Beantwoord

Mobiele telefoon verbonden met twee Wifi-netwerken

  • 10 March 2023
  • 5 reacties
  • 55 keer bekeken

Reputatie 1

Mijn telefoon neemt twee keer wifi af. Een keer op de modem en een keer op d superwifi. Dit kan ik zien in de instellingen van de modem van kpn. Ik heb een kpn modem 12

Ik heb een telefoon oppo a74 5 g.

Is dit nadelig met de snelheid van wifi?

Zo ja hoe moet ik dit veranderen dat mijn telefoon er maar 1 keer instaat?

icon

Beste antwoord door Nick83 10 March 2023, 11:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Mijn telefoon neemt twee keer wifi af. Een keer op de modem en een keer op d superwifi. Dit kan ik zien in de instellingen van de modem van kpn. Ik heb een kpn modem 12

Ik heb een telefoon oppo a74 5 g.

Is dit nadelig met de snelheid van wifi?

Zo ja hoe moet ik dit veranderen dat mijn telefoon er maar 1 keer instaat?

Nee nu heb je twee keer zoveel snelheid 😎 (grapje, nee effe zonder onzin nu)

Waar zie je ergens dat je twee keer verbonden bent? In een log?

Reputatie 7
Badge +7

Ik bedenk me net dat mogelijk het overzicht netwerk bekeken is. Ik heb zelf een v10a. Maar in box12 zit ook zo’n overzicht.  Daarin een plaatje van de modem en superwifi. Daar is bij mij ook wel eens te zien dat hetzelfde device twee keer te zien is. Dat is exact de functionaliteit van een mesh netwerk. Je device verhuist naar het AP met het beste bereik, volstrekt normaal en zelfs wenselijk. Je hebt dan juist optimale snelheid waar je ook bent. Plaatje ververst mogelijk wat traag. Er moet ook ergens een overzicht zijn van alle verbonden devices, daar mag de telefoon maar 1 keer zichtbaar zijn want anders gaat er iets mis.

Wellicht even een extra toelichting waar je dit ziet, maar ik denk niet iets om zorgen over te hebben. 

Reputatie 1

Ik zie het als ik kijk naar de netwerkmap dat ik twee keer verbonden ben.

Reputatie 1

De ene is geel gekleurd en zit op de 2c4 ghz en de ander is groen gekleurd en die zit op de superwifi en zit op 5 ghz

Reputatie 7
Badge +24

Dat is gewoon de manier waarop het weergeven word. Er zal geen sprake zijn van 2 verbindingen. Als een apparaat over gaat van het ene WiFi punt naar het andere word dat in de weergave niet meteen bijgewerkt. 

Als u de laptop uitzet en u kijkt 5 minuten later in de KPN Box zal die daar waarschijnlijk ook nog staan als zijnde verbonden.Â