Nieuw

KPN SuperWifi punten nu ook te huur

  • 26 February 2024
  • 16 reacties
  • 901 keer bekeken
KPN SuperWifi punten nu ook te huur
Reputatie 7

Met KPN SuperWifi heb je overal in huis perfecte wifi. Je kunt SuperWifi al bij ons kopen en vanaf nu ook huren. Je leest er meer over in dit artikel.

 

KPN SuperWifi Huur

De verwachtingen en behoeftes van een wifi netwerk worden steeds meer. We streamen, werken thuis, gamen, Netflixen en meer. Overal in huis, dus overal wil je een goed bereik hebben. Met KPN SuperWifi zit je goed en kan je jouw netwerk in huis perfect maken. Vanaf nu is het ook mogelijk om ze te huren voor slechts 2,49 per maand.

 

Hoe kan ik KPN SuperWifi huren?

Je kunt SuperWifi op verschillende manieren aanvragen. 

Als nieuwe klant kan je het tijdens het bestelproces aangeven dat je er gebruik van wilt maken. Heb je al een KPN abonnement, dan kan je ze aanvragen via een KPN Winkel, MijnKPN en de klantenservice (0800-0402). Wanneer je het in een KPN-winkel aanvraagt, wordt het per post naar het aansluitadres verzonden.

Heb je al SuperWifi punten? Het is mogelijk om extra punten te huren om je netwerk uit te breiden. 

 

KPN Wifi Manager

Als de Wifi Manager aangeeft dat jouw netwerk verbeterd kan worden met SuperWifi punten, krijg je hier ook de optie om punten te huren:

​​​​​​​

KPN SuperWifi kopen of huren

Het aanschaffen van SuperWifi blijft ook mogelijk. Als je kiest voor aanschaf betaal je eenmalig een bedrag en heb je 2 jaar garantie op het apparaat.

Kies je voor huur, dan betaal je maandelijks 2,49 en heb je garantie zo lang als het abonnement loopt. De huur staat los van de looptijd van het contract, je kunt het starten en stoppen wanneer je wilt.

Het huren van SuperWifi kan je maandelijks opzeggen via MijnKPN en de klantenservice (0800-0402). 

 

Hoe installeer ik KPN SuperWifi?

Op de doos van de SuperWifi staat een QR code, als je deze scant kom je bij de installatiehulp. In onze Kennisbank geven we hier ook uitleg over:

 


Veelgestelde vragen

Verandert de contractperiode als ik SuperWifi punten huur?

Nee, de contractperiode van jouw abonnement blijft gelijk.

 

Ik heb al SuperWifi punten gekocht of als welkomstcadeau gekregen, kan ik extra punten huren?

Ja dat kan, je betaalt alleen huur voor de punten die je huurt. Op de factuur zal een extra regel staan voor de huur per SuperWifi punt, onder het kopje abonnement. De SuperWifi punten hebben een sticker achterop waarop staat dat ze worden gehuurd, daarmee kan je ze uit elkaar houden:

 

Mijn gehuurde SuperWifi is defect, wat kan ik doen?

Je kunt contact opnemen met de klantenservice (0800-0402) of de KPN Winkel. Als het apparaat defect blijkt te zijn, wordt er een ruil in gang gezet. PostNL zal het apparaat bij je thuis leveren. De doos kun je gebruiken om het defecte punt terug te sturen.

 

Worden de gehuurde SuperWifi punten op een gegeven moment mijn eigendom?

Nee, het blijft huur. Op die manier kan je gebruik blijven maken van de garantie.


16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Houd dit ook in dat je nieuwe krijgt als er een nieuw model uitgebracht word?

Reputatie 4
Badge

Houd dit ook in dat je nieuwe krijgt als er een nieuw model uitgebracht word?

“Kies je voor huur, dan betaal je maandelijks 2,49 en heb je garantie zo lang als het abonnement loopt. De huur staat los van de looptijd van het contract, je kunt het starten en stoppen wanneer je wilt.”

 

Mocht dat niet zo zijn, zeg je de huur op voor een maand en sluit weer af, dan heb je meteen weer de nieuwe.😎

Reputatie 7
Badge +11

Houd dit ook in dat je nieuwe krijgt als er een nieuw model uitgebracht word?

Da's een goeie @Nick83 , ben ik ook benieuwd naar.

Reputatie 7
Badge +11

Houd dit ook in dat je nieuwe krijgt als er een nieuw model uitgebracht word?

“Kies je voor huur, dan betaal je maandelijks 2,49 en heb je garantie zo lang als het abonnement loopt. De huur staat los van de looptijd van het contract, je kunt het starten en stoppen wanneer je wilt.”

 

Mocht dat niet zo zijn, zeg je de huur op voor een maand en sluit weer af, dan heb je meteen weer de nieuwe.😎

Ben benieuwd naar een reactie van KPN @MarcoDD 

Reputatie 7
Badge +21

Houd dit ook in dat je nieuwe krijgt als er een nieuw model uitgebracht word?

Goeie vraag! Helaas is dat niet het geval, dat wordt pas besloten wanneer er een nieuwer model beschikbaar is. 

Reputatie 7
Badge +7

Wellicht is er een doelgroep voor. Bijna 3,5 jaar kan je er een huren voor de nieuwprijs van superwifi. Klanten die vaak overstappen vinden dit misschien wel een goede deal al denk ik dat die doelgroep vaker dan het gemiddelde eigen apparatuur heeft en dit meenemen naar een andere provider.

De honkvaste klanten kopen denk ik liever een exemplaar. Ja, ze kunnen kapot gaan na 2 jaar en dan is huur wat beter misschien. Wel fijn dat KPN de keus geeft voor huur of koop. Dat is vrijheid in keus. Ik koop zelf liever.

Zou dit ook het einde zijn van de superwifi's als welkomscadeau? Dan gaat de vurige wens van velen in vervulling😀

Ik vind mijn ufo overigens een heel fijn apparaatje. Stabiel en doet vooral wat het moet doen.

Reputatie 7
Badge +11

Slechte zaak @Jasper van KPN dat ik in de KPN-winkel niet meteen een gehuurd wifipunt mee kan nemen, wordt alleen per post verstuurd, dan is het mijns inziens ook zinloos om daarvoor speciaal naar de winkel te gaan. Online bestellen kan ik thuis ook. Ik zou in het starttopic aanpassen, dat je het in de winkel niet mee kan nemen, als de winkelbediende gelijk had, anders graag een bevestiging dat je het in de winkel wel meteen mee kan nemen, dan ga ik alsnog bij de winkel aan.

Als ik zo'n wifipunt koop in de winkel tegen de (te hoge) brutoprijs, kan ik het wifipunt wel meteen meenemen.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

@Nomen Nominandum Dat staat ook in het startbericht, maar ik begrijp dat dit wat verwarring kan veroorzaken. Ik zal het bericht aanpassen 😊

Hoe kan ik KPN SuperWifi huren?

Je kunt SuperWifi op verschillende manieren aanvragen. 

Als nieuwe klant kan je het tijdens het bestelproces aangeven dat je er gebruik van wilt maken. Heb je al een KPN abonnement, dan kan je ze aanvragen via een KPN Winkel, MijnKPN en de klantenservice (0800-0402). 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Slechte zaak @Jasper van KPN dat ik in de KPN-winkel niet meteen een gehuurd wifipunt mee kan nemen, wordt alleen per post verstuurd, dan is het mijns inziens ook zinloos om daarvoor speciaal naar de winkel te gaan. Online bestellen kan ik thuis ook. Ik zou in het starttopic aanpassen, dat je het in de winkel niet mee kan nemen, als de winkelbediende gelijk had, anders graag een bevestiging dat je het in de winkel wel meteen mee kan nemen, dan ga ik alsnog bij de winkel aan.

Als ik zo'n wifipunt koop in de winkel tegen de (te hoge) brutoprijs, kan ik het wifipunt wel meteen meenemen.

 

 

@Nomen Nominandum De prijs van superwifi is over de hele breedte gelijk getrokken en is op het moment van schrijven (februari 2024) 61,50. In de winkel, de klantenservice, de monteur of via MijnKPN. Enkel nog via apparatuurvoorthuis.kpn.com is hij €99 omdat hier geen check is of het aan een KPN klant wordt verkocht of aan iemand anders. 

Reputatie 7
Badge +11

Ik was gisteren in een lokale KPN-winkel om een punt te huren, kon wel, maar niet meteen meenemen @Ik_Combineer .

Het feit dat je niet meteen uit de winkel mee kunt nemen stond in de start van dit topic ook niet duidelijk vermeld, maar is nu rechtgetrokken, een vergeefse rit naar het centrum gisteren helaas.

Toen gevraagd wat een losse kost, die kost gewoon €99 volgens de winkelmedewerker.

Dus of de winkel heeft het fout of jij bent niet goed geïnformeerd.

Wat is nu waar? Persoonlijk denk ik dat jij gelijk hebt, als ik weer eens in het centrum ben zal ik het nog eens navragen.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

In het verleden problemen gehad met het delen van een screenshot van interne info, ook al is het maar 1 zin. Maar heb het voor de zekerheid nagekeken en er staat dat de prijzen overal gelijk zijn. De medewerker in de winkel zal niet goed op de hoogte zijn geweest.

Reputatie 7
Badge +7

Slechte zaak @Jasper van KPN dat ik in de KPN-winkel niet meteen een gehuurd wifipunt mee kan nemen, wordt alleen per post verstuurd, dan is het mijns inziens ook zinloos om daarvoor speciaal naar de winkel te gaan. Online bestellen kan ik thuis ook. Ik zou in het starttopic aanpassen, dat je het in de winkel niet mee kan nemen, als de winkelbediende gelijk had, anders graag een bevestiging dat je het in de winkel wel meteen mee kan nemen, dan ga ik alsnog bij de winkel aan.

Als ik zo'n wifipunt koop in de winkel tegen de (te hoge) brutoprijs, kan ik het wifipunt wel meteen meenemen.

 

 

@Nomen Nominandum De prijs van superwifi is over de hele breedte gelijk getrokken en is op het moment van schrijven (februari 2024) 61,50. In de winkel, de klantenservice, de monteur of via MijnKPN. Enkel nog via apparatuurvoorthuis.kpn.com is hij €99 omdat hier geen check is of het aan een KPN klant wordt verkocht of aan iemand anders. 

In mijn post hierboven was ik zelf ook uitgegaan dat Superwifi 99 euro kost. Ik had het zelfs nog even opgezocht, weet alleen niet meer via welk verkoopkanaal maar het was wel van KPN zelf.

In het algemeen vind ik het zelf niet zo duidelijk welke verkoopkanalen er online zijn bij KPN. Als ik je goed begrijp is apparatuurvoorthuis.kpn.com dus voor klanten en niet-klanten van KPN en mijnKPN is er voor de klanten?

Reputatie 7
Badge +11

Bij de KPN webshop moet een onderscheid gemaakt kunnen worden tussen klanten en niet-klanten, dan kunnen de klanten daar ook voor de prijs van €61,50 die wifipunten kopen @Roy74 en @Ik_Combineer ,

kwestie van her-programmeren van de bewuste website lijkt me.

Nu weer on-topic.

 

Reputatie 7
Badge +11

Bij de KPN webshop moet een onderscheid gemaakt kunnen worden tussen klanten en niet-klanten, dan kunnen de klanten daar ook voor de prijs van €61,50 die wifipunten kopen @Roy74 en @Ik_Combineer ,

kwestie van her-programmeren van de bewuste website lijkt me.

Nu weer on-topic.

 

Ik krijg een foutmelding met wijzigen, vandaar even een aanvulling:

Ze zouden voor klanten van KPN in de webshop ook te huur aangeboden moeten kunnen worden,

weer een kwestie van herprogrammeren van der website.

 

Reputatie 7
Badge +7

Bij de KPN webshop moet een onderscheid gemaakt kunnen worden tussen klanten en niet-klanten, dan kunnen de klanten daar ook voor de prijs van €61,50 die wifipunten kopen @Roy74 en @Ik_Combineer ,

kwestie van her-programmeren van de bewuste website lijkt me.

Nu weer on-topic.

 

Dan zeggen we denk ik hetzelfde. Ik voegde daar nog aan toe dat het mij niet altijd duidelijk is waar je zaken kunt bestellen bij KPN. Ik heb vorig  jaar een superwifi aangeschaft via de wifi manager en heb eigenlijk geen idee of dit exemplaar via het thuisapparatuur kanaal door KPN verkocht is. Waarom niet gewoon alles verkopen via KPN.com. Ben je ingelogd als klant dan krijg je een gereduceerd tarief. En wil je huren dan kan dat via dezelfde shop. Ik heb net even gekeken in de mijnkpn app en daar zie ik bijvoorbeeld alleen de optie om te huren. Als ik op internet zoek kom ik uit op thuisapparatuur KPN winkel en daar moet ik inderdaad 99 euro afrekenen.

Overigens denk ik dat je geen huur exemplaar in de fysieke winkel meteen meekreeg omdat er dan wellicht de huursticker ontbreekt. Klantvriendelijk is het niet maar vanuit de processen begrijpelijk.

Ik vind overigens dat voor 61,50 euro de meter doorslaat naar koop. Je bent dan na twee jaar beter uit want volgens mij is er twee jaar garantie op de apparatuur.

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @Ik_Combineer vandaag weer in de KPN-winkel geweest om 1 SW2-punt te kopen en de verkoper vertelde weer dat deze €99 kost. Ik hem jouw reactie binnen dit topic laten zien over de prijzen en keek zelf in zijn systeem en moest mij gelijk geven, zo vaak verkopen ze die punten mischien niet los in de winkel of hij heeft de interne memo's over dit soort zaken niet goed gelezen.

Reageer