Vraag

KPN Box12: Experia Wifi versterkers missen 5GHz?

  • 21 November 2022
  • 28 reacties
  • 222 keer bekeken

hallo, ik heb experia box v12 gekocht. Ik heb twee zwarte versterkers aangesloten, het probleem is dat ze me maar 2,4 GHz geven en ik heb 5 GHz nodig, wat moet ik doen?Alle versterkers zijn bedraad met een ethernetkabel. Dawid.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Heb ik ook wel eens gehad. Alles resetten en opnieuw installeren. Je hebt ze bekabeld dus dat gaat makkelijk. Bij mij kwamen beide, 2,4 en 5ghz van alle apparaten weer zichtbaar.

 

 

Ik heb alles al gereset, zonder resultaat. Hoe moet het allemaal aangesloten worden?

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u een spatie in de WiFi naam zitten? Of zie ik dat verkeerd? 

Verder valt er niet veel te zien aan die plaatjes denk ik. Ja de apparaten zijn verbonden op 2,4 Ghz. Maar misschien zijn het ook apparaten die alleen maar 2,4 Ghz ondersteunen. 

Heeft u de Experia WiFi's gereset door het resetknopje ongeveer 15 seconden vast te houden? Totdat alle lampjes uit waren?

U zegt overigens "experia box v12 gekocht", hoe/waar heeft u dat gedaan? Want die mogen niet verkocht worden. Ze zijn eigendom van KPN en horen na opzeggen van het abonnement terug naar KPN. 

de vertaler heeft het verkeerd vertaald, natuurlijk heb ik het van Kpn, maar ik heb het anders geformuleerd. Mijn hardware als ik met hen naar beneden ga en aansluit op de v12-box, krijgt 5 GHz. als mijn laptop en telefoon niet 5 GHz-compatibel waren, zou ik hier niet schrijven. Ja, mijn wifi heeft spaties in de naam, het zal experia wifi onmiddellijk resetten.

Reputatie 7

Helaas komt het wel vaker voor dat apparaten met de 2.4 GHz wifi van een Experia WiFi verbonden worden maar vaak zie je dan dat na enige tijd dergelijke apparaten alsnog overgezet worden naar 5Hz wifi (bandsteering).

de reset heeft niets veranderd.

ik geef om 5ghz omdat ik een pakket van 5 gb heb, ik betaal voor 5 gb en het wordt zoals afgebeeld.  En dat is heel erg

 

Hallo @Dawid11 wat heeft 5GB aan data te maken met de 5GHz  band op je modem?

Hallo je misschien de 5G-band van je mobiel door elkaar met de 5Ghz-band van je modem?

 

Reputatie 7
Badge +24

15 mbit is zelfs voor 2,4 Ghz nog te langzaam. Hoever zit u bij de versterker vandaan? 

Haalt u wel een hogere snelheid als de laptop met de KPN Box verbonden is?

dit is wat ik heb als ik bij de v12-box sta. Ik heb 4m voor de zwarte versterker. Zoals je kunt zien, krijg ik de helft van wat ik verschuldigd ben. Ik kan mijn computer nu niet aansluiten, maar ik zal het doen als ik terug ben

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Dawid11 en welkom hier op ons forum :)
Mooi om te zien dat onze community je al op weg heeft proberen te helpen. Wat is op dit moment de stand van zaken? In je laatste bericht geef je nog aan dat je maar de helft haalt van de snelheid waarvoor je betaalt; daar wil ik toch even op inhaken. De snelheid waarvoor je een contract hebt, is de snelheid die binnenkomt op het modem (Box 12 in dit geval). Als je daar een pc of laptop met kabel op aansluit, dan zou je de snelheid moeten halen waarvoor je een contract hebt afgesloten (tenzij je geen glasvezel hebt maar nog gebruik maakt van het kopernetwerk, dan zijn het 'snelheden tot'). Zodra je via de wifi gaat werken, lever je snelheid in omdat een wifi signaal zich door de lucht moet verplaatsen, dat zorgt nu eenmaal voor verlies van snelheid. Daarbij heb je ook nog te maken met je omgevingsfactoren. Hierbij kun je denken aan de bouw van je woning, isolatie, andere wifi netwerken in je omgeving, deuren, muren, plafonds, magnetrons, vloerverwarming etc. etc. Allerlei zaken die invloed hebben op de kwaliteit (en dus ook de snelheid) van een wifi signaal. 

het ding is, ik had internet voor telfort. Toen nam kpn het over en in augustus had ik 50 Mbps en geen problemen, het was pas vanaf 2 maanden dat de snelheid aanzienlijk daalde, dus ik kreeg box12, maar het loste het probleem ook niet op. Dus vertel me niet dat het normaal is, want ik weet wat ik eerder had, en als het normaal is dat je voor de hele appel betaalt en maar de helft krijgt, gefeliciteerd met je benadering van de situatie.

Reputatie 7
Badge +12

het ding is, ik had internet voor telfort. Toen nam kpn het over en in augustus had ik 50 Mbps en geen problemen, het was pas vanaf 2 maanden dat de snelheid aanzienlijk daalde, dus ik kreeg box12, maar het loste het probleem ook niet op. Dus vertel me niet dat het normaal is, want ik weet wat ik eerder had, en als het normaal is dat je voor de hele appel betaalt en maar de helft krijgt, gefeliciteerd met je benadering van de situatie.

Ik zeg ook nergens dat het normaal is @Dawid11. Ik geef alleen maar aan dat de snelheid waarvoor je een contract hebt afgesloten geen betrekking heeft op de wifi maar dat het gaat om de snelheid die binnenkomt op het modem, dat werkt bij elke provider zo. Helaas is het bij wifi niet zo dat als de snelheid eenmaal goed is, dat dit ook altijd zo zal blijven. Je hebt te maken met andere wifi netwerken in je omgeving, het kan bijvoorbeeld best zijn dat je wifi op een te druk kanaal staat. Maar het kan ook aan iets heel anders liggen, dat is op afstand lastig te zeggen. Voor wat meer context (en tips & trucs) kan ik je adviseren om dit artikel eens door te nemen. 

Wat verder nooit kwaad kan, is om de KPN wifi manager eens te doorlopen. Deze tool kan de kwaliteit van de wifi bij jou thuis in kaart brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoeren en de instellingen optimaliseren. Laat je ons weten wat hier uit is gekomen?

Ik ben de KPN-manager al gepasseerd, soms is het beter, soms is het slechter, het verschil is klein. Zodra ik mijn laptop met een kabel aansluit, laat ik jullie weten wat eruit kwam.

Reputatie 7
Badge +12

Ik ben de KPN-manager al gepasseerd, soms is het beter, soms is het slechter, het verschil is klein. Zodra ik mijn laptop met een kabel aansluit, laat ik jullie weten wat eruit kwam.

Top, laten we dat dan als beginpunt nemen en vanuit daar verder kijken @Dawid11! We zien je bevindingen graag tegemoet :) 

zojuist KPN manager gepasseerd. de resultaten zijn gewoon verrassend. Ik zal eraan toevoegen dat ik 1,5 meter voor de modem heb. Ik voeg foto's bij.

 

En dit moet een manager zijn? Voor mij is dit een mislukking, geen manager.

Reputatie 7
Badge +24

Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

nu is het zo, dus zoals je kunt zien, is er niet veel verschil, of liever helemaal niet.

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Dawid11, waarom zie je dan als een mislukking? Als ik het goed begrijp, heb je een abonnement van 50 Mbit/s. Zoals ik eerder heb aangegeven, betekent dit niet dat je deze snelheid via de wifi ook gaat halen. Een wifi signaal moet zich door de lucht verplaatsen en (o.a.) dat zorgt voor verlies van snelheid. De snelheid die je nu haalt via de wifi (28 Mbit/s) is echt prima, ben bang dat daar weinig aan valt te verbeteren!

Maar begrijp dat ik deze snelheid eerder heb bereikt, anders was ik niet met het onderwerp begonnen.

Reputatie 7

@Dawid11, Welke snelheid haal je vanaf een PC die met een netwerkkabel aangesloten is?

Reputatie 7
Badge +12

Maar begrijp dat ik deze snelheid eerder heb bereikt, anders was ik niet met het onderwerp begonnen.

Dat is dus een beetje met wifi; deze snelheden kunnen nu eenmaal fluctueren. Als je eenmaal een goede snelheid hebt, houdt dat niet automatisch in dat de (draadloze) snelheid ook altijd zo zal blijven. Net als @wjb ben ik ook benieuwd welke snelheid je haalt met een bekabelde verbinding. 

eindelijk heb ik de kabel rechtstreeks op de laptop aangesloten, hier zijn de testresultaten

 

Reputatie 7

Kan jij die test eens herhalen maar nu via de site https://kpn-itns.speedtestcustom.com.