksinstellingen gezet, Nog vele malen meer geherstart, echter na een korte tijd steld het modem zichzelf weer in, tot en met de WIFI naam en wachtwoord. Het enigste wat niet automatisch aangaat is de extra Wifi.

Ik heb helemaal geen superwifipunten meer, deze zijn al jaren geleden verkocht (superwifi 1)

 

Schijnbaar heeft KPN dus een soort backup configuratie van mijn modem die automatisch teruggezet word?

 

Hoe kom ik hier vanaf?

 

 

 

Als ik me goed herinner, kreeg ik als instructie om de stekker uit het modem halen en wel ca 20 minuten eruit laten, voordat ik de stekker weer terugzette en een en ander zich opnieuw zou gaan configureren.

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Mireck en bedankt voor jouw bericht!

 

Als ik me goed herinner, kreeg ik als instructie om de stekker uit het modem halen en wel ca 20 minuten eruit laten, voordat ik de stekker weer terugzette en een en ander zich opnieuw zou gaan configureren.

 

Heb je dit nog kunnen testen? Hopelijk werkt dit voor jou ook. Zo niet, laat het ons hier dan vooral weten zodat we eventueel verder kunnen kijken naar een oplossing!

Goedemorgen @Mireck en bedankt voor jouw bericht!

 

Als ik me goed herinner, kreeg ik als instructie om de stekker uit het modem halen en wel ca 20 minuten eruit laten, voordat ik de stekker weer terugzette en een en ander zich opnieuw zou gaan configureren.

 

Heb je dit nog kunnen testen? Hopelijk werkt dit voor jou ook. Zo niet, laat het ons hier dan vooral weten zodat we eventueel verder kunnen kijken naar een oplossing!

Helaas, ik heb het modem ruim 35 minuten van de stroom af gelaten, ge-reset naar fabrieksinstellingen via de reset (pinhole) achterop, terwijl de WAN interface niet aangesloten was. Daarna weer de boel aangesloten en weer op gestart. De eerste 5 minuten na het opstarten heeft de wifi de standaard naam KPNxxxxx, en dan ineens krijgt het modem automagisch, weer de juiste wifinaam en instellingen. Alleen de Wifi extra moet ik handmatig aanzetten en instellen.

 

Helaas….. :-(

Goedemorgen @Mireck en bedankt voor jouw bericht!

 

Als ik me goed herinner, kreeg ik als instructie om de stekker uit het modem halen en wel ca 20 minuten eruit laten, voordat ik de stekker weer terugzette en een en ander zich opnieuw zou gaan configureren.

 

Heb je dit nog kunnen testen? Hopelijk werkt dit voor jou ook. Zo niet, laat het ons hier dan vooral weten zodat we eventueel verder kunnen kijken naar een oplossing!

Helaas, ik heb het modem ruim 35 minuten van de stroom af gelaten, ge-reset naar fabrieksinstellingen via de reset (pinhole) achterop, terwijl de WAN interface niet aangesloten was. Daarna weer de boel aangesloten en weer op gestart. De eerste 5 minuten na het opstarten heeft de wifi de standaard naam KPNxxxxx, en dan ineens krijgt het modem automagisch, weer de juiste wifinaam en instellingen. Alleen de Wifi extra moet ik handmatig aanzetten en instellen.

 

Helaas….. :-(

Overigens lijkt dit gedrag trouwens wel logisch, in een ander topic op dit forum vind ik het volgende :

 

Hallo @JandeHaan 

Om het voor de klant gemakkelijker te maken bewaart KPN de wifi-gegevens ook online in een beveiligde omgeving. Bij reset van een modem of bij het vervangen van een modem worden deze gegevens weer terug in het modem geplaatst. Dat voorkomt dat allerlei wifi gebruikers zoals PC, laptop, mobiele telefoons en overige apparaten (slimme lampen, stekkers, thermostaat e.d.) allemaal met nieuwe gegevens verbinding moeten maken.

 

 

Nu vraag ik mij alleen af of ik hierdoor niet juist weer alle oude “spook” superwifi punten blijf houden bij KPN…...

@Jan van KPN 

Zucht… en volgens de wifi manager / wifi verbeteraar heb ik nog steeds 4 (spook) Superwifi zenders…..

Reputatie 7
Badge +12

@Jan van KPN

Zucht… en volgens de wifi manager / wifi verbeteraar heb ik nog steeds 4 (spook) Superwifi zenders…..

 

Goedemorgen @Mireck, ontzettend balen dat deze oplossing voor jou niet heeft gewerkt. Even voor mijn beeldvorming; waar wil je de wifi manager precies voor gebruiken? Om de wifi te verbeteren of wil je nieuwe Super wifi punten aanschaffen (dit kan namelijk ook via de wifi manager). Ik kijk ondertussen of we een manier kunnen vinden om dit probleem alsnog voor je te tackelen. Zodra ik meer weet, laat ik je dat via deze weg uiteraard weten hoor!

@Jan van KPN

Zucht… en volgens de wifi manager / wifi verbeteraar heb ik nog steeds 4 (spook) Superwifi zenders…..

 

Goedemorgen @Mireck, ontzettend balen dat deze oplossing voor jou niet heeft gewerkt. Even voor mijn beeldvorming; waar wil je de wifi manager precies voor gebruiken? Om de wifi te verbeteren of wil je nieuwe Super wifi punten aanschaffen (dit kan namelijk ook via de wifi manager). Ik kijk ondertussen of we een manier kunnen vinden om dit probleem alsnog voor je te tackelen. Zodra ik meer weet, laat ik je dat via deze weg uiteraard weten hoor!

Ik wil de wifi verbeteren, Superwifi punten heb ik al ooit gehad, maar deze heb ik al tijden geleden verkocht vanwege kleinere woonruimte.

 

Via onderstaande link kun je misschien geholpen worden @Mireck :

 

Via onderstaande link kun je misschien geholpen worden @Mireck :

 

Precies wat ik wil doen, echter blijft de tool beweren dat ik 4 superwifi (1) punten zou hebben. Hoe moet de tool mij dan goed kunnen helpen?

 

Dat is mijn issue, de tool /KPN werkt mijn profiel o.i.d. niet bij, de superwifi (1) punten zijn van jaren geleden. dan kan de tool mij dus ook niet goed adviseren of aanpassingen doen.

Geef je modem eens een fabrieks-reset en probeer het dan nog eens @Mireck , dus niet gewoon aan-uitzetten, maar echt resetten mnet het resetknopje of via het resetgaatje.

 

Geef je modem eens een fabrieks-reset en probeer het dan nog eens @Mireck , dus niet gewoon aan-uitzetten, maar echt resetten mnet het resetknopje of via het resetgaatje.

 

Zie hier een stukje boven, dit heb ik al vele malen geprobeerd….

Reageer