Beantwoord

Na onderhoud veel storingen op SuperWifi versterkers

  • 15 January 2023
  • 9 reacties
  • 63 keer bekeken

Op 11 januari is er onderhoud geweest op het internet in onze buurt.

Geen idee wat er precies is gedaan, maar sindsdien valt mij WiFi internet veelvuldig uit.

Ik heb alles al meerdere malen herstart, maar het blijft nog steeds voorkomen.
Wel heb ik ontdekt dat het aan de SuperWiFi punten ligt. Apparaten die daarop connectie maken met internet hebben storingen (dus geen internet).
Heb de SuperWiFi inmiddels uitgezet. Maar dan moet niet de bedoeling zijn.

Ik was net tevreden sinds de upgrade van 500Mb naar 1Gb. Daarvoor had ik ook steeds storingen met mijn WiFi. Maar naar de upgrade niet meer, al was de snelheid voor de verhoging hoger dan erna. Maar een stabiel netwerk is toch belangrijker. 
Het viel mij meteen op aan de ping die was 2,5 x langzamer.

Telefonisch kom ik niet door de helpdesk heen.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 19 January 2023, 16:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Dag @rbennink zijn de SuperWiFi's met een kabel aangesloten op het modem? Welk type modem heb je? Zijn er draadloze verbindingsets in huis? Heb je ergens een switch in het netwerk?

Dag @rbennink zijn de SuperWiFi's met een kabel aangesloten op het modem? Welk type modem heb je? Zijn er draadloze verbindingsets in huis? Heb je ergens een switch in het netwerk?

Hallo Joep,

De WiFi Extenders zijn rechtstreeks aangesloten met een kabel op de Experiabox 12.
Ik heb 1 switch in mijn netwerk (bij de tv). Deze heb ik op advies van KPN vervangen door een Netgear Prosafe. Daarbij konden zij garanderen dat deze werkt in combinatie met de KPN routers.

Daar gaat mijn derde kabel dus heen. De laatste kabel gaat naar het KPN kastje van de tv.

ik heb verder geen draadloze verbindingssets in huis.
Groet,

Ronnie

Badge +19

@rbennink wat heb je nog meer aangesloten op het modem? Heb je misschien een omvormer voor zonnepanelen op je netwerk?

Ik heb op dit moment 32 apparaten op mijn netwerk aangesloten via WiFi. 
Er staan er ook nog een aantal uit. 
 

waaronder dus ook een omvormer. 
 

ik heb inmiddels mijn super WiFi punten uitgezet. En heb sindsdien geen WiFi uitval gehad. 
maar nu niet meer overal goed bereik. 
dat zie je meteen terug in de download snelheid. 
daarvoor heb ik juist die WiFi punten aangeschaft. 
 

Maar de periode voor de aanpassingen in het netwerk had ik geen problemen. Dus het kan nu niet zomaar aan één van de apparaten liggen, toch?

Reputatie 6

Welke variant superwifi punten heeft u ik denk dat u het heeft over experia wifi punten.
Zwarte vierkanten apparaatjes met een blauw groen lichtje

Welke variant superwifi punten heeft u ik denk dat u het heeft over experia wifi punten.
Zwarte vierkanten apparaatjes met een blauw groen lichtje

De ronde witte variant van kpn zelf. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @rbennink en welkom op het forum! Fijn dat de community je al een eind op weg heeft geholpen. 😄

De SuperWifi punten werken nu dus weer, alleen het bereik is niet wat het geweest is. Wat als je de KPN Thuis app gebruikt? Die zou je moeten helpen met het bepalen van de beste plekken voor de SuperWifi punten. 

Als dat goed zit, doorloop dan ook de Wifi Manager. Die verbetert de instellingen. 

Ook kun je nog wat tips doornemen voor het oplossen van trage of slechte wifi in ons kennisartikel. Hopelijk is met één van deze zaken het bereik beter en werkt de wifi daarna weer goed! 

Hi @rbennink en welkom op het forum! Fijn dat de community je al een eind op weg heeft geholpen. 😄

De SuperWifi punten werken nu dus weer, alleen het bereik is niet wat het geweest is. Wat als je de KPN Thuis app gebruikt? Die zou je moeten helpen met het bepalen van de beste plekken voor de SuperWifi punten. 

Als dat goed zit, doorloop dan ook de Wifi Manager. Die verbetert de instellingen. 

Ook kun je nog wat tips doornemen voor het oplossen van trage of slechte wifi in ons kennisartikel. Hopelijk is met één van deze zaken het bereik beter en werkt de wifi daarna weer goed! 

???

 Ik heb de superwifi punten uitgezet en mijn netwerk is nu weer stabiel. 

Reputatie 7
Badge +17

Eigenaardig, maar wel een leuke eigenaardigheid! Fijn dat alles weer werkt. 😄