Vraag

Overdag wifi snelheid te laag, Wifi manager geeft aanbieding SuperWifi voor 123 euro

  • 10 August 2023
  • 29 reacties
  • 175 keer bekeken

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Na 10 geen probleem. Tja zegt de service medewerker er zit meer “ in de lucht” dan vroeger

hoezo glasvezel 

bij nieuwe leden gratis versterkers en hulp , bij trouwe leden doen we daar niet aan

ja €70 bezoek monteur en €123 versterker ( en das dan een aanbieding 🥲)

Badge +19

Maar heeft u gemeten met de 2.4ghz band of de 5ghz band? Met de 2.4ghz band is 63 een mooie snelheid.  Met de 5ghz band zou u meer kunnen halen maar het bereik daarvan is niet groot. Dus vertel eens wat meer.

Beste Joep, ik weet niet hoe ik kan zien met welke ghz band ik gemeten heb.

De verbinding met glasvezelkabel is jaren goed gegaan maar sinds 2 jaar niet meer.

ik had verwacht dat daar een passende oplossing voor zou zijn. Zonder voor extra uitgaven te komen te staan 

 

Badge +19

Welk type modem heeft u? Heeft u ooit een hogere snelheid gehad?

Heb een experia 10 , snelheid boven de 90 was normaal.

soms is het laatste tijd zo laag dat de telefoon (ongemerkt) van WiFi afgaat wat ten koste gaat van het contract met die provider en dat het maandlimiet overschreden wordt.

Badge +19

De v10 is een uitstekend modem.  En wisselt de snelheid heel erg? Ik zie allemaal verschillende metingen.  Is dat per dag of in een week? Heb je dit soort dingen in huis?

 

De metingen zijn op wisselende dagen gedaan.  Ik heb geen kastje zoals op de foto staat in huis

Badge +19

Heeft u de herstelknop op het modem al een keer gebruikt?

Ook gedaan en ook op verzoek van kpn glasvezelkastje een kwartier uitgezet 

Badge +19

Het is altijd een zoektocht naar de oorzaak met wifi. Het modem geeft af en toe een hogere snelheid dus daar zal het niet aan liggen.  Heeft u tv ontvangers en zoja zijn die met een kabel aangesloten op het modem? Heeft u er een omvormer voor zonnepanelen op staan?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @HjaW en welkom hier op ons forum :)

 

Na 10 geen probleem. Tja zegt de service medewerker er zit meer “ in de lucht” dan vroeger

hoezo glasvezel 

bij nieuwe leden gratis versterkers en hulp , bij trouwe leden doen we daar niet aan

ja €70 bezoek monteur en €123 versterker ( en das dan een aanbieding 🥲)

Wifi is wifi, of je nu gebruik maakt van glasvezel of nog op een koperlijn zit, dat verandert niks aan de wifi.

Iedereen die nieuw klant wordt, kan bij de aanvang van zijn of haar abonnement eenmalig gebruik maken van een welkomstaanbod, dat is niks nieuws. Zo kunnen nieuwe klanten bijvoorbeeld kiezen voor gratis wifi versterkers in plaats van korting op het abonnement. 

 

Het is altijd een zoektocht naar de oorzaak met wifi. Het modem geeft af en toe een hogere snelheid dus daar zal het niet aan liggen.  Heeft u tv ontvangers en zoja zijn die met een kabel aangesloten op het modem? Heeft u er een omvormer voor zonnepanelen op staan?

Hier ben ik ook benieuwd naar! 

Heb een experia 10 , snelheid boven de 90 was normaal.

soms is het laatste tijd zo laag dat de telefoon (ongemerkt) van WiFi afgaat wat ten koste gaat van het contract met die provider en dat het maandlimiet overschreden wordt.

Kan het zijn dat je op je telefoon de functie wifi assistent aan hebt staan? Deze zorgt ervoor dat je toestel automatisch overspringt op 4g of 5g zodra dit signaal sterker is dan jouw wifi signaal. En dat is vandaag de dag helaas al snel het geval. Het is ontzettend 'druk' in de lucht om de meeste mensen nu eenmaal gebruik maken van wifi. Wat voor type toestel heb je precies? Misschien dat ik op basis daarvan kan vertellen hoe je de wifi assistent op je toestel uit kunt schakelen.

Heren

mijn tv is vanaf de start op cat5 kabel aangesloten net zo als vaste pc 

klopt dat de de 2 iPhones in huis de WiFi assistent hebben aan staan maar dat komt omdat we graag verbinding willen houden en niet er tussendoor “ uitgegooid “ willen worden.

 

Reputatie 7
Badge +12

Heren

mijn tv is vanaf de start op cat5 kabel aangesloten net zo als vaste pc 

klopt dat de de 2 iPhones in huis de WiFi assistent hebben aan staan maar dat komt omdat we graag verbinding willen houden en niet er tussendoor “ uitgegooid “ willen worden.

 

Snap ik hoor maar daarom probeerde ik ook uit te leggen hoe deze functie precies werkt; vandaag de dag is het 4g en 5g signaal vaak sterker dan een wifi signaal en dan besluit de telefoon zelf om over te schakelen naar 4g of 5g, het is dus niet per se zo dat je daarmee de verbinding met de wifi verliest, dat is wat je iPhone op dat moment zelf beslist omdat die wifi assistent actief is. 

Oké dank

 

maar dan kom ik weer terug naar mijn beginvraag
dat de prijs <> kwaliteit verhouding scheef is.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Oké dank

 

maar dan kom ik weer terug naar mijn beginvraag
dat de prijs <> kwaliteit verhouding scheef is.

 

 

Dat jij de prijs-kwaliteitsverhouding scheef vindt, is uiteraard je goed recht @HjaW. Ik vind het alleen lastig om daar op te reageren; KPN is nu eenmaal geen budget provider, nooit geweest en dat zullen we waarschijnlijk ook nooit worden. 

Dat klopt en daarom ben ik al meer dan 40 jaar abonnee 

En nooit van partij veranderd. Dus altijd trouw gebleven. Jullie zijn inderdaad geen prijsstunter dat wil ik ook niet.

maar ik had verwacht dat het niveau van jullie product op peil zou blijven , daarvoor wordt ook de prijs geïndexeerd maar dat zakt dus in.

 

Badge +19

Staat het modem in de meterkast?

Nee het modem zit boven de deur buiten de meterkast

Reputatie 7
Badge +24

mijn tv is vanaf de start op cat5 kabel aangesloten net zo als vaste pc 

En werken deze goed?

Voor de tv nooit

maar pc af en toe niet dan gaan we draadloos verder 


@JanZ_ 

ik zag dat je met een smile geantwoord hebt

Hoe moet ik dat lezen?

 

En nooit van partij veranderd. Dus altijd trouw gebleven. Jullie zijn inderdaad geen prijsstunter dat wil ik ook niet.

maar ik had verwacht dat het niveau van jullie product op peil zou blijven , daarvoor wordt ook de prijs geïndexeerd maar dat zakt dus in.

Reputatie 7
Badge +24

Voor de tv nooit

maar pc af en toe niet dan gaan we draadloos verder 

Is dit een antwoord op mijn vraag?

mijn tv is vanaf de start op cat5 kabel aangesloten net zo als vaste pc 

En werken deze goed?

De tv werkt nooit?

Nick 83 

sorry niet volledig geweest 

tv nooit problemen 

Reputatie 7
Badge +12


@JanZ_

ik zag dat je met een smile geantwoord hebt

Hoe moet ik dat lezen?

 

En nooit van partij veranderd. Dus altijd trouw gebleven. Jullie zijn inderdaad geen prijsstunter dat wil ik ook niet.

maar ik had verwacht dat het niveau van jullie product op peil zou blijven , daarvoor wordt ook de prijs geïndexeerd maar dat zakt dus in.

Hoi @HjaW, ik had je post inderdaad voorzien van een 'like' met als reden dat ik het mooi vond om te lezen dat je al 40 jaar lang bij ons bent!

Beste @JanZ_ ,

 

ik begrijp dus dat er geen oplossing geboden wordt dat er bij mij in de buurt “ druk in de lucht is” 

tenzij ik €123 op tafel leg