Beantwoord

Super Wifi punten hebben rood lampje

  • 29 March 2024
  • 2 reacties
  • 121 keer bekeken

Mijn superwifi punten zijn weer eens Rood ipv groen. Stroom er af en er op helpt niet. Herinstallatie ook niet. 
Ik heb twee vragen hieromtrent:

  1. Ik heb een experiabox 12 en drie superwifi punten. Het is me sowieso al nooit gelukt om dit te doen zonder het eerste wifi punt bedraad op de modem aan te sluiten. Dat zou moeten kunnen volgens ‘internet’ voor een 12 box niet nodig zijn. Klopt dat en hoe dan? De kpn app zegt nl altijd dat ik de eerste bedraad moet doen en de eerste later loskoppelen van het modem verknalt alles weer.
  2. Ik heb mijn tweede superwifi punt op nog geen meter van de eerste staan en toch wordt die niet gevonden, terwijl mijn telefoon gewoon de wifi van het modem (eerste WIFI punt) ontvangt. Hoe dan? Okay, beton en HR glas er tussen, maar dan nog. Signaal komt er toch goed doorheen volgens mijn mobiel. Maakt het nog uit hoe ik mijn modem/ wifipunt plaats? Beetje scheef, omhoog, omlaag. Van alles geprobeerd. 

NB is me dus wel eens eerder gelukt om alles groen te krijgen, maar dat is vreselijk instabiel. En dan moet ik alles weer doorlopen, en vandaag helpt dus dat zelfs niet. 

Oh ja, inmiddels is eerste bedraad wifi punt in de meterkast groen, maar app kan 'm nog steeds niet vinden. What the F#$%?
Modem van stroom af en er weer op, alles herhaald, maar kom niet verder met app, want die ziet nog steeds mijn eerste (bedrade) en op groen staand wifipunt niet. 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 1 April 2024, 09:34

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Welkom op de community @Hardiko, de SuperWifi's horen samen te werken met de Box 12 inderdaad, als ze allemaal dezelfde firmware hebben. Bij de Box 12 hoeft het eerste SuperWifi punt (na het installeren) niet bekabeld aangesloten te blijven. Ze kunnen draadloos verbinden en met elkaar samenwerken. Hoe je het modem plaatst maakt niet zoveel uit daarvoor.

In onze Kennisbank hebben we een aantal artikelen die je hierbij kunnen helpen:

Als het daarmee niet lukt is het het makkelijkste om ons te bellen om 0800-0402, een collega kan dan samen met jou de stappen doorlopen en kijken wat daarbij gebeurt.

Problemen zijn inmiddels opgelost. 
Alles opnieuw geïnstalleerd en volgens app instructies opnieuw de wifi punten aangesloten. Daarbij werden er ineens ook superwifi punten bijgewerkt (software update). Lijkt er op dat dit het probleem was met die Wifi punten. 
Blijkbaar hebben die een bekabelde verbinding nodig voor een software update. Beetje jammer, want dat zou betekenen dat je ze regelmatig even aan de utp kabel moet leggen. 
Hoe dan ook, na de updates werken ze en ik heb ook het eerste bekabelde wifi punt nu los kunnen plaatsen. 
 

Reageer