Beantwoord

Paars lampje draadloos Superwifi punt

  • 12 June 2023
  • 6 reacties
  • 1388 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een probleem met mijn super wifi versterker.

Losgekoppeld brand hij paars, dat betekend dat hij nog op de fabrieksinstellingen staat (hij heeft wel gewerkt) als ik hem aansluit met de LAN kabel brandt hij groen.

Daarnaast als ik hem probeer opnieuw te installeren kan hij hem niet vinden via de KPN Thuis app.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

icon

Beste antwoord door BruisTablet 12 June 2023, 20:46

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Wat gebruik je allemaal exact en welke firmware draait erop

Reputatie 7
Badge +8

Goedemiddag,

Ik heb een probleem met mijn super wifi versterker.

Losgekoppeld brand hij paars, dat betekend dat hij nog op de fabrieksinstellingen staat (hij heeft wel gewerkt) als ik hem aansluit met de LAN kabel brandt hij groen.

Daarnaast als ik hem probeer opnieuw te installeren kan hij hem niet vinden via de KPN Thuis app.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Is dit met een v12? Dan eerst superwifis loskoppelen van ethernet en voor zekerheid resettten zodat ze eindigen in paars. Nu zonder enige koppeling de v12 modem resetten en deze weer verbinding laten maken met internet. 

Nu pas de superwifis koppelen via ethernet voor paar minuten en dan lostrekken. Deze zou nu niet meer naar paars moeten vervallen maar draadloos verbinden.

Ik heb hem gereset maar het lampje blijf paars branden en nu  

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Bolle jan en welkom hier op ons forum!

Wanneer het lampje paars blijft branden, betekent dit dat de Superwifi niet is geconfigureerd. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je Experia Box. Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zou het lampje weer groen moeten branden. Laat  je weten of dit het probleem van het paarse lampje heeft verholpen?

Hoi @Bolle jan en welkom hier op ons forum!

Wanneer het lampje paars blijft branden, betekent dit dat de Superwifi niet is geconfigureerd. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je Experia Box. Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zou het lampje weer groen moeten branden. Laat  je weten of dit het probleem van het paarse lampje heeft verholpen?

Wij hebben regelmatig hetzelfde probleem. Na een volle nacht of een paar uur de Wifi versterker bekabeld aan de modem te koppelen (KPN raadt minstens 30 minuten aan), dan te verplaatsen wil het soms wel eens lukken dat hij dan zowaar groen  gaat branden na een minuut of 10. Helaas lukt dit meestal niet en blijft hij stug paars. Dan maar weer bellen met 0800-0402 en hopen dat je een kundig iemand aan de lijn krijgt...

Helaas geen kundig iemand. Steeds 1 superwifi die het niet doet, maar dan wel zeggen dat ik ze allemaal moet resetten. Nu komt er dus een monteur die ik weet niet wat gaat kosten, waarschijnlijk om te vertellen wat ik al weet. En dat is dat dit superwifi apparaat kapot is…!

Reageer