Beantwoord

Kan ik Super Wifi 2 draadloos koppelen aan Experia Wifi?

  • 28 February 2024
  • 13 reacties
  • 152 keer bekeken

Ik gebruik een V10 en heb daaraan bekabeld (uiteraard) gekoppeld een Experia Wifi in de woonkamer.

Nu overweeg ik een Super Wifi2 te huren en deze draadloos op de 1e etage te plaatsen.

Concrete vraag gaat dit werken, d.w.z. maakt de Super Wifi2 draadloos contact met de Experia Wifi?

 

icon

Beste antwoord door N.N. 4 March 2024, 16:10

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Niet draadloos aan de Experia WiFi. U zult de SuperWiFi bekabeld aan moeten sluiten. Een 2de SuperWiFi koppelt dan wel weer aan die eerste SuperWiFi uiteraard. 

Waarom niet draadloos @Nick83 , heb je daar een bron voor?

 

Reputatie 7
Badge +24

Nee, geen bron. Ik had in het verleden dezelfde vraag en heb dat toen in het topic van een ander gevraagd aan een KPN medewerker. Dat kan ik nu niet meer terugvinden natuurlijk. 

Draadloos geplaatste SuperWiFi's communiceren met een een bekabeld aangesloten SuperWiFi via een verborgen netwerk. Dat verborgen netwerk zenden de Experia WiFi's niet uit.

Ik ga er 1 halen in de KPN-winkel op huurbasis, minimaal 1 maand slechts €2,49, dat is nog te overzien @Nick83 en plaats hier mijn bevindingen.

Bedankt voor het meedenken zover.

Andere forumleden en moderatoren mogen hier uiteraard ook graag hun ervaringen posten.

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Nomen Nominandum ,

Ik heb het topic waar @Nick83 aan refereert waarschijnlijk kunnen terugvinden. 

Antwoord van moderator Marcia : Het kan zeker. Maar we raden het niet per se aan. 

Beste Antwoord van wjb : Die oude vertrouwde KPN WiFi "versterker" wordt geen onderdeel van het mesh netwerk, sterker nog, deze zal averechts werken als ergens tussen de mesh nodes geplaatst wordt. Voorbeeld: begane grond "super"WiFi, 1e verdieping KPN WiFi "versterker" en 2e verdieping "super"WiFi. 

 

bron :

 

Het gaat allemaal niet door, niet in de KPN winkel mee te nemen @Noordzee en @Nick83 .

Slechte zaak.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Het moet online?

Reputatie 7
Badge +28

Vreemd @Nomen Nominandum ,

 

Heb je al een KPN abonnement, dan kan je ze aanvragen via een KPN WinkelMijnKPN en de klantenservice (0800-0402). 

Bron: 


Probeer het anders eens via 0800-0402 of online. 

Vreemd @Nomen Nominandum ,

 

Heb je al een KPN abonnement, dan kan je ze aanvragen via een KPN WinkelMijnKPN en de klantenservice (0800-0402). 

Bron: 


Probeer het anders eens via 0800-0402 of online. 

Ik ging speciaal naar de winkel om er meteen een mee te kunnen nemen, dat kon niet zei de winkelbediende, het wordt opgestuurd. Ik zei toen, dan had ik ze thuis ook kunnen bestellen, maar kom speciaal naar de winkel om het gelijk mee te kunnen nemen.

In de winkel kosten ze ook de bruto prijs, net als in de webshop, als je ze wilt kopen.

Ik heb toen de transactie meteen terug laten draaien en had ik de lol er vanaf @Noordzee en @Nick83 

KPN heeft het startbericht huur wifipunten aangepast. In de winkel bestellen kan wel, maar wordt per post opgestuurd.

Hallo @Nomen Nominandum ,

Ik heb het topic waar @Nick83 aan refereert waarschijnlijk kunnen terugvinden. 

Antwoord van moderator Marcia : Het kan zeker. Maar we raden het niet per se aan. 

Beste Antwoord van wjb : Die oude vertrouwde KPN WiFi "versterker" wordt geen onderdeel van het mesh netwerk, sterker nog, deze zal averechts werken als ergens tussen de mesh nodes geplaatst wordt. Voorbeeld: begane grond "super"WiFi, 1e verdieping KPN WiFi "versterker" en 2e verdieping "super"WiFi. 

 

bron :

 

Dit gaat over de oorspronkelijke witte kpn WiFi Versterker, niet over de zwarte Experia WiFi, die pas later op de markt kwam. De vraag van TS gaat over de laatste, hoewel ik verwacht dat de uitkomst vooralsnog hetzelfde zal zijn. Vooralsnog, omdat de software van de SuperWifi's uiteindelijk ook op de Experia WiFi zal komen. Dan is het wellicht wel mogelijk. 

Ik wacht eerst de nodige updates van de V10 en de Experia Wifi af @Henk2304 , bedankt voor het meedenken.

Vandaag toch een SW2 gekocht i.p.v. gehuurd, werkt wèl samen met de Experia Wifi, bekabeld, maar niet draadloos.

Ik heb nu de Experia Wifi er tussenuit gehaald en de SW2 bekabeld aan de V10 aangesloten, wifi op de V10uit  en heb nu in ieder geval wifi 6 ax op mijn laptop en Chromebook en de DIW7022 draadloos aan kunnen sluiten.

Dit topic kan gesloten worden.

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor het delen @Nomen Nominandum!

Reageer