Beantwoord

Probleem met SuperWifi, instabiel netwerk

  • 25 March 2024
  • 5 reacties
  • 64 keer bekeken

Aangezien kpn aan de telefoon te krijgen een grote uitdaging blijkt te zijn kom ik hier met mijn vraag over de superwifi 2.

sinds ongeveer een week geleden of al iets langer waren er werkzaamheden hier in de buurt. Tijdens en na de werkzaamheden heb ik alleen maar problemen met de superwifi 2. Het normale modem werkt wel al heb ik de ping niet getest hierop. Tevens gekeken naar de superwifi ben ik er achte gekomen dat de ms zeer onstabiel ( tevens in de afbeelding te zien) ik ervaar deze problemen voornamelijk op de ps4 en mijn laptop. Mobiel valt het minder op al laden sommige pagina’s langzamer. 
 

het volgende heb ik al geprobeerd zonder resultaat.

resetten modem en superwifi. 
stekker er uit zoals vermeld op de site.

alle kabels er uit en omgeruild voor anderen, tevens geen resultaat.

 

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 27 March 2024, 10:00

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi en welkom in de KPN Community @Bhrammeke. We denken hier graag met je mee.

Niet fijn dat jouw SuperWifi verbinding ineens niet lekker werkt. Het klinkt of de boel wat in de war geraakt is. Het helpt inderdaad vaak om je modem te resetten (er zijn verschillende manieren, vandaar deze link). Geef daarna je SuperWifi een schone installatie, dat helpt in veel gevallen goed. 

Hi en welkom in de KPN Community @Bhrammeke. We denken hier graag met je mee.

Niet fijn dat jouw SuperWifi verbinding ineens niet lekker werkt. Het klinkt of de boel wat in de war geraakt is. Het helpt inderdaad vaak om je modem te resetten (er zijn verschillende manieren, vandaar deze link). Geef daarna je SuperWifi een schone installatie, dat helpt in veel gevallen goed. 

Hola Alexandra,

Eindelijk ben ik er achter gekomen waar het aan lag en zal het hieronder uitleggen voor eventueel andere met hetzelfde probleem om het te kunnen oplossen.

Op zolder staat onze superwifi waarbij af en toe de connectie weg valt en hij uiteindelijk verbind met de modem beneden. Lang was het de vraag waardoor dit kwam hierdoor was de verbinding ook slecht zowel op de laptop als op de PlayStation. Na reset van beide het modem en de superwifi hadden we nog geen resultaat. Ook na de voeding van het glasvezel er 2 minuten eruit gehaald te hebben was er nog geen verschil. Althans viel mij gister avond wat op!

De verbindingsproblemen kwamen voornamelijk op wanneer er meerdere personen in het huis waren.

De superwifi 2.0 kan (na de specificaties gelezen te hebben) maar 4 verbindingen uitzenden. Bijvoorbeeld: Mobiele telefoon. Playstation en laptop. Als hier dus 2 netwerken bijkomen kunnen de apparaten moeite krijgen met verbinding te maken. Dit was tevens het geval zeker als er meer personen dichter in de buurt kwamen bij de superwifi.

Oplossing

Vroeger waren de versterkers een apart netwerk van het modem. Door van de superwifi 2.0 hetzelfde te maken (inloggen op het modem beneden) kan de je van het superwifi 2.0 een apart netwerk maken!

zelf zal ik moeten uitzoeken hoe dit nog moet en hoop dat u eventueel een beschrijving/stappenplan heeft om dit te kunnen uitvoeren.

Bij verdere vragen stel ze gerust!

-Bhram

Reputatie 7
Badge +24

De superwifi 2.0 kan (na de specificaties gelezen te hebben) maar 4 verbindingen uitzenden. Bijvoorbeeld: Mobiele telefoon. Playstation en laptop.

Dat kan haast niet waar zijn. In zo ongeveer ieder huishouden zijn tegenwoordig meer dan 4 apparaten op de WiFi actief.

Reputatie 7
Badge +24

Vroeger waren de versterkers een apart netwerk van het modem. Door van de superwifi 2.0 hetzelfde te maken (inloggen op het modem beneden) kan de je van het superwifi 2.0 een apart netwerk maken!

Ik snap eigenlijk totaal niet wat u hier mee bedoeld. Kunt u wat verduidelijken? Hoe doet u dat?

Vroeger waren de versterkers een apart netwerk van het modem. Door van de superwifi 2.0 hetzelfde te maken (inloggen op het modem beneden) kan de je van het superwifi 2.0 een apart netwerk maken!

Ik snap eigenlijk totaal niet wat u hier mee bedoeld. Kunt u wat verduidelijken? Hoe doet u dat?

Zeker! 
vandaag had ik contact met een medewerker van kpn en het hierover gehad. Hij gaf aan dat vroeger/ oudere modems vaak als er een versterker was dit op een apart netwerk zat. Hiermee bedoel ik eigenlijk een 2e wifi punt. Voordat ik bij kpn zat zat ik bij ziggo, hier had ik op mijn verdieping (in totaal 3 verdiepingen thuis, modem op begaande grond en versterker op zolder).

bij ziggo hadden wij het standaard modem en de versterker die was verbonden met kabel. Maar om gebruik te maken van de versterker moest je inloggen op in principe een andere wifi netwerk. Oftewel 2 aparte wifi punten.

bij de superwifi op het moment is het geval dat dit het signaal versterkt (op het zelfde netwerk bijv. Kpn300876) bij ziggo was dit: ziggo 573990 en de versterker had ziggo 573990-ap. 

gezien de specificaties die bij kpn ook op de site staan vermeld over de super wifi lijkt mij het probleem te liggen aan het aantal dat de superwifi tegelijk mee kn verbinden. Met ziggo had ik eerst hetzelfde probleem tot ik dus een versterker kreeg dat een apart netwerk heeft ( of extra kanaal? )

Hoe kan ik dit toepassen op de superwifi zodat er allen op zolder waar het nodig is ( max 3 verbindingen nodig heeft en niet perongelijk met wat hier thuis het geval is 4 extra apparaten probeert te verbinden? Dit net als toen als apart netwerk in te stelling.

Dit word dus gedaan door op het main modem in te loggen en hier aanpassingen aan te verrichten. Helaas heb ik zelf nog niet de tijd gehad en de volledige kennis om dit te doen wat morgen verricht zal worden.

specificaties super wifi 2.0 

 

Reageer