Beantwoord

Super wifi (4 stuks) vallen onverwachts uit, lampje blijft paars branden

  • 25 March 2024
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Gisteren viel de verbinding op rood. Volgens handleiding 1 en daarmee de andere 3 (power?) wifi eenvoudig geschakeld gekregen. De volgende ochtend alles op rood. Volgens handleiding verschillende stappen ondernomen: blijft paars!! Kon ik maar terug naar ZIGGO, met m;'n T LINK satellietjes.

icon

Beste antwoord door Cweetnix 26 March 2024, 12:17

Bekijk origineel

4 reacties

Dit ben ik nu aan het doen en het werkt. De reset heb ik via m’n inlog account gedaan.

Een schone installatie van SuperWifi punten

Ervaar je problemen die niet goed te verklaren zijn? Bijvoorbeeld de installatie wil maar niet lukken, of de lampjes gaan niet branden zoals ze moeten. Dan kan het helpen om even helemaal opnieuw te beginnen. Dat doe je als volgt.

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

Herstart van de modem was toch essentieel om de SuperWifi te configureren na de Factory reset.

Klopt, even de stroom er af. Daarna duurt het toch wel weer even voordat alles het doet.

Reputatie 2

Misschien eerst eens zorgen dat de superwifi2 punten goed werken want bij mijn vallen ze ook heel de tijd weg had ze nooit moeten kopen en de witte moeten houden gad toen. Nergens last van

 

Reageer