Beantwoord

Hoe verwijder ik Super Wifi uit mijn netwerk?

  • 23 December 2021
  • 8 reacties
  • 1350 keer bekeken

Kan ik zonder meer de Super Wiifi punten verwijderen door ze te ontkoppelen of moet ik meer doen?

icon

Beste antwoord door Joep1965 23 December 2021, 22:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Je kunt ze gewoon verwijderen maar het kan zijn dat de WiFi van het modem uit is gezet. Die zal je dan weer aan moeten zetten tenzij je een ander systeem hebt aangeschaft. Bevallen ze niet?

Dank je. En hoe zet ik dan eventueel de Wifi in het modem weer aan?

Reden voor verwijdering is dat 2 camera's van mijn beveiligingssysteem de NVR niet meer kunnen bereiken. Voor plaatsing Super Wifi waren dat geen problemen mee. Ik wil kijken of dat probleem opgelost wordt door de Super Wifi punten te verwijderen. 

Badge +19

Een bekende probleem.  Dit komt omdat je de 5ghz en 2.4ghz band van de super wifi's niet meer kan splitsen. Veel camera's kunnen daar niet mee omgaan. Er wordt gefluisterd dat daar een update voor komt en dan is het probleem voorbij. Welk type modem heb je?

De V10a. Stekker eruit en de Wifi uit het modem is vanzelf weer opgestart. En ja, nu werkt het wel, alleen met vaak signal loss op 1 van de 4M camera's. Die verder weg is geplaatst. En daar waren die "Super" wifi punten dus voor. . 

Badge +19

Zelf zou ik een wifipunt kopen die of alleen de 2.4ghz band heeft of waar je het wel kan splitsen.  Voor ca € 30,00 heb je die al. Die zou ik dan gebruiken allvoor de camera's. Het beste en veiligste us natuurlijk bekabelen maar ik snap ook dat het veel werk is.

Je bedoelt deze bijvoorbeeld, Joep?

Reputatie 7
Badge +17

@RasaSirius ik zie in je laatste bericht geen link staan. Was het de bedoeling daar een voorbeeld van een wifi versterker te plaatsen? 

Dag Joep. Ja, het was de TP-Link wifi repeater RE200 waar ik een link van had neergezet. Dat mag schijnbaar niet 😳🤗. Ondertussen wel al antennes besteld met 12 Dbi versterking. Misschien dat dat ook wat uithaalt.Â