Beantwoord

Regelmatig heftig knipperend blauw lampje op superwifi#2

  • 27 March 2024
  • 9 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik gebruik een V10, waarvan de wifi uit staat en een Superwifi#2.

Werkt perfect.

Maar zie regelmatig een blauw lampje heftig knipperen en gaat na een poosje weer gewoon over op stabiel groen, dit gebeurt bijna dagelijks.

Op dat moment ben ik niet ingelogd in het wifipunt.

De firmwareversie is 3.00.31

Dus ik ben eigenlijk benieuwd wat er tijdens het hevig blauw knipperen gebeurt dames en heren van KPN.

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 8 April 2024, 09:44

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @N.N. ,

Volgens de uitleg heeft het SuperWifi-punt dan een herstart of een reset gehad. 
 

Dit staat in de uitleg: 

 

Stap 1: Herstarten

Herstart je SuperWifi door de stekker uit het stopcontact te halen. Laat hem ongeveer 20 seconden eruit en steek hem dan weer in het stopcontact.

In de meeste gevallen is dit voldoende. Nadat de SuperWifi weer stroom heeft zou alles na een paar minuten weer moeten werken.

Als dit toch niet zo is, kijk hieronder wat er bij jou aan de hand is, en volg de stappen.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje

  1. Maak de SuperWifi stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten.
    De SuperWIfi zal achter elkaar eerst groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel de SuperWifi los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond.

En na een reset: 

  1. Is de SuperWifi bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit de SuperWifi
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert
  3. De SuperWifi start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop
  4. Sluit de SuperWifi (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten
    De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, paars branden, groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen
  6. Hierna is de SuperWifi weer werkzaam en kan, als je dat wilt, weer losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

 

Bron: 

En dit kan als je wel ingelogd zou zijn. (Wat dus niet het geval is.) 

Blauw

Stabiel: Wifipunt krijgt een update

Knipperend:configuratieverbinding is actief (als je op de interface ingelogd bent.

Kan ik s.v.p. ook een reactie van KPN verwachten?

 

Reputatie 7
Badge +28

Is mijn reactie niet duidelijk? 

Is mijn reactie niet duidelijk? 

Is wel duidelijk @Noordzee , maar jouw reactie gaat over een superwifi#1 en ik heb een type#2

Daar zit verschil tussen.

 

Reputatie 7
Badge +28

OK, dat zou goed kunnen. Ik heb hier thuis twee SuperWifi 1-punten in gebruik. Ik heb geen ervaring met SuperWifi 2. Maar mogelijk zou het blauwe lampje dezelfde functies hebben?  

Reputatie 7
Badge +30

Maar zie regelmatig een blauw lampje heftig knipperen en gaat na een poosje weer gewoon over op stabiel groen, dit gebeurt bijna dagelijks.

Op dat moment ben ik niet ingelogd in het wifipunt.

Op het moment dat je de webinterface opent, wordt er een sessie opgezet met het wifipunt. Deze sessie wordt pas afgesloten als je ook het tabblad, of de browser in z'n geheel, afsluit.

Dus als jij nog ergens in een browser op computer of telefoon het tabblad met de webinterface open hebt staan, zal er af en toe contact worden gemaakt en knippert de SW2 even blauw. 

Dit geldt ook voor Thuis App. Als je die gebruikt hebt en hem niet actief helemaal afsluit, blijft de sessie in stand en wordt er af en toe contact gemaakt met de SW2.

Het gebeurt zelfs als ik geen enkele pc of anderszins verbonden heb met internet @Erik van KPN 

Bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +24

Sommige browsers maken snelkoppelingen van veel bezochte sites in de vorm van tegels met miniatuurweergave van de site. Deze tegels zie je dan bijvoorbeeld als je een nieuw tabblad opent. 

Soms worden die miniatuurweergaves ververst. Dan gaat de browser dus stilletjes op de achtergrond naar zo'n site toe en maakt een afdruk van de pagina. Als dat gebeurt, dan zal de SuperWiFi blauw knipperen uiteraard. 

Reputatie 7
Badge +30

Het gebeurt zelfs als ik geen enkele pc of anderszins verbonden heb met internet @Erik van KPN 

Er zal toch op de een of andere manier iets verbinding maken met die SuperWifi. Dat is de enige reden voor dat lampje om zo te knipperen.

Reageer