Vraag

Is wifi via SuperWifi beter dan via Experia Wifi?

  • 22 April 2024
  • 7 reacties
  • 92 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb nu een modem V12 met een 100MB abo. Bij het modem heb ik een wifi snelheid van 100mbs+. Boven bij de bedrade aangesloten ExperiaWifi kom ik niet hoger dan 70mbs.  Boven n een andere ruimte dan waar de ExperiaWifi hangt is er een max snelheid van 50mbs.,

Ook in de woonkamer max 70mbs maar daar klijken we TV via de TVBox en via LAN 

TV kijken gaat dan regelmatig met korte vastlopers (boven 3 tv's via een Chromecast+TV.

Hoe krijg ik deze snelheid omhoog en stabieler? Zal SuperWifi veel verbetering geven? 


7 reacties

Reputatie 7

Boven bij de bedrade aangesloten ExperiaWifi kom ik niet hoger dan 70mbs.  Boven n een andere ruimte dan waar de ExperiaWifi hangt is er een max snelheid van 50mbs.,

De ExperiaWiFi kan veel hogere snelheden leveren dan 50Mbps.

De vraag is dan ook of jouw mobiele apparaat ook daadwerkelijk met de ExperiaWiFi verbonden is op het moment van die speedtest. Zet de wifi van jouw V12 eens uit en meet vervolgens opnieuw de snelheid van de wifi in de buurt van de ExperiaWiFi. Hoeveel Mbps meet je dan?

Reputatie 2

Boven bij de bedrade aangesloten ExperiaWifi kom ik niet hoger dan 70mbs.  Boven n een andere ruimte dan waar de ExperiaWifi hangt is er een max snelheid van 50mbs.,

De ExperiaWiFi kan veel hogere snelheden leveren dan 50Mbps.

De vraag is dan ook of jouw mobiele apparaat ook daadwerkelijk met de ExperiaWiFi verbonden is op het moment van die speedtest. Zet de wifi van jouw V12 eens uit en meet vervolgens opnieuw de snelheid van de wifi in de buurt van de ExperiaWiFi. Hoeveel Mbps meet je dan?

Goede vraag! Je zou toch denken als de WIFI namen van de ExperiaWifi en het modem gelijk zijn dan automatisch de beste (en boven dus de ExperiaWifi) gekozen wordt? 

Reputatie 7

TjallingH schreef:

Je zou toch denken als de WIFI namen van de ExperiaWifi en het modem gelijk zijn dan automatisch de beste (en boven dus de ExperiaWifi) gekozen wordt? 

Dat zou je mogen verwachten maar de praktijk is vaak een stuk weerbarstiger.

Vaak duurt het best wel lang voordat een apparaat switcht naar een ander wifi toegangspunt en al helemaal als de veldsterkte van het wifi toegangspunt waar hij mee verbonden is nog redelijk sterk is.

Vandaar de vraag om, als test, de wifi van de V12 even helemaal uit te zetten zodat we 100% zeker weten dat de verbinding via die ExperiaWiFi loopt.

Reputatie 2

Wifi uit op het modem is inderdaad de oplossing. Maar hoe zorg ik dan met de wifi op her modem aan dat boven toch de ExperiaWifi opgepakt wordt?

Reputatie 2
Badge +2

Reset experia wifi geprobeerd neem ik aan.

Je zou kunnen proberen alleen met 5GHz te werken, deze heeft een minder groot bereik dan 2,4GHz waardoor je eventueel een hop kan ‘forceren’.

Vaak springt een apparaat over op 2,4GHz voor een stabieler signaal bij meer ‘demping’ op een wifi signaal. Zelf zou ik investeren in superwifi (WiFi 6 techniek) als ik hoor dat er meerdere tv’s boven staan.

Reputatie 2

Reset experia wifi geprobeerd neem ik aan.

Je zou kunnen proberen alleen met 5GHz te werken, deze heeft een minder groot bereik dan 2,4GHz waardoor je eventueel een hop kan ‘forceren’.

Vaak springt een apparaat over op 2,4GHz voor een stabieler signaal bij meer ‘demping’ op een wifi signaal. Zelf zou ik investeren in superwifi (WiFi 6 techniek) als ik hoor dat er meerdere tv’s boven staan.

Reset heeft inderdaad geen resultaat. Maar krijg ik met SuperWifi niet hetzelfde probleem? Of gaat dit beter omdat mijn netwerk dan een Mesh-netwerk wordt. Experia heeft dit toch nog niet?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @TjallingH, welkom op onze community! Je kunt ze altijd even proberen natuurlijk, als het niet bevalt kun je ze binnen twee weken weer retourneren.
We hebben hier ook een paar handige topics over!

 

 

 

Reageer