Beantwoord

Is het mogelijk een wifirepeater via KPN aan te schaffen die ervoor zorgt dat ik normaal wifi kan ontvangen in mijn huis?

  • 16 January 2023
  • 3 reacties
  • 69 keer bekeken

Goedenavond,

Ik woon in een nieuwbouwappartement. Deze bevindt zich in een grote toren. Tussen de meterkast en de woonkamer zit een constructiepilaar met gewapend beton. In de woonkamer krijg ik dus maar een zwak wifi signaal binnen. Deze werkt alleen op een macbook. Op iPhone’s en een chromecast is het signaal te zwak om verbinding te maken.

Vanuit de meterkast is een kabel doorgetrokken naar de woonkamer. Deze komt uit op de muur en daar is nu de kabel van de televisie aangesloten.

De vraag: is het mogelijk een wifirepeater via KPN aan te schaffen die ervoor zorgt dat ik normaal wifi kan ontvangen in mijn huis?

Daarnaast de vraag of het mogelijk is om een wifi repeteer aan te sluiten met de kabel die naar de televisie gaat. Dan zou er vanuit de woonkamer een splitter kunnen worden geïnstalleerd waarna er 1 kabel naar het televisiekastje van KPN gaat en 1 kabel naar de wifi repeater.

Ik hoop op een oplossing van dit probleem.

 

Groet!

Sanaa

icon

Beste antwoord door Frenk van KPN 20 January 2023, 18:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Heb je een glasvezelaansluiting?

Zet dan het modem in de buurt van je tv.

Gebruik de kabel vanuit de meterkast om je modem aan te sluiten op het glasvezelkastje in de meterkast. De kabel die vrij komt in de meterkast gebruik je om de tv ontvanger aan te sluiten op het modem.

Reputatie 5
Badge +8

Welkom op het forum @Sen17! Je kan, zoals @JanBar al aangeeft, kijken in hoeverre je een beter bereik hebt wanneer je het modem in de woonkamer plaatst en de TV daar rechtstreeks op aansluit. Merk je geen verschil dan kan je onze WiFi Manager doorlopen.  Deze Servicetool analyseert en optimaliseert de Wifi verbinding.

Koop een experia wifi. Daar gaat de kabel van de tv in, en een kabel uit naar de tv. Dus geen extra kabel trekken. En niet duur.