Beantwoord

Sonos apparatuur werkt niet goed samen met witte SuperWifi punten

  • 7 February 2024
  • 4 reacties
  • 102 keer bekeken

Ik heb heel lang probleemloos gebruik kunnen maken van alle diensten van Kpn. Maar dat is de laatste tijd danig veranderd.
Heb nu ook last van het wegvallen van de verbinding met Sonos Beam. Eerder een hele langdurige exercitie met Kpn gehad over herhaald wegvallen van internet (incl tv). Ik zou volgens de helpdesk resets hebben uitgevoerd maar dat was niet zo, de router startte telkens autonoom weer op. Met hulp eea gereset. Nu lijkt internet stabiel maar beginnen de problemen met Sonos en ik heb het sterke vermoeden dat de oorzaak ook weer in de internetverbinding zit. Helpdesk van Sonos kreeg van mij analyserapport. Vlgns hen ligt het probleem bij de (witte) wifiversterkers. Nadat ik die op Sonos-advies had uitgezet was probleem opgelost. Nu één versterker bekabeld aangesloten. Lijkt stabiel.  Maar nu vindt ios mijn  printer niet meer.

Ik word moe van de stapeling van problemen. Na vele jaren probleemloos álle diensten van Kpn te hebben gebruikt kan in hen helaas niet meer aan mijn omgeving aanbevelen. Helaas wordt de helpdesk ook niet meer in alle gevallen bemenst door kundig personeel. 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt (oorspronkelijk topic)

icon

Beste antwoord door TDN 9 February 2024, 13:24

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Jammer om te lezen dat je de laatste tijd problemen met Sonos ervaart, @Jacbox.

Als ik het goed begrijp, geeft jouw Sonos problemen als de wifi versterkers draadloos aangesloten zijn. Nu heb je 1 van de versterkers bekabeld aangesloten en dan werkt Sonos wel goed. Maar nu kan jouw printer niet meer gevonden worden. Dat is wel vreemd, want de SuperWifi vormen samen met het modem een mesh netwerk.

Welk modem heb jij in gebruik? Dit kan ook nog verschil maken.

Wat heb je verder nog meer aangesloten op jouw modem? 

Inmiddels heb ik ook de bedrade witte versterker losgekoppeld want probleem trad weer op. Nu heb ik een stabiel goed werkende Sonos en 2 niet te gebruiken wifiversterkers. Kennelijk zijn de zwarte versterkers wel goed maar dan moet ik voor één oplossing voor de 2e keer versterkers aanschaffen die aan nieuwkomers gratis worden verstrekt. Eigen schuld, want ik neem inmiddels al heel veel jaren alle digitale diensten van KPN af. 
ik heb al vaker (!) aangegeven dat er tussen mijn router en KPN een instabiele verbinding zit. Na enkele weken van rust knalde internet er gisteren weer helemaal uit en startte de router weer autonoom op ( ik maak voortaan maar foto’s van het apparaat om eea bij te houden. 
Optelsom:

1 monteur op locatie wegens wifiproblemen, toen opgelost

2 lang last van dagelijkse onderbreking modem/router wat dtv helpdesk in 3e termijn werd verholpen

3 niet goed functionerende witte wifiversterkers die uiteindelijk niet meer gebruikt worden (heb ze lang zonder problemen kunnen gebruiken!)

4 de modem/router (12) stopt spontaan en start autonoom op

5 ik heb al jaren Woonveilig, zigbee en p-meter op het systeem werken, zonder problemen.

Reputatie 7
Badge +9

@Jacbox Witte superwifi 1 ondersteunt geen multicast over wifi, daarom werkt sonos niet. Je moet idd superwifi 2 gebruiken.

Toestemmingen Sonos-app

Ontvangst van wifi-multicast toestaan

Multicast wordt gebruikt voor communicatie tussen Sonos-producten en controllers, en ook onderling tussen Sonos-producten.

 

Reputatie 7
Badge +17

Ah, kijk! @TDN heeft het antwoord. Ik wist zelf niet dat dit het probleem was. Ik ben namelijk niet bekend met Sonos apparatuur. Maar fijn dat jij dit dan wel weer weet, @TDN!

Ik ben bang dat er dan geen andere oplossing is, @Jacbox. Je kunt de Wifi Manager gebruiken om de wifi verbinding thuis te verbeteren. Als dit niet toereikend is, kan de Wifi Manager je SuperWifi 2 aanbieden voor een speciale prijs.

Reageer