Beantwoord

Kan camera niet met 2,4 Ghz verbinden omdat SuperWifi boven alleen 5 Ghz heeft

  • 17 March 2024
  • 16 reacties
  • 151 keer bekeken

Ik heb 2 Super WiFi 2.0 apparaten.

Ik heb er 1 bij het modem staan (verbonden aan het modem) en 1 op de eerste verdieping.

Die dient als versterker voor de zolder.

Ik wilde nu mijn WiFi camera opnieuw instellen. Deze heeft 2.5 ghz.

Maar dat lukte niet, omdat schijnbaar de SuperWifi apparaat boven standaard 5 GHz aan heeft staan. Dus geen 2.5 GHz.

Dus daarom kan mijn camera met 2.5 Ghz niet verbinden. Alleen met het super WiFi punt beneden.

Is er hier een oplossing voor?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 19 March 2024, 13:16

Bekijk origineel

16 reacties

Welk merk en type modem gebruik je van KPN @Joke1991 

Je kunt of op de modem of op een wifipunt bij de wifiinstellingen het onderdeel ‘extra wifi’ activeren en binnen de extra wifi de 2.4-band activeren met een eigen wifinaame en wachtwoord.

 

Kan je ook vertellen hoe ik dat kan doen in dit modem??

Zie foto. 

 

Ik zag via de KPN app Thuis dat er specifiek staat 5Ghz. Zie foto hieronder.

 

Alvast bedankt.

Op jouw noden, V10 behoort de wifi uit te staan, daar kun je dus niet mee, wat ik dus eerder schreef doe je dan op het wifipunt @Joke1991 

Ik heb ook een V10 modem. Hoe kan ik in het wifipunt een 2.4 Ghz netwerk aanmaken?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Joke1991 en @BaLi06,

In het volgende artikel wordt uitgelegd hoe je dit in kunt stellen:

 

@N.N. Dank je wel. Ik zat inderdaad in het modem, maar uiteindelijk ingelogd op het SuperWIFI punt en daar Extra Wifi punt aangemaakt.

 

@Maja van KPN Dank voor de handleiding. Dat heeft mij goed geholpen.

 

Nog een kleine vraag, Als ik op dat WIFI punt een extra 2.4 GHz netwerk heb aangemaakt, blijft hij daarnaast gewoon 5Ghz uitzenden en kan je daar dan gewoon mee verbinden met apparaten die 5Ghz ondersteunen?

Dank voor de reactie. Helaas lukt het inloggen op het Superwifi punt 2.0 niet. Daarnaast staat op de V10 modem de wifi uit. Heb je nog suggesties hoe dit op te lossen?

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor de handleiding. Dat heeft mij goed geholpen.

Top! Fijn dat het daarmee gelukt is 😊

Nog een kleine vraag, Als ik op dat WIFI punt een extra 2.4 GHz netwerk heb aangemaakt, blijft hij daarnaast gewoon 5Ghz uitzenden en kan je daar dan gewoon mee verbinden met apparaten die 5Ghz ondersteunen?

Het extra 2,4Ghz netwerk is, zoals de naam al verklapt, echt helemaal extra náást je bestaande 5Ghz/2,4Ghz netwerk, al je andere apparaten blijven gewoon verbonden met het netwerk waar ze al verbonden mee waren en je kan daar ook nieuwe 5Ghz apparaten mee verbinden!

 

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor de reactie. Helaas lukt het inloggen op het Superwifi punt 2.0 niet. Daarnaast staat op de V10 modem de wifi uit. Heb je nog suggesties hoe dit op te lossen?

Waar gaat het precies mis met het inloggen? Hoe ver kom je er mee en wat gebeurt er waardoor je niet verder komt?

Dank voor de reactie. Helaas lukt het inloggen op het Superwifi punt 2.0 niet. Daarnaast staat op de V10 modem de wifi uit. Heb je nog suggesties hoe dit op te lossen?

Waar gaat het precies mis met het inloggen? Hoe ver kom je er mee en wat gebeurt er waardoor je niet verder komt?

Het lukt niet in via 192.168.2.150  in te loggen op het Superwifi punt 2.0. Heb dit via meerdere browsers gedaan, allemaal zonder succes.  Ook via de modem zelf lukt dit niet, dit omdat ik een V10 heb waarbij het wifi uitstaat. 

 

Heb je nog een suggestie hoe dit op te lossen?

Reputatie 7
Badge +9

@BaLi06 Laat de Sw2 blijven verbinden via kabel en inloggen op 192.168.2.150 en instellingen veranderen, Pas dan de kabel verwijderen en SW2 verplaatsen.

@BaLi06 Laat de Sw2 blijven verbinden via kabel en inloggen op 192.168.2.150 en instellingen veranderen, Pas dan de kabel verwijderen en SW2 verplaatsen.

Het is erg bijzonder, Sw2 is met de kabel verbonden aan de modem. Dus ik had verwacht dat ik met 192.168.2.150 toegang heb… 

Reputatie 7
Badge +9

@BaLi06 Misschien heeft ie een ander ip adres. Welke ip adres hebben de SW2 als je op topologie of verbonden apparaten klik?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u een Windows computer of laptop? Kijk dan in de Verkenner bij Netwerk of u de SuperWiFi's ziet staan.

Gewoon op klikken. Dan opent de browser op het juiste adres.

Heeft u een Windows computer of laptop? Kijk dan in de Verkenner bij Netwerk of u de SuperWiFi's ziet staan.

Gewoon op klikken. Dan opent de browser op het juiste adres.

Bedankt voor het meedenken. Zonder iets te hebben gedaan hebben devices die 2.4 GHZ verwachten nu weer toegang. Erg bijzonder…. wellicht is er een update geweest vanuit KPN dat dit euvel structureel is verholpen. Enfin, ik ben weer blij. Fijne avond!

Reputatie 7
Badge +20

Ah, een beetje mysterieus @BaLi06, maar top dat het nu allemaal weer naar behoren werkt!

Reageer