Vraag

Hoe zie ik of mijn SuperWifi versterkers allemaal werken?

  • 15 April 2023
  • 12 reacties
  • 609 keer bekeken

Ho, ik wil graag zien of alle super wifi punten aanwezig zijn. Ze zijn allemaal groen maar werken ze ook.

De kpn thuis app werkt niet zoals aangegeven en mogelijk alleen voor de oude wifi maar niet voor super wifi 2.0 denk ik.

Kan ik in een bepaalde app dit zien? 

ook inloggen op het ipnummer van superwifi werkt niet. 182.168.2.150.

Wie kan mij helpen.

Mvg Roelf 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi @Winkie ,

Als het lampje groen brand werken ze als het goed is gewoon, maar je kan dit ook in het modem zien(mits V10A of Box12):

Als je een ander modem hebt(V9, V10 of ouder), kan je dat zien als je inlogt op de superwifi’s zelf.

Hi, Dank voor je snelle reactie. Heb een v12 box. 

Zien in het modem waarschijnlijk via de browser?

Hoi @Winkie ,

Inderdaad.

Inloggen gaat als volgt:

Maar er zijn helaas wel wat problemen met de webinterface van de box 12 waardoor het soms niet lukt.

Daar kwam ik ook achter. Eerst alleen inloggen op tablet met alleen mogelijk via samsung browser maar dat gaat nu ook niet meer. Nu alleen nog op pc met Firefox.

Dank martijn.

Ik zie alleen naar dit. Andere optie is er volgens mij niet.

Dit is de totale interface.

 

Hmm, in de V10a is het wel zichtbaar in ieder geval.

Ik dacht bij de Box 12 ook.

@Nick83 , weet jij misschien hoe dat zit?

Reputatie 7
Badge +24

Staan de SuperWiFi's misschien onder "+21 more WiFi devices"? Dat zou kunnen. Dan heeft u ze gekoppeld via WPS. En dan zijn de SuperWiFi's nu op de verkeerde manier verbonden. 

Hi @Nick83,

 

Ze zijn gekoppeld zoals in de beschrijving echter niet direct met de utp aan het modem maar via de switch en dus allemaal via dezelfde utp port op de modem. 

Kan dit kwaad of werkt het zo ook zoals het moet?   Alles is groen en lijkt te werken.

Kan natuurlijk de wifi punten uitzetten en één voor één proberen om te kijken of ik wifi heb maar de wifi van het modem moet altijd aan zijn volgens de beschrijving anders werkt de super wifi niet.

Zijn niet gekoppeld via wps. Maar zijn wel allemaal via utp verbonden. Mogelijk dat dat verklaart waarom ze niet zichtbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@Winkie Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je je Superwifi punten niet terugziet in de Thuis app of in je Experiabox. 

Hoe lang is het geleden dat de Superwifi punten aangesloten zijn? Het kan namelijk soms even duren voor ze zichtbaar worden. 

De punten zouden echter wel in de thuis app of in de Experiabox zichtbaar moeten worden. Als je de Experiabox reset, worden ze dan wel zichtbaar? 

@Rutger_ ,

Twee stuks zijn al maanden geleden toegevoegd en werken ook goed. Onlangs een derde toegevoegd en werkt ook zo te zien. Maar ik was op de router aan het kijken of ik ze terug kan vinden maar staan niet zoals het hoort. Ze zijn wel alle drie via upt verbonden met de switch en dan naar de router toe. Zijn zichtbaar in de wifi range maar niet los in de netwerk map. Ook worden ze niet goed weergegeven in de wifi range metname ipnummers en mecadres zijn soms niet goed.

Reputatie 7
Badge +15

@Winkie Heb je een mogelijkheid om te controleren of de Superwifi punten wel zichtbaar worden als de switch er niet tussen zit? 

Het zou kunnen dat deze er voor zorgt dat ze wel werken maar niet zichtbaar zijn. 

Reputatie 4
Badge +4

Als je zou zien zou je ze op deze manier zichtbaar zijn. Zoals in mijn foto.